Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Nyt istun juuri 17:59 Helsingistä (takas Hki 18:59) lähteneessä I-junassa ja tässä on taas kaksi Flirttiä, etummainen ihan tyhjillään. On tosi epätasaista tämä kalustonkäyttö. Noh aina ei voi voittaa
Tosin ei sinne hirveästi voi lisää rakentamista tulla, sillä rata kulkee suurilta osin lentokentän melualueella. Se on Kivistö ja Leinelä ja siinä se. Jos hyvin käy, niin tuonne meluvyöhykkeelle saadaan kunnon kokoisia työpaikka-alueita.
Lentokenttäjunan opaste oli jo ripustettaessa susi – ripustettiin siltiPuistolan ja Pukinmäen asemat ovat vaihtaneet paikkaa Kehäradan asemien järjestystä havainnollistavassa taulussa asemalaiturilla.
Projektipäällikkö Kansosen mukaan on vielä selvittämättä, lähettivätkö HSL:n arkkitehdit taulun toimittaneelle mainostoimistolle virheellisen tilauksen, vai onko vahinko käynyt mainostoimistossa.
Joka tapauksessa opasteet ovat vielä kesken: niihin on tulossa merkki, joka osoittaa, missä juna kulkee. Ensin on kuitenkin ratkaistava, miten junat paikannetaan gps-pimennossa olevissa tunneleissa.
Nyt illalla netissä julkaistussa HS:n kaupunki-osion jutussa visioidaan Aviapoliksen alueelle rakentuvan kodit 20 000 ihmiselle sekä työpaikkoja 60 000 ihmiselle. Mm. Nykyinen aerolan alue muuttuu nykyisten 500 asukkaan hiljaisesta talorivistöstä 10 000 asukkaan kaupunginosaksi. Rakentaminen Aerolassa alkaa "viimeistään kymmenen vuoden päästä". Ensimmäisenä asuntoja nousee "kehäradan" aseman viereen, jossa hotelli -ja toimistorakennushankkeet ovat jo käynnissä. Sen lisäksi asuntoja rakennetaan pian Kehä III:n ja Tikkurilantien väliin, nykyisten Kehä III:n varrella olevien toimistotalojen taakse.
Toimittaja tarkoittaa tuolla "kehäradan asemalla" ilmeisesti Aviapolista.
Helsingin uutisten verkkojulkaisu uutisoi kehäradan täsmällisyydestä tai pikemminkin sen puutteesta.
Aikavälillä 1.7 - 20.8 kaikista kehäradan 7426 junavuorosta yhteensä 799 on ollut myöhässä tai peruttu. Aikavälillä 20.7 - 10.8 HSL onnistui kuitenkin parantamaan kehäradan I -ja P-junien täsmällisyyttä kun myöhästymisprosentti oli 91,5%. Tämä on kuitenkin kaukana Liikenneviraston tavoitteesta joka on 97,5%. Heinäkuun viimeisellä viikolla, kun teknisiä vikoja ei ollut, luotettavuus oli 96-97% luokkaa. Kun vikoja ei ole, aikataulu tuntuu pitävän, kertoo HSL:n ryhmäpäällikkö Kimmo Sinisalo.
Kesälomien jälkeen pohdimme VR:n ja HSL:n kesken erilaisia vaihtoehtoja, miten voimme rakentaa radalle lisää joustovaraa ja vikatilanteisiin uusia toimintamalleja, Sinisalo kertoo.
Tänä aamuna kolme myötäpäivään ajanutta Kehäradan junaa (Lentoasemalle saakka P-juna, siitä keskustaan I-juna) jäi peräkkäin ajamatta teknisen vian takia. Esimerkiksi Tapanilasta ei mennyt yhtään junaa keskustaan aikavälillä klo 7.34-7.59 (ja Myyrmäkeen suunnanneet joutuivat menemään Tikkurilan kautta) kuitenkaan asiasta ei ole saatu aikaan liikennetiedotetta HSL:n sivuille (ei HSL:n vastuulla), Vr:n sivuille, tai juna-asemille aikataulunäyttöön. Tiedote on vain A-junista, jossa mainitaan että voi haitata myös P-junia ja I-junia, kyllä esim. töihin tai matkalla lähtevien Myyrmäkeen tai Lentoasemalle menevien matkaavien kuuluisi saada oma tiedotteensa.
Kehäradan suhteen on tietysti vielä alkukankeutta ja oppimista. Pitäiskö tämän kokemuksen kuitennii vaikuttaa arvioon Pisaran siunauksellisuudesta? Se koplaisi lopullisesti kaikkien lähijunien liikennöimisen toisiinsa.
Kehäradan suhteen on tietysti vielä alkukankeutta ja oppimista. Pitäiskö tämän kokemuksen kuitennii vaikuttaa arvioon Pisaran siunauksellisuudesta? Se koplaisi lopullisesti kaikkien lähijunien liikennöimisen toisiinsa.
- Onko kalusto (Sm5) sopiva?
- Aikataulu? Pitääkö Kehäradalla junien aina lähteä täysinä minuutteina joka asemalta, vai voisiko ajatella enemmän metro- tai bussimaista aikataulua joissa vain muutamalta tietyltä asemalta lähdetään täysinä minuuttteina?
- Auttaisiko jos Lentoasemalla seisottaisiin pidempään?
Onko tarkempaa analyysiä mistä kankeus johtuu?