Eiköhän tämä kuitenkin hoideta linjastomuutoksilla. Esim.Kyllä. Sitten vaiheessa 2 (n. 2030, kun linja 12 menee Länsiterminaaliin), linjaa 13 on tarkoitus jatkaa Kruununhaan kautta Kolmikulmaan.
1) Linja 12 kääntymään Mikonkadulle ja jatkossa rakennetaan ratikkapysäkki rautatientorille aseman ovien viereen.
2) Linja 13 ottaa linja 7 reitin välillä Hakaniemi - Kruununhaka - Länsiterminaali
3) Linja 7 lopetetaan välillä Hakaniemi - Pasila.
Hakaniemestä Linja 9, linja 13 tai varmaan jatkossa 7 Länsiterminaali - Kruununhaka - Nihti- Kalasatama -Pasila ja lisäksi Pasilan Laajasalon linja palvelevat Pasilan yhteyksiä. Kun Hämeentiellä ja Mäkelänkadulla menee miljoona bussia aika tyhjinä ei linjan 7 menetys nyt ole niin suuri.
Muitakin vaihtoehtoja löytyy, mutta se että Laajasalon ratikat jäävät Hakaniemeen on maailman huonoin idea. Siltasaarenkatu - Kaisaniemenkatu - Kaivokatu reitti vaan on niin valtavan kuormitettu, ettei sinne voi loputtomasti lisää linjoja tunkea. Kruununhaka - Aleksi - Mannerheimintie reitti ei taas toimi kun niin monet haluavat kulkea Rautatieasemalle.
Viimeksi muokattu: