Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ja on näköjään saanut "kiukkuista" palautetta asiasta: http://www.jyvaskyla.fi/kysy/kysymys.php/3369a__m sanoi:Jyväskylän uudet Kabus-matalalattiabussit viivästyvät taas, kertoo kaupungin liikenneinsinööri J. Lipponen Jyväskylän kaupungin kotisivustolla.
Kiukkuista palautetta antaneelle ollaan näköjään vastattu. Vastauksessa mennään Liikenneministeriön taakse piiloon. "Liikenne- ja viestintäministeriön kanta on, että linjaliikenneluvissa ei saa olla kalustovaatimuksia".tkp sanoi:Ja on näköjään saanut "kiukkuista" palautetta asiasta: http://www.jyvaskyla.fi/kysy/kysymys.php/3369
Sinänsä harmillista vaikuttaisivat olevan ainakin ulkoisesti hyvin asiallisen näköisiä pelejä. Minkähän verran Jyväskylään näitä uutukaisia tulee (sitten jos ja kun tulee)? Jonkun epävirallisen huhun mukaan noita tultaisiin tekemään 70kpl mutta tuskin nyt sentään kaikki Jkl:ään saapuu?a__m sanoi:Jyväskylän uudet Kabus-matalalattiabussit viivästyvät taas, kertoo kaupungin liikenneinsinööri J. Lipponen Jyväskylän kaupungin kotisivustolla.
Tai sitten kappalehinta on todellakin 500.000 €, kun bussirakentelua harrastellaan oman konsernin sisäisesti. Koko potin hinnaksi tulisi siten 10.000.000 €, eli enemmän kuin yhden vuoden liikevaihto.tkp sanoi:Ainoa mikä pisti silmaan oli JL:n toimitusjohtajan kommentti että autojen hinta olisi puoli miljoonaa €/kappale :?: Lieneekö jonkinsortin virhe, kun uusien bussien hinnat liikkuvat yleensä 200000-300000€:n välillä.
Kun itte tekee, saa sellaisen kun tulee. :lol:a__m sanoi:Kaikkeenpa Koiviston Autonkin on törsättävä rahojaan. Samoilla investoinneilla saataisiin paljon tyylikkäämpääkin kalustoa.
Kyllä, Kyllä, kuten esimerkiksi oviongelmaisia Volvoja tai lämmityslaitteettomia suutinvikaisia Scaloja, tai ahtaita Mersuja.a__m sanoi:Kaikkeenpa Koiviston Autonkin on törsättävä rahojaan. Samoilla investoinneilla saataisiin paljon tyylikkäämpääkin kalustoa.
Muutamia hyviä syitä vois olla vaikka:TEP70 sanoi:Onkohan tuossa uudessa Kabusissa avattavaa kuljettajan sivuikkunaa? Sen pois jättämistä en kyllä käsitä.
Noinkohan on sisältä säädettävät peilit vakiona kaikissa KA-yhtymän autoissa, joista avattava sivuikkuna on jätetty pois? Peilin säätö on todella kätevää, jos sivuikkuna ei aukea.TC6-Z3 sanoi:Muutamia hyviä syitä vois olla vaikka:
- avaamattomat ikkunat ei vedä hikeen niin paljon kuin avattavat
- näkyvyys vasemmalle paranee huomattavsti
- sairaslomat niskakipujen takia vähenee, kun ei tarvitse kuskien kärsiä vedosta
- suurin osa kuljettajista tajuaa lopettaa autossa polttamisen kun ei saa akkunaa sitävarten auki
Juu, Kabus tuntuu olevan yksi keino karkoittaa ne vähätkin nykyiset matkustajat....:lol: Se että itse tekee ei takaa sitä että se on myös kuljettajille hyvä. Vaikka eipä silti, tuli tänään koeajettua tuo uusi kabus ja täytyy kyllä myöntää että yritystä sentään on ollut tehdä toimiva auto. Mutta miksi siitä kuljettankopista on pitänyt tehdä niin ahdas ettei edes eväsreppua saa mahtumaan mihinkään? Miksi tuulilasin aurinkosuoja on alle metrin verran leveä jolloin siitä ei ole mitään hyötyä, kun oikeissa busseissa ne on ollut jo viimeiset 15 vuotta tarpeeksi leveät? Niin ja radiosta nyt puhumattakaan... ja sitten vielä kiellettiin asentamasta omia radioita kun kuulemma menee kabus-väylät sekaisinTC6-Z3 sanoi:Ja joka ei tykkää, niin eihän niillä ole pakko kenenkään ajaa/matkustella.
TEP70 sanoi:Onkohan tuossa uudessa Kabusissa avattavaa kuljettajan sivuikkunaa? Sen pois jättämistä en kyllä käsitä.
Miten avaamaton ikkuna eroaa avattavasta? Ihan samalla tavalla se on 2-kerroslasi, ja menee hikeen jos sinne pääsee kosteutta väliin. Näkyvyyteen avattava ikkuna ei vaikuta millään tavalla, suurempi ongelma on peilin aiheuttama katve. Ja eiköhän jokainen kuljettaja osaa itse päättää millon sitä ikkunaa pitää auki. Tuskin yksikään sitä pitää -20 asteen pakkasessa auki vaan sen takia että pääsisi sairaslomalle...TC6-Z3 sanoi:Muutamia hyviä syitä vois olla vaikka:
- avaamattomat ikkunat ei vedä hikeen niin paljon kuin avattavat
- näkyvyys vasemmalle paranee huomattavsti
- sairaslomat niskakipujen takia vähenee, kun ei tarvitse kuskien kärsiä vedosta
- suurin osa kuljettajista tajuaa lopettaa autossa polttamisen kun ei saa akkunaa sitävarten auki