Ja uutisessa mainittu LVM:n tuore tutkimus aiheesta on saatavilla osoitteesta http://www.mintc.fi/oliver/upl626-LVM16_2007.pdfAiheesta on pienen tauon jälkeen uutinen Helsingin Sanomissa, julkaisuajankohta 3.4.2007.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ja uutisessa mainittu LVM:n tuore tutkimus aiheesta on saatavilla osoitteesta http://www.mintc.fi/oliver/upl626-LVM16_2007.pdfAiheesta on pienen tauon jälkeen uutinen Helsingin Sanomissa, julkaisuajankohta 3.4.2007.
Niinpä.Edelleenkin vähän harmittaa ettei sitä tehty lähemmäs rautatieasemaa. Silloin vaikutus olisi ollut joukkoliikenteen kokonaiskäytön kannalta vieläkin edullisempi. Ainakin kaukoliikenteessä. Totuushan ettei Matkakeskusta ole mitään järkeä toteuttaa hajautetusti, koska sen tarkoitus on eri joukkoliikenne muotojen saumaton yhdistäminen.
Ja pyritä parantamaan Rautatieaseman ja Kampin välistä liikennettä. Vaikka kohtuu hintaisempaa liikennettä Kampin-Rautatietorin-Kamppi välille kaukoliikenteen käyttäjille. Jos ei ole matkatavaroita taituu väli nopeasti, mutta parin 20 kilon laukun kanssa on vähän vaikeampaa.
Jos touhu hoidettaisiin järkevästi, kumpienkin nykyinen käyttö poistuisi, kun bussilinjat yhdistettäisiin keskustan läpi ajaviksi. Sitten olisikin tilaa kaukoliikenteen busseille rautatieaseman vieressä kuten pitääkin olla.
Tämä on mukava inhimillinen näkökohta, erityisesti siis kaksin matkustus. Mutta ei hätä ole tämän näköinen.Toisaalta, sitten ei voisi enää mennä ajoissa terminaalissa bussiin ja napata hyvää istumapaikkaa valmiiksi lähtöään odottavasta bussista Keskustalinjoilla kun on harmillisen täyttä, varsinkin jos kahdestaan matkustaa, niin ei saa helpolla vierekkäistä paikkaa. Terminaalista sellaisen saa, jos malttaa sinne asti matkustaa.
Voitaisiin kokeilla vaikka jatkaa sitä maanalaista jalankulkutunnelia siitä, missä on uloskäynti entiselle linja-autoasemalle, eli Forumin nurkilta, sinne Kamppiin saakka.
Rautatieasemalta on jo nyt katettu yhteys Kamppiin Forumin ja Simonkentän läpi.
Mutta mutta, mitäs marinaa tämä on? Rautatieasemaltahan pääsee mukavasti säältä suojassa Kamppiin eikä tarvitse edes kävellä! Ainahan tuon välin voi matkustaa metrolla! :lol:Niin on, tiedän, mutta tämä on kiertelevä reitti. Liukuportailla matkusteluun menee aikaa ja reitti ei ole käytettävissä Forumin ollessa suljettuna. Tulisi olla suorempi reitti, jolla ei ole tasonvaihtoja.
Mutta mutta, mitäs marinaa tämä on? Rautatieasemaltahan pääsee mukavasti säältä suojassa Kamppiin eikä tarvitse edes kävellä! Ainahan tuon välin voi matkustaa metrolla! :lol:
Mutta mutta, mitäs marinaa tämä on? Rautatieasemaltahan pääsee mukavasti säältä suojassa Kamppiin eikä tarvitse edes kävellä! Ainahan tuon välin voi matkustaa metrolla! :lol:
Toisaalta sillä että bussit tulevat Kamppiin ei ole mitään merkitystä tuon ehtimisen kannalta - olethan huomioinut sen jo aikataulua suunnitellessasi. Vaikka bussi ajaisi junalaiturille, junaan ei ehdi jos se on jo lähtenyt.Onhan Kamppi ainakin hyvä Helsingin kahvilayrittäjille. Jos vaikka tulee kaukoliikenteen bussilla Kamppiin ja on varannut suhteellisen tiukan, mutta normaali oloissa riittävän ajan kävelyyn Kampista-Rautatieasemalle. Mutta bussi on myöhässä vaikka tietyömaan takia. Tästä seuraa myöhästyminen junasta.
Mitä teet? Minä ainakin menisin syömään jos olisi nälkä tai kävisin ostamassa jonkun hyvän porkkarin. Ja näin olen "joutunut" muutaman kerran tekemään... Eihän sillä olisi niin väliä jos kyse olisi lähiliikenteenjunasta arkena....
Ja mikähän estää tekemästä tuon ihan heti?Tuosta bussiterminaalisen sijoittamisesta, niin ehdottaisin, että viimeistään silloin kun länsimetro otetaan käyttöön, vaihdetaan päittäin kaukoliikenteen bussien ja Mannerheimintietä kulkevien 200-400 -alkuisten bussien terminaaleja keskustassa keskenään. Kaukobussit voisivat lähteä siis Elielinaukoilta ja seutubussit Kampista. Ei edes mitään asemaa tarvitse rakentaa...
Tuosta bussiterminaalisen sijoittamisesta, niin ehdottaisin, että viimeistään silloin kun länsimetro otetaan käyttöön, vaihdetaan päittäin kaukoliikenteen bussien ja Mannerheimintietä kulkevien 200-400 -alkuisten bussien terminaaleja keskustassa keskenään. Kaukobussit voisivat lähteä siis Elielinaukoilta ja seutubussit Kampista. Ei edes mitään asemaa tarvitse rakentaa, Matkahuolto voisi vuokrata joko rautatieasemalta tai postitalosta myymälätilat lipunmyyntiä varten.