Jyväskylän paikallisliikenne

Melko varmasti KA Jyväskylän uusia. Sinnehän tulee muistaakseni 39 VDL Citeaa jotka myöhässä mut jospa ensimmäiset tulisi jo.
Onkohan jo tietoa että mihinhän nuo dieselkäyttöiset Citeat ja Citywidet on siirtymässä? Kabusithan kanssa varmasti lähtölistalla, mutta niiden kohtalon jo arvannee kun eivät taida enään kelvata oikein mihinkään ilman modifikointia..
 
Onkohan jo tietoa että mihinhän nuo dieselkäyttöiset Citeat ja Citywidet on siirtymässä? Kabusithan kanssa varmasti lähtölistalla, mutta niiden kohtalon jo arvannee kun eivät taida enään kelvata oikein mihinkään ilman modifikointia..
Tuo onkin mielenkiintoista koska noista busseista tosi suuri osa on 2014 mallisia ja niitä jää yli Jyväskylästä ja Oulusta ainakin. Joissain kaupungeissa vois keski-ikää parantaa hieman kuten esim. Tampereella mut eihän sinnekkään mahdottomia määriä mene. Jännä nähdä mitä tapahtuu.
 
Onkohan jo tietoa että mihinhän nuo dieselkäyttöiset Citeat ja Citywidet on siirtymässä? Kabusithan kanssa varmasti lähtölistalla, mutta niiden kohtalon jo arvannee kun eivät taida enään kelvata oikein mihinkään ilman modifikointia..
Ei kai ne voi kaikki siirtyä pois kun talviarkena tarvitaan 97 autoa, ja vara-autot päälle. Taitaa suurin osa dieselkäyttöisistä Citeoista jäädä vielä käyttöön.
 
Tuo onkin mielenkiintoista koska noista busseista tosi suuri osa on 2014 mallisia ja niitä jää yli Jyväskylästä ja Oulusta ainakin. Joissain kaupungeissa vois keski-ikää parantaa hieman kuten esim. Tampereella mut eihän sinnekkään mahdottomia määriä mene. Jännä nähdä mitä tapahtuu.
Tampereella muistaakseni on takaovipakko, eli takaovettomat Citeat eivät kelpaisi.
 
Ei kai ne voi kaikki siirtyä pois kun talviarkena tarvitaan 97 autoa, ja vara-autot päälle. Taitaa suurin osa dieselkäyttöisistä Citeoista jäädä vielä käyttöön.
Osaa varmasti tarvitaan juu, kun sähköbusseja taitaa kaikkiaan olla reilu 60 kappaletta kun Citeat saadaan liikenteeseen. (39 Citeaa, 3 Volvoa ja parikymmentä Yutongia)

Onko tuo 97 kaupunkiliikenteen autotarve vai sisältyykö tuohon myös uudet seutulinjat joita ajetaan korkealattiaisella kalustolla?
 
Osaa varmasti tarvitaan juu, kun sähköbusseja taitaa kaikkiaan olla reilu 60 kappaletta kun Citeat saadaan liikenteeseen. (39 Citeaa, 3 Volvoa ja parikymmentä Yutongia)

Onko tuo 97 kaupunkiliikenteen autotarve vai sisältyykö tuohon myös uudet seutulinjat joita ajetaan korkealattiaisella kalustolla?
Kaupunkiliikennettä, seutuliikenteen kalusto tulee vielä lisäksi. Koko Linkki liikenne varakalustoineen tarvitsee n. 130 bussia.
 
Kaupunkiliikennettä, seutuliikenteen kalusto tulee vielä lisäksi. Koko Linkki liikenne varakalustoineen tarvitsee n. 130 bussia.
Missä muuten Teillä Jyvässeudulla menee kaupunki- ja seutuliikenteen raja? Itse olin hieman hämmentynyt, kun noteerasin Laukaaseen menevällä linjalla erityisen usein Yutong-telejä. Ulkopaikkakuntalainen mieltää Laukaan jo maaseutupaikkakunnaksi.
 
Missä muuten Teillä Jyvässeudulla menee kaupunki- ja seutuliikenteen raja? Itse olin hieman hämmentynyt, kun noteerasin Laukaaseen menevällä linjalla erityisen usein Yutong-telejä. Ulkopaikkakuntalainen mieltää Laukaan jo maaseutupaikkakunnaksi.
Linja 41 kuuluu kaupunkiliikenteeseen, kalustovaatimuksena on matalat teliautot. Yutongit ajavat ko. linjaa, koska pelkillä Citywideillä ajettaessa 8 vuoden keski-ikävaatimus ylittyy. Linkin seutuliikenteeseen kuuluvat linjat 140, 141 ja 143.
 
Onko kellään muuten havaintoja joko Äänekoskelle kulkevat autot on viherretty? Ja onko omneista tai uusista Volvoista ollut havaintoa liikenteessä?
 
Onko kellään muuten havaintoja joko Äänekoskelle kulkevat autot on viherretty? Ja onko omneista tai uusista Volvoista ollut havaintoa liikenteessä?
Olen nähnyt Äänekosken linjoilla sekä valkoharmaita että vihreitä Volvo 9700-autoja. Hankasalmen linjalla vihreitä autoja on näkynyt enemmän, ja olen myös korkealattiaisen Volvo 8700-auton sillä linjalla nähnyt.
 
Takaisin
Ylös