- Liittynyt
- 13 Marraskuu 2010
- Viestit
- 215
Kumipyörien ja kiskojen yhdistelmä vähentää kiskoista aiheutuvaa meteliä. Tähän ei kuitenkaan ole tarvetta Helsingissä. Vaikkakin on siis tarvetta kevytmetrolle. Kööpenhaminan esimerkki on hyvä esimerkki.
^^Tuosta raitioliikenteen nousuista, niin Helsingin raitiotieverkko käsittää noin 100 000 asukkaan alueen, kun koko Helsingissä on lähes 600 000 asukasta, pääkaupunkiseudulla hieman yli miljoona ja metropolialueella lähes 1,5milj. Niin kyllä vaikka stadin ratikan nopeus on 14km/h on se silti luksuspalvelua ja kalliiseen hintaan. Stadin raitioverkosto: hitainta ja kalleinta mitä rahalla saa. Raitioliikenne kannattaa kuitenkin säilyttää, sillä edes kevytmetroratkaisulla (tai pikaraitioratkaisulla) ei saada sellaista palveluverkostoa kantakaupungille, sen elinvoimaisena ja houkuttelevana pitämiselle, kuin nykyisellä raitiotieverkostolla. Olkoonkin, että esim. Töölössä ja Kampissa rataa on harvakseltaan, tulisikin rakentaa Topeliuksenkadulle ja Fredrikinkadulle raitiorataa.
^^Tuosta raitioliikenteen nousuista, niin Helsingin raitiotieverkko käsittää noin 100 000 asukkaan alueen, kun koko Helsingissä on lähes 600 000 asukasta, pääkaupunkiseudulla hieman yli miljoona ja metropolialueella lähes 1,5milj. Niin kyllä vaikka stadin ratikan nopeus on 14km/h on se silti luksuspalvelua ja kalliiseen hintaan. Stadin raitioverkosto: hitainta ja kalleinta mitä rahalla saa. Raitioliikenne kannattaa kuitenkin säilyttää, sillä edes kevytmetroratkaisulla (tai pikaraitioratkaisulla) ei saada sellaista palveluverkostoa kantakaupungille, sen elinvoimaisena ja houkuttelevana pitämiselle, kuin nykyisellä raitiotieverkostolla. Olkoonkin, että esim. Töölössä ja Kampissa rataa on harvakseltaan, tulisikin rakentaa Topeliuksenkadulle ja Fredrikinkadulle raitiorataa.