Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Vaan kun tiettävästi ei ole. Uusia autojakin on tulossa tuplasti enemmän mitä on vaadittu, aivan kuten jossain uutisessa taidettiin jo mainita.Onnibussin toimitusjohtaja on haukkunut Keskisuomalaisen haastattelussa Jyväskylän Liikenteen kaluston "saastepommeiksi" ja nyt he ovat itse tuomassa samanlaisia euro-2 päästötason autoja tilalle...
Jyväskylän Liikenteen jättämä valitus markkinaoikeuteen on luettavissa täältä:
http://www.jyvaskyla.fi:8081/ktwebb...46&dalid=5.12.2013 09:54:53:000&extension=pdf
Vaan kun tiettävästi ei ole. Uusia autojakin on tulossa tuplasti enemmän mitä on vaadittu, aivan kuten jossain uutisessa taidettiin jo mainita.
Vaan kun tiettävästi ei ole. Uusia autojakin on tulossa tuplasti enemmän mitä on vaadittu, aivan kuten jossain uutisessa taidettiin jo mainita.
Näkisin, että tässä tapauksessa olennaisempia ovat talousasiat. Niiden tulkinta tosin vaatii hieman ymmärrystä yrityksen talouden tunnusluvuista ja kirjanpidon periaatteista.
Kyllähän luinkin jo aiemmin. Eihän siinä tarjota varsinaiseen liikenteeseen euro3:n alittavia ajoneuvoja. Eihän vara-autoilta kovin kummoisia oltu vaadittukaan kilpailussa, vai oliko? Tuskin vara-autot edes ovat euro2, pikemminkin euro3 vähintään vaikka tarjouksessa muuta sanotaankin.Luepa tuon linkatun valituksen kymmenes sivu huolella ja palaa sitten asiaan.
Oli myös erinomaisen hyvä kysymys, että jos Onnibusin taloudelliset rahkeet riittävät niin minkälaisen tarjoajan rahkeet eivät olisi riittäneet? Ilman talouden tunnuslukujen ja kirjanpidon periaatteiden tuntemustakin voidaan havaita Onnibusin talouden tunnuslukujen pyörivän viisinumeroisissa summissa, siis samalla tasolla millä pyöritetään vielä ihan tavan kotitalouksiakin. Ja tämmöinen kioski haaveilee diilistä, jossa puhutaan yhdeksännumeroisista summista... :lol:
--
Kaikkinensa valituksessa esitetyt näkökulmat Onnibusin toimintaan saavat koko Onnibusin näyttämään puuhastelulta, enkä millään jaksa uskoa, että OB ikinä tulee ajamaan metriäkään nyt voittamistaan linjoista. Markkinaoikeuden päätöksellä Jyväskylän liikenne tulee voittamaan nuo OB:lle menneet kohteet, tai mitä itse pitäisin suotavampana, Markkinaoikeus määrää Jyväskylän kaupungin pyöräyttämään koko kilpailutuksen uusiksi.
--
Pitää toki myös muistaa ja ymmärtää, että tuo valitus on osa Jyväskylän liikenteen kuolinkamppailua. Jos he eivät olisi valittaneet ja jos he eivät pyrkisi asiassa hankintayksikön päätöksestä poikkeavaan lopputulokseen johtaisi se Jyväskylän liikenteen olemassaolon päättymiseen ainakin sellaisessa muodossa jossa yritys nyt tunnetaan.
Käyttääkö Onnibussi alihankintaa siten että sen ja yrittäjien välille voi tulla kaikenlaista sählinkiä ja onko se tarjouskilpailun mukaista vai ottaako Onnibussi itse haltuun koko liikenteen ilman yhteistyökuvioita.
Aika noloa on jättää valitus jos oma pesäkään ei ole täysin puhdas!
Aika noloa on jättää valitus jos oma pesäkään ei ole täysin puhdas! Veikkaan että hylkyyn menee tämäkin valitus.
Jyväskylän kaupungin vastineessa sivun 5 alalaidasta eteenpäin sanotaan:
"Valittaja oli toimittanut hankintayksikölle lisäselvityksenä tilinpäätöksensä tilikausilta 1.5.2009–30.4.2010 ja 1.5.2010–30.4.2011. Viimeisimmän tilikauden tilinpäätös oli siitä ilmi käyvien tietojen perusteella osoittanut tappiota 328.795.54 euroa. Tilinpäätösasiakirjojen liitteenä olleesta, tilikautta 1.5.2010–30.4.2011 koskevasta tilintarkastuskertomuksesta oli käynyt ilmi, että valittajayhtiön oma pääoma oli tilikauden aikana muodostunut negatiiviseksi ja että yhtiön hallitus ei ollut tehnyt osakepääoman menettämisestä osakeyhtiölain 20 luvun 23 §:n edellyttämää rekisteri-ilmoitusta. Tilikautta 1.5.2009–30.4.2010 koskevasta tilintarkastuskertomuksesta oli puolestaan käynyt ilmi, että tilinpäätös oli laadittu noudattamatta kirjanpitolain ja osakeyhtiölain tilinpäätöksen laatimiselle asettamia määräaikoja."
Aika noloa on jättää valitus jos oma pesäkään ei ole täysin puhdas! Veikkaan että hylkyyn menee tämäkin valitus.
Miten niin oma pesä ei ole puhdas? Tässähän siteerataan ihan rakennusalan tuomiota
http://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/paatokset/hankintaasiat/hankintaasiat/58252.html
Ko siteeraus ei siis todellakaan liity Jyväskylän Liikenteeseen.
Siinä mielessä tosiaan kylläkin, että uhoaminen on ollut melkoista. Itse olisin pitänyt pienempää suuta ja keskittynyt olennaisempiin asoihin.Toisaalta Onnibus on vastannut ihan samalla mitalla eikä sekään ole välittänyt, onko niiden tekemiset noloa vai ei.
Tosiaankin tuossahan viitataan esimerkkiin. En näköjään hätäisenä lukenutkaan tarpeeksi huolella alusta asti. Erilaisten käsiteltyjen tapausten valossa siinä vain todetaan lopuksi seuraavasti:killerpop sanoi:Miten niin oma pesä ei ole puhdas? Tässähän siteerataan ihan rakennusalan tuomiota
http://www.markkinaoikeus.fi/fi/inde...iat/58252.html
Ko siteeraus ei siis todellakaan liity Jyväskylän Liikenteeseen.