- Liittynyt
- 17 Toukokuu 2024
- Viestit
- 74
En mennyt piha-alueella vaan kuva on otettu varikon tontinrajalta.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Enpä osaa sanoa noiden VDL:ien suhteen mitään tarkempaa, mutta konsernin Yutongeja on ajettu yhdellä latauksella Ojangosta Jyväskylään ja Oulun autot on väliladattu Jyväskylässä ja ajettu sieltä ylös Ouluun ilman uutta välilatausta. Näin on ainakin somen puolella kerrottu. Jyväskylästä Ouluun on vielä vähän pidempi matka kuin Helsinki - Jyväskylä. Täytyy myöntää että olin itsekin hieman mietteliäs kuullessani tuon ensimmäistä kertaa.Onko nuo tarkoitus ajaa Helsingistä Jyväskylään? Voisi olettaa, että 250km+ maantieajoa on aika lähellä maksimitoimintamatkaa.
VDL:n sivuilla puhutaan 500-600 kilometrin toimintamatkasta, mutta se lienee kaupunkiajossa. Luulisi kuitenkin, että tuollainen 250-300km maantieajoa näillä keleillä onnistuisi helposti.Onko nuo tarkoitus ajaa Helsingistä Jyväskylään? Voisi olettaa, että 250km+ maantieajoa on aika lähellä maksimitoimintamatkaa.
Uskoisin että ne käy jossai matkan varrella latauksessa. Tyyliin Lahdessa esim.Onko nuo tarkoitus ajaa Helsingistä Jyväskylään? Voisi olettaa, että 250km+ maantieajoa on aika lähellä maksimitoimintamatkaa.
Ainaki teli Yutong menee Helsinki-Jyväskylä välin, että näyttää akkua olevan perillä jäljellä 51% ilman välilatausta.Uskoisin että ne käy jossai matkan varrella latauksessa. Tyyliin Lahdessa esim.
Ei ole kovin hyviä kokemuksia palautteiden käsittelystä itselläkään. Viimeksi laitoin palautetta parin viikon takaisilla 30 asteen helteillä, kun monissa Citeoissa oli kuumempi sisällä kuin ulkona (eli varmaan yli 30 astetta) ja ilmastointi kierrätti vain kuumaa ilmaa auton sisällä. Tähän ei ole kahdessa viikossa vastattu mitään. Tämä nyt on vain spekulaatiota, mutta liekö ihan strategisesti jätetty vanhemmasta kalustosta ilmastoinnin kylmäaineet täyttämättä...En tiedä kuuluko tämä tähän ketjuun, mutta mitäs mieltä olette palautteiden vastaanotosta Koiviston Auto Jkl:llä. En yleensä tykkää valittaa, mutta olen joutunut tekemään eräästä kuljettasta jo useamman kerran valituksia ja tuntuu ettei asialle tehdä mitään. Aina sama copy paste vastaus ja sama käytös jatkuu. Mahtavatko edes oikeasti keskustella niiden kuljettajien kanssa? Suurin osa kuljettajista on hyvin ystävällisiä ja ammattitaitoisia mutta tämän erään toiminta on jo hyvin vaarallista että pelkään sen pian johtavan henkilövahinkoon.
Ei ole kovin hyviä kokemuksia palautteiden käsittelystä itselläkään. Viimeksi laitoin palautetta parin viikon takaisilla 30 asteen helteillä, kun monissa Citeoissa oli kuumempi sisällä kuin ulkona (eli varmaan yli 30 astetta) ja ilmastointi kierrätti vain kuumaa ilmaa auton sisällä. Tähän ei ole kahdessa viikossa vastattu mitään. Tämä nyt on vain spekulaatiota, mutta liekö ihan strategisesti jätetty vanhemmasta kalustosta ilmastoinnin kylmäaineet täyttämättä...
Mutta joo, tiedän myös tuon copy paste vastauksen, olen itsekin sen pariin kertaan saanut.
Aika tyhmää, kun suuri osa vanhasta Citea-kalustosta jää edelleen liikenteeseen lisääntyneen kalustotarpeen vuoksi, vaikka uusia sähkö-Citeoitakin on tulossa.Ei ole kovin hyviä kokemuksia palautteiden käsittelystä itselläkään. Viimeksi laitoin palautetta parin viikon takaisilla 30 asteen helteillä, kun monissa Citeoissa oli kuumempi sisällä kuin ulkona (eli varmaan yli 30 astetta) ja ilmastointi kierrätti vain kuumaa ilmaa auton sisällä. Tähän ei ole kahdessa viikossa vastattu mitään. Tämä nyt on vain spekulaatiota, mutta liekö ihan strategisesti jätetty vanhemmasta kalustosta ilmastoinnin kylmäaineet täyttämättä...
Mutta joo, tiedän myös tuon copy paste vastauksen, olen itsekin sen pariin kertaan saanut.
Tuskinpa suuri osa kuitenkaan. Jos kalustotarve talviarkena on se 97 autoa, ja sähköautoja on reilu 60 sitten kun kaikki Citeat on toimitettu. Scanian teliautoja (suuri osa vuodelta 2014, yksittäinen vuodelta 2018) taitaa olla vajaat parikymmentä kappaletta. Näitä on näkynyt paljon linjoilla vaikka uudet teli-Yutongit ovat jo linjalla, joten tuskin tulevat poistumaan uusien lyhyiden Citeoiden tieltäkään. Silti jää toki tälläkin arviolla parille kymmenelle vanhalle Citealle tarvetta, mutta ei sitä enää ehkä suureksi osaksi voi sanoa, ehkä vajaa puolet enemminkin. Ja varmasti säästyvissä on mukana 5kpl vuonna 2022 rekisteröityjä ja 3kpl vuonna 2019 rekisteröityjä Citeoita, jotka ovat vielä selvästi siistimmässä kunnossa kuin vuosien 2014 ja 2015 autot.Aika tyhmää, kun suuri osa vanhasta Citea-kalustosta jää edelleen liikenteeseen lisääntyneen kalustotarpeen vuoksi, vaikka uusia sähkö-Citeoitakin on tulossa.
Varmasti tähän on syynä se, että ensisijaisesti todennäköisemmin ekana poistujat on nuo Kabusit, niin ei noita vanhempiakaan Citeoita voi poistaa kaikkia kerralla. Mitä viimeksi kävin Jyväskylässä tämänviikon tiistaina, niin ei kyllä Kabuseja näkynyt pahemmin liikenteessä eli taitanevat odotella kohtaloaan Sorastajantiellä..Aika tyhmää, kun suuri osa vanhasta Citea-kalustosta jää edelleen liikenteeseen lisääntyneen kalustotarpeen vuoksi, vaikka uusia sähkö-Citeoitakin on tulossa.
Kabuseja on muutamana viime kesänäkin ollut kesäliikenteessä hyvin vähän, mutta nyt ei ole näkynyt tosiaan lainkaan. Veikkaan myös että odottavat poistoon menoa.Varmasti tähän on syynä se, että ensisijaisesti todennäköisemmin ekana poistujat on nuo Kabusit, niin ei noita vanhempiakaan Citeoita voi poistaa kaikkia kerralla. Mitä viimeksi kävin Jyväskylässä tämänviikon tiistaina, niin ei kyllä Kabuseja näkynyt pahemmin liikenteessä eli taitanevat odotella kohtaloaan Sorastajantiellä..