Ja kun ajatellaan, että ihmiset vaihtaisivat vaikkapa Tullinpuomilla Mannerheimintien linjoille tai ratikkaan; Helsingin joukkoliikenteen vaihtoyhteydet ja vaihtoterminaalit eivät ole sillä tasolla kuin vaikkapa Ruotsin kaupungeissa, jossa kulkuvälineestä vaihtaminen on tehty mahdollisimman helpoksi. Täällä ikäihmisten (joita monet linjojen 40/43 asiakkaat ovat) pitäisi könytä monen kadun yli ja kun tiedetään, millaista vaikkapa talvikunnossapito ajoittain on, niin en ihmettele, että tämä muutos aiheuttaa huolta.
Meillä on sellainen ongelma Helsingin bussiterminaalien (Rautatientori, Elielinaukio ja Kamppi) välillä, että vaikka ne ovat näennäisesti lähellä toisiaan, niin tosiasiassa niiden etäisyys toisistaan on ongelma. Esimerkiksi Kampin Espoon bussiterminaali ei todellakaan ole Helsingin keskustassa. Se on syrjässä. Ei ole ongelma tervejalkaiselle, mutta muille saattaa olla aika ylitsepääsemätön ongelma.