Vaihdeyhteydet on olemassa, mutta kun liikennettä on vähänkin enemmän, kulku alapihalle muodostuu mahdottomaksi. Pisara jos on olemassa, kaikki sitä pitkin liikkuvat junat pääsevät helposti alapihalle. Entä Riihimäen, Lahden ja Kirkkonummen junat? Lisäksi jos tuleekin tarvetta ajaa runko syystä tai toisesta Ilmalaan, ollaankin ihmeissään.
http://www.hel.fi/static/public/hel...F2A1D50-9735-49BE-8F92-1E7DD91A6288/Liite.pdf
Tuossa näkyy LR II, jolla rautatieliikennettä voidaan sijoittaa kahteen tasoon. Toinen taso on tietysi nykyinen Pasilan aseman taso. Toisen tason kuvittelisi olevan alempana kulkeva huoltoraiteen varaus, en keksi muutakaan merkitystä. Tietääkö kukaan tarkemmin asiasta?
http://kartta.hel.fi/applications/hanke/showplan.aspx?map=yes&ID=2012-006709
EDIT:
http://www.hel.fi/static/helsinki/p...erillinen_liiteRED.pdf?Action=sd&id=061580031
Ainakin karttojen mukaan varaus on olemassa. Sivulla 25 näkee selvästi.
Edit2: WTF! Eteläisemmälle tallille, joka ei ole ollut rautatiekäytössä kymmeniin vuosiin on myös suunniteltu yhteyttä?