Tästä en ole varma, mutta 80-luvulla linjalla 47 oli kai päätepysäkki Töölöntorilla. Niin ja onhan Editan pihassa olut 47:n päätepysäkki ja myöhemmin 474K, AK ja VK:n pysäkit poistettu myöskin käytöstä
Pitää paikkansa, linja 47 kulki Töölöntorilta Hakuninmaalle (Editan piha).
Muistan että linjalla oli käytössä mm. Suomen Turistiauto Oy:n Kutter 7, jossa oli pehmeät ja korkeat istuimet ja ovi vain edessä.
---------- Viestit yhdistetty klo 05:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 05:09 ----------
Lähiöiden punaiset Oy Liikenne Ab kirjassa oli kuva Kontulan Porttikujalta siipiwiimasta vanhan Elannon nykyisen tanssistudion edustalta. Kyseinen paikka on nykyään parkkipaikkana, mutta kääntöpaikan pystyy nykyäänkin hahmottamaan. Mikä linja siihen päättyi? 94 tai jokin sen kirjainversioista vai jokin muu linja?
Porttikujalle linjaa ei ole mennyt, mutta Naapurintielle kylläkin. Linja oli 94V ja se oli ensimmäinen linja Kontulaan kuusikymmenluvun puolestavälistä alkaen. Toinen alkuperäinen linja oli 94S Keinutielle.
---------- Viestit yhdistetty klo 05:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 05:12 ----------
Kallvikintien ja Mustalahdentien kulmassa on silmukka edelleenkin. Siihen alkoi ajamaan kuusikymmenluvun puolessavälissä, Rastilan sillan valmistuttua, Oy Liikenne AB:n linja 96S Rautatientori-Vuosaari (Kallvikintie). Linja 96 Porslahdentielle ja 96V Kallvikiin (Vuosaaren kartanon päätepysäkki) ajoiivat sillan valmistuttuakin edelleen Mellunmäen risteyksen kautta Vuosaareen.
Kallvikintien ja Mustalahdentien risteyksen silmukasta aloitti Sirolan Liikenne Oy vuonna 1967 uuden linjan "Vuosaari-Malmi-Lentoasema". Sillä ei ollut aluksi mitään linjanumeroa, kuten ei ollut Sirolan "Rautatientori-Pakila-Lentoasema" linjallakaan.
Vuosaari-Malmi-Lentoasema linja ajoi Myllypuron ja Lahdentien välisen osuuden vanhaa Puotinkylään vievää soratietä, joka oli valaisematon. Kehä I:n itäosa eli Seppämestarintie valmistui vasta pari vuotta myöhemmin. Tällä mutkaiselle soratielle muodostui kuusikymmenluvun lopussa todella vilkas autoliikenne. Myllypuron päässä on tätä tietä vielä hiukan jäljellä ulkoilutienä.
Vuosaari-Malmi-Lentoasema linja sai myöhemmin numeron 617. Sen lisäksi tuli uusi linja 99 Vuosaari-Malmi-Siltamäki (Riimusauvantien pohjoispää) jota ajoi myös Sirolan Liikenne Oy. Toisin kuin lentoaseman linjalla, tällä linjalla kelpasivat HKL:n yhteistariffin liput. Lähtöjä 99:llä oli kuitenkin vähänlaisesti, noin 10 suuntaansa maanantai-perjantai.
Linjan 617 päätepysäkiksi vaihtui myöhemmin Itäkeskus (päätepysäkki taisi olla Citymarketin luona Kauppakartanontien varrella), mutta pari vuoroa jatkoi edelleen Vuosaareen/Vuosaaresta.
Joskus 70-luvun puolessavälissä perustivat Oy Liikenne Ab ja Espoon Auto Oy yhteisen linjan 915, Vuosaari (Kallvikintien ja Mustalahdentien risteys)-Vuotie-Seppämestarintie-Käskynhaltijantie-Pakilantie-Muurimestarintie-Kaupintie-Pitäjänmäki-Leppävaara-Hagalundintie-Tapiola. Espoon Auton värit bussissa tuntuivat tuolloin aivan oudoilta Itä-Helsingin suunnalla. Linjalla ei yhteistariffiliput kelvanneet eikä matkustajiakaan juuri ollut, linja ei ollutkaan kovin pitkäikäinen. Linja kulki noin tunnin välein maanantai-perjantai.
Tämän jälkeen perusti Sirolan Liikenne Oy linjan 956, joka ajoi yllä mainittua reittiä mutta päättyi jo Pajamäkeen. Yhteistariffiliput eivät aluksi kelvanneet. Sitten linja muuttui 56:ksi, ja tuli myös 54 joka ajoi suoraan Kehätietä Pakilan kautta, ja nämä olivat menestyksellisiä linjoja yhteistariffilippuineen. Nykyinen linja 54 Valimotielle on tätä Sirolan Liikenteen perua. 54:n päätepysäkki taisi olla ennen Valimotietä ensin Vanhalla Viertotiellä huoltoaseman takana.