Jyväskylän paikallisliikenne

Kabuseja on muutamana viime kesänäkin ollut kesäliikenteessä hyvin vähän, mutta nyt ei ole näkynyt tosiaan lainkaan. Veikkaan myös että odottavat poistoon menoa.
Kabuseista kuulin juttua, että olisivat vielä menossa joksikin aikaa Lahteen mutta en tiedä, että pitääkö kyseinen tieto paikkaansa.
 
Kabuseista kuulin juttua, että olisivat vielä menossa joksikin aikaa Lahteen mutta en tiedä, että pitääkö kyseinen tieto paikkaansa.
Epäilen ettei Lahteen enää tarvii koska Oulusta tuli jo kymmenen. Lisäksi noissa ei lie asennettu ilmastointia joka Oulun autoissa on ja Lahti kuulemma vaatii.
 
Ovatko nuo uudet Citeat LE mallia?
Tätä kysymysta ei ole tainnut kukaan kommentoida millään tavalla. Lahdessahan on konsernilla yksi LF-versiota oleva vastaava sähköbussi samalla ovituksella. Olen siitä ottanut kuvia eri suunnista. Niitä kuvia vertaamalla eräisiin some-kuviin, joissa näkyy Jyväskylän sähkö-Citea samoista kuvakulmista, päätyisin siihen, että Linkki-liikenteen Citeat olisivat LE:itä. Takaosan istuinparit ovat kaikki "kasvot menosuuntaan", LSL:n autossa ei ole. Takapyörän kohdalla istuinpari on Linkin autossa jonkin verran korkeammalla.
 
Tätä kysymysta ei ole tainnut kukaan kommentoida millään tavalla. Lahdessahan on konsernilla yksi LF-versiota oleva vastaava sähköbussi samalla ovituksella. Olen siitä ottanut kuvia eri suunnista. Niitä kuvia vertaamalla eräisiin some-kuviin, joissa näkyy Jyväskylän sähkö-Citea samoista kuvakulmista, päätyisin siihen, että Linkki-liikenteen Citeat olisivat LE:itä. Takaosan istuinparit ovat kaikki "kasvot menosuuntaan", LSL:n autossa ei ole. Takapyörän kohdalla istuinpari on Linkin autossa jonkin verran korkeammalla.
Onkos VDL valmistanut telimallia tästä sähköbussista ?
 
Miksi Jyväskylää ei voitu hankkia esimerkiksi Mercedes-Benz citaro e6 busseja? Eikös nekin ole kuitenkin sähköbusseja?
 
Miksi Jyväskylää ei voitu hankkia esimerkiksi Mercedes-Benz citaro e6 busseja? Eikös nekin ole kuitenkin sähköbusseja?
Tarkoitat varmaan eCitaroa? Hintahan se ratkaisee. Toinen on myös se, että 12 metrin eCitarossa istumapaikkoja voi olla vain joko 26 tai 29, jolloin ne eivät läpäisisi kalustovaatimuksia.
 
Miksi Jyväskylää ei voitu hankkia esimerkiksi Mercedes-Benz citaro e6 busseja? Eikös nekin ole kuitenkin sähköbusseja?
Sitähän me ei voida tietää mikä kaikki kulissien taustalla vaikuttaa valintoihin.

Mutta varmasti ainakin hinta, aiempi kokemus merkistä, maahantuojat, huoltoverkosto, toimitusaika (joka nyt ei kyllä olisi ollut VDL:n eduksi), sekä tietysti se, miten mikäkin kalusto saa kilpailutuksessa pisteitä. Varmasti moni muukin asia vaikuttaa. Syystä tai toisesta Mersun bussit ei Suomessa ole suurta suosiota saaneet.
 
Toivottavasti myöskin VDL:n valmistamia telibusseja saadaan tänne Jyväskylään. Juuri tulin superlinkki ajelulta Palokasta takaisin kotiin ja oli kyllä todella mukavantuntuinen auto matkustaa pidempikin matka.
 
Tietääkö kukaan että onko scanialla 15m sähköbusseja? Jos on niin miksi esimerkiksi niitä ei voitu ostaa Jyväskylään?
 
Viimeksi muokattu:
Jos scanian sivuja on uskominen, Fenceriä saa 15 metrisenä sähköbussina, mutta ei kolmella ovella jos se on vaatimus. Ja onko yhtäkään oikeasti valmistettu.
 
Toivottavasti myöskin VDL:n valmistamia telibusseja saadaan tänne Jyväskylään. Juuri tulin superlinkki ajelulta Palokasta takaisin kotiin ja oli kyllä todella mukavantuntuinen auto matkustaa pidempikin matka.
Nytkö on jo uusi VDL linjalla? Oliko S5 vai S6 -linjalla?
 
Varmaan tarkoitti, että tuli yutong-mallisella bussilla Palokasta.
Nimenomaan Yutong bussilla Palokasta, Savulahden, Laajavuoren, Savelan, Syrjälän, keskustan, Tourulan, Seppälän ja Kangasvuoren kautta Huhtasuolle Huhtasuon liikuntapuiston pysäkille linjalla S5
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Toivottavasti myöskin uudet Citeat saadaan liikenteeseen mahdollisimman pian jotta niidenkin antamaa kyytiä pääsee kokeilemaan. Superlinkin sisustus sinisine penkinpäällyksineen oli mielestäni todella hienon/tyylikkään näköinen.
 
Viimeksi muokattu:
Kabuseista kuulin juttua, että olisivat vielä menossa joksikin aikaa Lahteen mutta en tiedä, että pitääkö kyseinen tieto paikkaansa.
Itse ainakin olen kuullut juttua, että nuo aiemmin Lahteen haalatut Scalat olisivat palautumassa takaisin Helsinkiin jollain aikavälillä, aiemmin taisi tulla paniikkitilanne eteen kun Ruotilla tuli ongelmia ja Helsingin päästä oli mahdollisuus saada nopealla aikataululla autot silloin Lahteen.
 
Takaisin
Ylös