Jos HSL tilaa ja HKL on yksi tuottajista. Muistanko oikein, että HSL saa lipunmyyntitulot, koska ostaa alueen liikenteen. Jos näin on niin silloin HSL:n kannattaa myydä kalliimpia lippuja. Jos raitiovaunusta lipun ostanut siirtyy ostamaan halveman lipun matkakortilla , niin sehä n ei silloin ole edullista HSL:n näkökulmasta.
Mutta HKL:n edustajakin oli eilen Töölön kirjastossa kiinostunut siitä, että liikenne sujuu. Olimme yksimielisiä tästä kolmen täyden raitiovaunun seisottamisesta, kun yksi ostaa lippua. Eli HKL:sta kiinnostaa hyvin tuotettu palvelu, HSL:ä myös huomattavassa määrin lipputulojen maksimointi. Nyt pitäisi tietää, kuinka paljon päivässa tai kuukaudessa on tämä kuljettajalta ostettu lippujen myynti. Ei se taida ihan pikkusumma olla. Samassa yhteydessä olisi hyvä tietää, mitä muutoksia lipunmyyntituotoissa tapahtui kuukauden aikana silloin kun euron siirtymävaiheessa ei vaunuissa myyty lippuja.
Epäilen siis vahvasti, että HSL haluaa säilyttää lipunmyynnin vaunuissa jatkossakin, mutta asiaa ei haluta sanoa ihan suoraan, vaan löytää aina joku tekninen syy "tarkoituksenmukaiselle siirtymäajankohdalle".
Jos meitä foorumin kirjoittajia, äänestäjiä ja kaupunkilaisia ei haluta aliarvoida, eiköhän olisi reilumpaa sanoa suoraan, että kuljettajarahastuksesta ei olla luopumassa.