Olen tuosta Clepen ratkaisusta suurinpiirtein samaa mieltä, ja itsekin vastaavaa ehdotellut. Pari juttua kuitenkin:
- Tehtaankatu on aika toivoton, se on vaan niin kapea. Antero ehdotti muuten hyvin Clepen tapaisessa suunnitelmassa vanhan Kaivopuiston ratatunnelin käyttöä joka äkkiseltään kuulostaa ihan hyvältä.
- En ole tuosta Lehtisaaren väylästä ihan vakuuttunut. Levennysvaraus on mm. parin lähetystön tontilla eli vieraan valtion maaperällä, tähän pitäisi saada Ulkoministeriö mukaan.
- Mieluummin niin että käytettäisiin rahaa Turunväylä-Pasilanväylä tunneliin, tuo voidaan ainakin osittain rahoittaa lisärakentamisella vapautuvalla maalle, se pelkkä viherkolmio Huopalahdentien ja Turunväylän risteyksessä on hehtaariluokkaa.
- Ylipäänsä, jos tunnelirahaa on niin käytetään mieluummin esim. Nordenskiödin- ja Paciuksen/Mechelininkadun välin tunnelointiin.
- Tehtaankatu on aika toivoton, se on vaan niin kapea. Antero ehdotti muuten hyvin Clepen tapaisessa suunnitelmassa vanhan Kaivopuiston ratatunnelin käyttöä joka äkkiseltään kuulostaa ihan hyvältä.
- En ole tuosta Lehtisaaren väylästä ihan vakuuttunut. Levennysvaraus on mm. parin lähetystön tontilla eli vieraan valtion maaperällä, tähän pitäisi saada Ulkoministeriö mukaan.
- Mieluummin niin että käytettäisiin rahaa Turunväylä-Pasilanväylä tunneliin, tuo voidaan ainakin osittain rahoittaa lisärakentamisella vapautuvalla maalle, se pelkkä viherkolmio Huopalahdentien ja Turunväylän risteyksessä on hehtaariluokkaa.
- Ylipäänsä, jos tunnelirahaa on niin käytetään mieluummin esim. Nordenskiödin- ja Paciuksen/Mechelininkadun välin tunnelointiin.