- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,990
Vs: Helsingin seudun lähijunaliikenne 2012
Muuten kannatan sitä että linjatunnus vaihtuu lentokentällä mutta se olisi ensisijaisesti tärkeää että Martinlaakson radan perinteinen M-tunnus siirtyy rautatielähiliikenteen osalta kunniakkaalla tavalla torvensoiton saattamana historiaan. Siiitä syystä että Helsinkiin lentokoneella saapuva ulkomaalainen voi luulla M-junaa metroksi ja tässä tapauksessa Helsingin "ainoaksi" metrolinjaksi.
Itse ehdottaisin että kehäradan junille annetaan kirjaintunnus A kuten "Airport". Se voidaan jakaa länsi ja itäpuoliskoon jotka olisivat A1 ja A2. Jotta se ei sekottuisi Leppävaaran A-junan kanssa niin ehdotan että Leppävaaran A ristitään uudestaan P:ksi joka on ääntämykseltään ainoa helposti erottuva vapaa kirjain.
t. Rainer
Tunnusten muuttaminen on mielestäni onnistunut ratkaisu erityisesti silloin, kun vaihtumispaikassa vaihtuu käytännössä väkikin eli jos läpikulkevia matkustajia on suhteellisesti vähän. Omasta mielestäni Lentoasema voisi olla tällainen "rajapysäkki", jossa kilvet muuttuisivat. MaZon kanssa olen samaa mieltä, että nykyinen 3B/3T -malli ei ole siinä omassa tapauksessaan onnistunein mahdollinen.
Muuten kannatan sitä että linjatunnus vaihtuu lentokentällä mutta se olisi ensisijaisesti tärkeää että Martinlaakson radan perinteinen M-tunnus siirtyy rautatielähiliikenteen osalta kunniakkaalla tavalla torvensoiton saattamana historiaan. Siiitä syystä että Helsinkiin lentokoneella saapuva ulkomaalainen voi luulla M-junaa metroksi ja tässä tapauksessa Helsingin "ainoaksi" metrolinjaksi.
Itse ehdottaisin että kehäradan junille annetaan kirjaintunnus A kuten "Airport". Se voidaan jakaa länsi ja itäpuoliskoon jotka olisivat A1 ja A2. Jotta se ei sekottuisi Leppävaaran A-junan kanssa niin ehdotan että Leppävaaran A ristitään uudestaan P:ksi joka on ääntämykseltään ainoa helposti erottuva vapaa kirjain.
t. Rainer