Tuli katseltua tammikuun hankesuunnitelmaa uudemman kerran ja silmään osui semmoinen seikka, jota en aikaisemmin huomannut. Nimittäin Mäkelänkadun ja Radanrakentajantien risteykseen on merkitty varaus länsi-pohjois-käännöselle. Tuo käännös mahdollistaisi esimerkiksi linjan 2 jatkon Käpylään, joka mukailisi hyvin linjan 69 alkupätkää, jolloin se voitaisiin joko katkaista tai sitten esimerkiksi yhdistää linjaan 55. Ongelma 2 jatkamisessa on tosin se, että Rautatieläisenkatu ja Ratapihantie aijotaan yksisuuntaistaa, eli Messukeskus jäisi ainakin toisesta suunnasta ilman liikennettä.
Toinen asia jota en ollut huomannut oli, ettei samaiseen risteykseen ole tulossa käännöstä pohjoisesta Vallilanlaaksoon. Luulin, että se lyhentäisi 1:n Hallimatkaa, mutta Google Earthilla mitattuna Vallilanlaakson ja Haukilahdenkadun kautta matka Koskelaan on 300m Sturenkadun reittiä pitempi. Toisaalta, jos se yhteys Vallilanlaaksosta suoraan Hämeentielle olisi hankesuunnitelmassa tutkittu niin matka olisi 800m lyhyempi.