Säteittäislinjojen toteutuvaa kapasiteettia voidaan petrata ihan muuttamalla bussiliikenteen käytäntöjä. Ei liene täysin rakettitiedettä saada ruuhka-ajan bussit tasaisempaan, korkeampaan kuormaan edes yhteen suuntaan kerrallaan. Eikä se ainakaan edellytä metroa.
Ratikka ei sinänsä ole olennainen käytäntöjen uudistamisen kanssa. Bussipilotissa kuorman tasauksesta seuraava tavoite on saada koko bussiratkaisu natisemaan liitoksistaan massiivisen matkustajaruuhkan alla. Sitten vain siirretään toimiva käytäntö sellaisenaan raiteille.
Ratikka ei sinänsä ole olennainen käytäntöjen uudistamisen kanssa. Bussipilotissa kuorman tasauksesta seuraava tavoite on saada koko bussiratkaisu natisemaan liitoksistaan massiivisen matkustajaruuhkan alla. Sitten vain siirretään toimiva käytäntö sellaisenaan raiteille.