Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,014
Tässä vaiheessa olen markkinaehtoisen liikenteen osalta varsin pitkälti samoilla linjoilla. Ehkä voisin tarkistella tuota "valtion omista toimista" -näkökohtaa siltä osin laajemmin, että jos valtion toimet hiljensivät lento- ja laivaliikennettä, niin todennäköisesti ne hiljensivät kansainvälisen liikenteen liityntäliikennettäkin. Viimeksi mainitulla on voinut olla merkittävä rooli tulovirtojen suhteen joidenkin toimijoiden kohdalla.Valtion ei pidä korvata muuta kuin omista toimistaan/määräyksistään aiheutuneet menetykset. Liikennöitsijöiden tapauksessa kyse on käytännössä Uudenmaan sulkemisesta ja siitä aiheutuneista tulonmenetyksistä.