Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos kattavasta pohdinnasta. Olisiko sitten niin kallista räätälöidä tuotteita Helsinkiä varten, ettei kannata edes tehdä tarjousta?Ollaanpa rehellisiä. Jos tarjouksia oltaisiin saatu useammalta kuin kahdelta valmistajalta, käytännössä korkeintaan jotakin yksittäistä poikkeusta lukuun ottamatta ne olisivat valikoituneet yllä mainituista. Mitä se olisi auttanut, että Kaupunkiliikenne Oy:llä olisi ollut valittavanaan 1-2 mielekkään tarjouksen lisäksi 5-10 enemmän tai vähemmän kelvotonta tarjousta.
En usko, että tässä tapauksessa taustalla on mikään salaliitto ratikoita vastaan. Se vaatisi vähintään jotakin tahoa, joka hyötyisi tästä, mutta bussitkin tulee kirjavasti niin monelta valmistajalta, että niiden kaikkien pitäisi olla masinoinnissa mukana. Aika turha kampanja, kun HSL tykkää jo muutenkin ajaa turhaa bussirallia. Eihän tässä yhteydessä kukaan ole vaatinut ratikoiden muuttamista bussilinjoiksi, vaan vastauksia.Koko tämä tehtyä päätöstä kyseenalaistava keskustelu hyödyttää vain yhtä intressiä, eli niitä, joiden motiivit eivät ole Helsingin raitioteiden kannalta positiiviset.
Ensinnä, uuden tyypin räätälöinti Helsinkiä varten olisi sen luokan prosessi, että se vaatisi huomattavia resursseja tilanteessa, jossa monet valmistajat ovat tottuneet myymään ns. "hyllytavaraa", joka kuitenkin kelpaa useimmille asiakkaille. Useissa raitiotiekaupungeissa verkko soveltuu "mille tahansa" vaunutyypille riittävän hyvin, jotta teknisiin yksityiskohtiin ei oikeasti edes tarvitse kiinnittää huomiota, ja koko hankintaprosessi menee hinnan pohjalta ja muutoin triviaalien yksityiskohtien mukaan: millaiset istuimet, onko matkustamossa infonäytöt, miltä vaunu näyttää.Kiitos kattavasta pohdinnasta. Olisiko sitten niin kallista räätälöidä tuotteita Helsinkiä varten, ettei kannata edes tehdä tarjousta?
Vielä kun tietäisi, miksei Transtechin tuote olisi toiminut Helsingin rataverkossa - toivottavasti saamme tähän selkeän vastauksen, jotta tämä ei vaikuttaisi keskivertokansalaisen silmissä suhmuroinnilta.
En usko, että tässä tapauksessa taustalla on mikään salaliitto ratikoita vastaan. Se vaatisi vähintään jotakin tahoa, joka hyötyisi tästä, mutta bussitkin tulee kirjavasti niin monelta valmistajalta, että niiden kaikkien pitäisi olla masinoinnissa mukana. Aika turha kampanja, kun HSL tykkää jo muutenkin ajaa turhaa bussirallia. Eihän tässä yhteydessä kukaan ole vaatinut ratikoiden muuttamista bussilinjoiksi, vaan vastauksia.
Jos taas viittaat intresseillä autoilijoihin ja katutilan jakoon, niin esimerkiksi Mäkelänkadulla on tällä hetkellä kaksi autokaistaa + bussikaista + raitiovaunukaista. Nyt sieltä aiotaan poistaa yksi autokaista, mutta se ei johdu siitä että raitiovaunut tarvitsisivat lisää tilaa, vaan syyt autoliikenteen heikennyksille ovat aivan muaalla kuin raitiovaunujen vaatimassa tilassa. Olihan Hämeentielläkin raitiovaunuille oma tilansa myös silloin, kun siellä sai ajaa autolla. Kaiken lisäksi, jos raitiovaunujen matkustajat vaihtaisivat autoihin ja busseihin, se vain ruuhkauttaisi autoliikennettä eli ei olisi ainakaan autoilijoiden edun mukaista.
Väittäisin, että taustalla on ihan vain se, ettei 99% kansasta ole noin hyvin perehtynyt yksityiskohtiin, että olisi voinut antaa tuollaisen analyysin, minkä teit. En minäkään tiennyt muuta kuin sen, että vielä viime vuosikymmenellä kiinnostusta osallistua kilpailuun oli paljon enemmän ja siksi asiaa ihmettelin.
Totta kai hälytyskellojen pitäisikin soida, kun julkisella rahalla tehdään jättimäinen hankinta, löydetään vain kaksi kiinnostunutta, ennakkoon käydyistä vuoropuheluista huolimatta hylätään niistä toinen ja vaihdetaan kotimainen valmistaja ulkomaiseen avaamatta perusteluja kansankielellä.
Kiitos kattavasta pohdinnasta. Olisiko sitten niin kallista räätälöidä tuotteita Helsinkiä varten, ettei kannata edes tehdä tarjousta?
Vielä kun tietäisi, miksei Transtechin tuote olisi toiminut Helsingin rataverkossa - toivottavasti saamme tähän selkeän vastauksen, jotta tämä ei vaikuttaisi keskivertokansalaisen silmissä suhmuroinnilta.
En usko, että tässä tapauksessa taustalla on mikään salaliitto ratikoita vastaan. Se vaatisi vähintään jotakin tahoa, joka hyötyisi tästä, mutta bussitkin tulee kirjavasti niin monelta valmistajalta, että niiden kaikkien pitäisi olla masinoinnissa mukana. Aika turha kampanja, kun HSL tykkää jo muutenkin ajaa turhaa bussirallia. Eihän tässä yhteydessä kukaan ole vaatinut ratikoiden muuttamista bussilinjoiksi, vaan vastauksia.
Jos taas viittaat intresseillä autoilijoihin ja katutilan jakoon, niin esimerkiksi Mäkelänkadulla on tällä hetkellä kaksi autokaistaa + bussikaista + raitiovaunukaista. Nyt sieltä aiotaan poistaa yksi autokaista, mutta se ei johdu siitä että raitiovaunut tarvitsisivat lisää tilaa, vaan syyt autoliikenteen heikennyksille ovat aivan muaalla kuin raitiovaunujen vaatimassa tilassa. Olihan Hämeentielläkin raitiovaunuille oma tilansa myös silloin, kun siellä sai ajaa autolla. Kaiken lisäksi, jos raitiovaunujen matkustajat vaihtaisivat autoihin ja busseihin, se vain ruuhkauttaisi autoliikennettä eli ei olisi ainakaan autoilijoiden edun mukaista.
Väittäisin, että taustalla on ihan vain se, ettei 99% kansasta ole noin hyvin perehtynyt yksityiskohtiin, että olisi voinut antaa tuollaisen analyysin, minkä teit. En minäkään tiennyt muuta kuin sen, että vielä viime vuosikymmenellä kiinnostusta osallistua kilpailuun oli paljon enemmän ja siksi asiaa ihmettelin.
Totta kai hälytyskellojen pitäisikin soida, kun julkisella rahalla tehdään jättimäinen hankinta, löydetään vain kaksi kiinnostunutta, ennakkoon käydyistä vuoropuheluista huolimatta hylätään niistä toinen ja vaihdetaan kotimainen valmistaja ulkomaiseen avaamatta perusteluja kansankielellä.
Kiitos kattavasta pohdinnasta. Olisiko sitten niin kallista räätälöidä tuotteita Helsinkiä varten, ettei kannata edes tehdä tarjousta?
Vielä kun tietäisi, miksei Transtechin tuote olisi toiminut Helsingin rataverkossa - toivottavasti saamme tähän selkeän vastauksen, jotta tämä ei vaikuttaisi keskivertokansalaisen silmissä suhmuroinnilta.
En usko, että tässä tapauksessa taustalla on mikään salaliitto ratikoita vastaan. Se vaatisi vähintään jotakin tahoa, joka hyötyisi tästä, mutta bussitkin tulee kirjavasti niin monelta valmistajalta, että niiden kaikkien pitäisi olla masinoinnissa mukana. Aika turha kampanja, kun HSL tykkää jo muutenkin ajaa turhaa bussirallia. Eihän tässä yhteydessä kukaan ole vaatinut ratikoiden muuttamista bussilinjoiksi, vaan vastauksia.
Jos taas viittaat intresseillä autoilijoihin ja katutilan jakoon, niin esimerkiksi Mäkelänkadulla on tällä hetkellä kaksi autokaistaa + bussikaista + raitiovaunukaista. Nyt sieltä aiotaan poistaa yksi autokaista, mutta se ei johdu siitä että raitiovaunut tarvitsisivat lisää tilaa, vaan syyt autoliikenteen heikennyksille ovat aivan muaalla kuin raitiovaunujen vaatimassa tilassa. Olihan Hämeentielläkin raitiovaunuille oma tilansa myös silloin, kun siellä sai ajaa autolla. Kaiken lisäksi, jos raitiovaunujen matkustajat vaihtaisivat autoihin ja busseihin, se vain ruuhkauttaisi autoliikennettä eli ei olisi ainakaan autoilijoiden edun mukaista.
Väittäisin, että taustalla on ihan vain se, ettei 99% kansasta ole noin hyvin perehtynyt yksityiskohtiin, että olisi voinut antaa tuollaisen analyysin, minkä teit. En minäkään tiennyt muuta kuin sen, että vielä viime vuosikymmenellä kiinnostusta osallistua kilpailuun oli paljon enemmän ja siksi asiaa ihmettelin.
Totta kai hälytyskellojen pitäisikin soida, kun julkisella rahalla tehdään jättimäinen hankinta, löydetään vain kaksi kiinnostunutta, ennakkoon käydyistä vuoropuheluista huolimatta hylätään niistä toinen ja vaihdetaan kotimainen valmistaja ulkomaiseen avaamatta perusteluja kansankielellä.
Mihin perustuu olettamuksesi, että ei olisi toiminut?Kiitos kattavasta pohdinnasta. Olisiko sitten niin kallista räätälöidä tuotteita Helsinkiä varten, ettei kannata edes tehdä tarjousta?
Vielä kun tietäisi, miksei Transtechin tuote olisi toiminut Helsingin rataverkossa - toivottavasti saamme tähän selkeän vastauksen, jotta tämä ei vaikuttaisi keskivertokansalaisen silmissä suhmuroinnilta.
Ketkä poliitikot ovat antaneet tästä lausunnon? Mika Lintilä Toholammilta ja sipoolainen Harry Harkimo, joka haluaa olla päättämässä Stadin asioista. Tosin tässä tapauksessa molempien lausunnossa on järkeä.Järjen ääntä, nimimerkit "JE" ja "339-DF", asiasta, jonka poliitikot puoluekannasta riippumatta populisoivat.
Nyt myös Helsingin apulaispormestari Paavo Arhinmäki:Ketkä poliitikot ovat antaneet tästä lausunnon? Mika Lintilä Toholammilta ja sipoolainen Harry Harkimo, joka haluaa olla päättämässä Stadin asioista. Tosin tässä tapauksessa molempien lausunnossa on järkeä.
Mitä ovat sanoneet Helsingin ja Vantaan valtuustoryhmät?
Tässäpä se pieni piiri pyörii. Ministerinä Lintilä suhmuroi valtion omistaman Raskoneen myymisen pilkkahintaan, eikä Volvo Finlandin ja Scania Suomen ostohaluja huomioitu ollenkaan. Eduskunta ei tästä välittänyt, paitsi Paavo Arhinmäki kyseli eduskunnassa asian perään.Nyt myös Helsingin apulaispormestari Paavo Arhinmäki:
Kirjaudu sisään Facebookiin
Kirjaudu Facebookiin, niin voit alkaa jakaa ja jutella kavereillesi, perheenjäsenille ja tuntemillesi ihmisille.www.facebook.com