"Raitioliikenteen investointien kustannukset ovat yhteensä noin 5,5
miljoonaa euroa (rata, ratasähkö, pysäkit). Liikennöintikustannusten
lisäys on hidastumisen ja poikkeustilanteiden vuoksi arviolta vähintään
600 000 euroa vuodessa (noin kahden vaunun liikenne). Nämä
lisäpanostukset eivät tuo mitään hyötyjä matkustajille."
Luin vasta nyt tuon kohdan kunnolla. Anteeksi nyt, mutta mitä v.....a?! 5,5 megaeuroa + vähintään 0,6Me vuodessa vastaa käytännössä noin 20 miljoonan investointia! Tuolla hinnalla vaikka louhii Unioninkadun autoliikenteen maan alle!
---------- Viesti lisätty 14.9.2009 kello 0:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu 13.9.2009 kello 22:27 ----------
Ei vaan, mikäpä olisikaan ratkaisu tuohon kinkkiseen ongelmaan?
Autoliikenteen uudelleenjärjestely, muita vaihtoehtoja ei oikein ole. Suljetaan Pohjoisespa autoilta, mutta jos se ei ole mene läpi niin tehdään eräänlainen liikenneympyrä Espalle:
1) Fabianinkadun kulkusuunta välille Etelä- Pohjoisespa vaihdetaan, pohjoisesta etelään.
2) Unioninkatu suljetaan välillä Etelä-Pohjoisespa.
Lyhyt kuvaus kierrosta Unioninkadulta alkaen:
- Unionkatua pohjoisesta tultaessa yksi kaista joka kääntyy Pohjoisespalle.
- Pohjoisespalta yksi kaista Fabianianinkatua pohjoiseen, toinen suoraan ja kolmas Fabianinkatua etelään.
- Fabianinkadulta pakollinen kääntyminen Eteläespalle.
- Eteläespalta Pohjoisespalle Etelärannan kautta, eli kääntyminen vasemmalle Kauppatorin kulmalla.
Autojen katutilan tarve vähenee, ratikka saa omat tuplakiskot