Jos kerran 10 min. Kääntöaika ei välttämättä riitä junan tullessa Helsinkiin myöhässä ja saman kuljettajan jatkaessa, niin pitäisikö systeemiä muuttaa niin, että ainakin ruuhka-aikoina jokaisen junan kuljettaja vaihtuisi?
Näinhän se oli ennen VR:n säästötoimia jolloin noi ns. kympin käännöt tuli. Eli junahenkilökunta vaihtui aina Helsinkiin tullessa. Uusi henkilökunta oli valmiina odottamassa jolloin juna saatiin uudestaan liikkeelle n. 3 minuutissa.
En tiedä miten nykyisin on, mutta ainakin vielä mun ollessa henkilökunta teki myös niin että 10 minuutin käännöstä pidettiin kiinni, vaikka olisi nopeammin saanut junan käännettyä eli juna saapui 5 min myöhässä ja juna lähti 5 min myöhässä kun se 10min minimi kääntöaika oli kulunut. Varamiehiäkin on, mutta niitä käytetään tosi nihkeästi noihin jos juna on saapumassa vaikka 5 minuuttia myöhässä että varamies saisi sen ajoissa taas takaisin kiertoon.
Onko tlajusella tai jollakulla muulla näkemystä kehäradan laituripituuksista? Mahtuuko kehän asemille tripla-flirtejä, vai onko junien maksimipituus kaksi runkoa?
Mahtuu. Asemat suunniteltiinkin juuri tripla-flirttien pituuden mukaan, koska jossain vaiheessa oli suunnitelmissa ajaa Kehärataa jopa kolmella Flirtillä. Sen vuoksi myös muutamia vuosia sitten testattiin parin viikon ajan kahdessa K-junan ruuhkakierrossa 3xFlirtti kokoonpanoa ja näitä junia oli oikeastaan kaksikin kappaletta. Jotain ongelmia niissä todettiin, nyt en vaan enään muista mitä.