Vs: Luopioisten Linja
Haittapuoliakin varmasti löytyy, ainakin se että kalusto on kovalla kulutuksella, joten se kunto on joskus heikko. Lisäksi bussit ovat usein epäsiistejä, mutta siihen ovat matkustajatkin osasyyllisiä. Myös pk-seudun lakot johtuvat osittain kilpailutuksen seurauksista, mutta osin myös neuvotteluosapuolten jääräpäisyydestä johon kilpailutuksella ei voi vaikuttaa. Itse pidän näitä kuitenkin pienenä hintana hyvistä yhteyksistä kohttuhinnalla.
Kertoisitko missä pk-seudun matkustajat häviävät verrattuna Tampereen bussiliikenteeseen. Itse olen Tampereella matkustanut lähinnä Teiskon suuntaan A&L:n busseilla, ja suuria eroja en ole ytv-alueen vastaaviin linjoihin (esim. Nuuksion bussit) verratuna havainnut. Lisäksi olen käsittänyt, että ilman kilpailutusta seutulipun hinta ytv-alueella olisi nykyistä huomattavastikin korkeampi.Admiral Observer sanoi:Jos liikenne kilpailutettaisiin Tampereella, kävisi yhtä huonosti kuin Helsingissä. Toivotaan, että näin ei käy. Onneksi myös lähes kaikki liikenne on liikenneluvilla, joten niitä ei onneksi voi kilpailuttaa. Kilpailutuksessa häviävät vain asiakkaat. Valitettavasti Helsingistä löytyy vielä joitakuita, jotka eivät ole vieläkään ymmärtäneet tätä.
Haittapuoliakin varmasti löytyy, ainakin se että kalusto on kovalla kulutuksella, joten se kunto on joskus heikko. Lisäksi bussit ovat usein epäsiistejä, mutta siihen ovat matkustajatkin osasyyllisiä. Myös pk-seudun lakot johtuvat osittain kilpailutuksen seurauksista, mutta osin myös neuvotteluosapuolten jääräpäisyydestä johon kilpailutuksella ei voi vaikuttaa. Itse pidän näitä kuitenkin pienenä hintana hyvistä yhteyksistä kohttuhinnalla.
Viimeksi muokannut moderaattori: