Re: Uudet matalalattia Kabusit!
City-U:n alla oleva Volvo B10L-alusta on saanut surullisenkuuluisan "Huonoin Volvon tekemä bussialusta"-tittelin...Eli yksinkertaisesti täysin matala ei ole kestävydeltään samaa tasoa LE(low enty)-alustan kanssa. Myös huolto tälläiseen alustaan on huomattavasti vaikeampaa ja enemmän aikaa vievää kun kaikki osat on ahdettu pienempään tilaan. Nykyään LE-alustat onkin suositumpia kuin kokonaan taakse asti matalat. Esimerkiksi ytv-alueella tilataan nykyään pääsääntöisesti vain LE-alustoja. Samoin Turussa, Tampereella...cHAIRmAN sanoi:Miksi tästä "matalalattia"bussista ei ole voitu tehdä yhtä matalalattiaista kuin kilpailijoista. Kuten monissa muissa uusissa matalalattiabusseissa on perälle asti huomattavasti matalampaa ja jopa perällä lattian korkeimmassakin kohtaa mahtuu 190 senttinenkin seisomaan. Esim Carrus City U... Bussi on siis puolesta välistä saakka taakse päin huomattavasti korkeampi sillä peräosaan mentäessä on peräti porras.