Seutubussit eivät pysähdy Kaisaniemessä...Muistaakseni siinä ei ole merkitty tietyille linjoille pysäkkiä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Seutubussit eivät pysähdy Kaisaniemessä...Muistaakseni siinä ei ole merkitty tietyille linjoille pysäkkiä.
Aikanaan eivät edes 70-sarjalaiset (joita LOY:kin liikennöi). Idän yöbusseista on muista.Seutubussit eivät pysähdy Kaisaniemessä...
Ei ole oikeutta, vaan kuljettajan on sovitettava nopeutensa ja muut aikeensa niin, että tarvittaessa voi pysähtyä pysäkille. Itse kerroin tuossa aiemmin ohittavani joillain pääväylillä pysäkillä olevia busseja, joiden reitti on sama oman bussini kanssa. Tämän teen kuitenkin vasta varmistuttuani tarkoin siitä, ettei pysäkillä ole juuri minun kyytiini pyrkivää matkustajaa. Ja tilanteessa, että olen jonossa useamman bussin kanssa. Jos etäisyyttä muihin busseihin on yhtään enempää, pysäkin ohittaminen pysähtymättä (jos siellä on matkustajia) olisi mielestäni vastuutonta toimintaa bussinkuljettajalta.Onko teidän mielestänne kuljettajalla oikeus jollakin syyllä ajaa pysähtymättä pysäkin ohi, jos joku selvästi viittoo haluavansa kyytiin?
Tällaisesta kuljettajien toiminnasta on hyvä? esimerkki Mannerheimintiellä Eteläisen Hesperiankadun pysäkki Elielin aukion ja Kampin suuntaan. Jopa kuljettajat kyytiin pyrkivinä ovat ihmetelleet, miksi sille pysäkille ei millään tahdo saada busseja pysähtymään.
Onko teidän mielestänne kuljettajalla oikeus jollakin syyllä ajaa pysähtymättä pysäkin ohi, jos joku selvästi viittoo haluavansa kyytiin?
Onko teidän mielestänne kuljettajalla oikeus jollakin syyllä ajaa pysähtymättä pysäkin ohi, jos joku selvästi viittoo haluavansa kyytiin?
Jos täynnä-valo palaa (tai bussi ei ole linjalla). Muuten ei.
Kaipa pysäkin ohi saa ajaa myös, jos pysäkki ei kuulu reitin pysäkkeihin? Pahimmassahan tapauksessa pysähtymisestä voi liikenteen tilaaja muistaa palvelurikemaksulla kun on pysähdytty väärällä pysäkillä. Tämäkin on yhteiskunnan hoitaman joukkoliikennesuunnitelun yksi pieni tapa tehdä asiakkaasta (tai palvelun loppukäyttäjästä) liikennöitsijän pahin vihollinen...
Veolian s452(auto 555) pysähtyi muuten vielä tänään Kuusitien Kamppiin menevien pysäkillä :lol: Kyllä nyt puolessa vuodessa jo pitäis olla tieto mennyt kuljettajille pysäkkimuutoksistaJuu, ei tietenkään tarvitse pysähtyä linjalle kuulumattomille pysäkeille. Pysäkkimuutosten kohdalla järjen käyttö on kuitenkin paikallaan. Liikennöintisopimuksista en ole vielä löytänyt kohtaa, jolla satunnaisesti väärällä, ylimääräisellä pysäkillä pysähtymisestä seuraisi sanktioita.
Veolian s452(auto 555) pysähtyi muuten vielä tänään Kuusitien Kamppiin menevien pysäkillä :lol: Kyllä nyt puolessa vuodessa jo pitäis olla tieto mennyt kuljettajille pysäkkimuutoksista
Siihen ei vielä maailma kaadu, jos vahingossa tai tietämättömyytään pysähtyy väärällä pysäkillä kunhan sitten pysähtyy sillä oikeallakin pysäkillä.Veolian s452(auto 555) pysähtyi muuten vielä tänään Kuusitien Kamppiin menevien pysäkillä :lol: Kyllä nyt puolessa vuodessa jo pitäis olla tieto mennyt kuljettajille pysäkkimuutoksista
Suoritin varusmiespalvelusta Taivallahden kasarmilla aikana, jolloin 200-sarjan bussit vielä ajoivat Mechelininkatua. Kun odotin Munkkiniemen aukion pysäkillä näitä seutubusseja, niin oli ennemmin sääntö kuin poikkeus, että vähintään yksi ajoi ohi pysähtymismerkistä huolimatta. Ei kovin herättänyt luottamusta, vaikka kuljettaja-aines taisi silloin olla tarkemmin valikoitunutta kuin nyt. Vaan olipa sitten toisenlaisiakin esimerkkejä – kuten se kuljettaja, joka Mechelininkadulla jätti minut kurkkusalaattiasussani reteesti suoraan varuskunnan portille, vaikka pysäkki oli vasta Hesperiankatujen välissä. Oli vartiokopin tovereilla ihmettelemistä.
Nyt siirrät vastuuta sinne, minne se ei kuulu. Pyöräilijällä on tuossa tilanteessa yksiselitteisesti väistämisvelvollisuus. Mistähän vielä sen bussinkuljettajan pitäisi pystyä huolehtimaan kaiken muun työhönsä liittyvän ohella?Asiasta kukkaruukkuun, ajelen usein työni puolesta polkupyörällä jopa talvisin, ja aika usein käy niin, että kun minä ja onnikka lähestymme samaa pysäkkiä, jolla pyörätie ei ohita pysäkkiä sieltä takakautta, samaan aikaan niin kuljettaja avaa takaovet poistuville matkustajille juuri sillä hetkellä kun itsekin olen pysäkin kohdalla. Olisiko liikaa pyydetty, että tällaisessa tapauksessa kuljettaja odottaa sen pari kolme sekuntia että pyöräilijä ehtii ajaa pysäkin ohi ennen kuin avaa ovet poistuville matkustajille? Tällä tavalla vältettäisiin monia vaaratilanteita eteenkin näin talvisaikaan ja miksei myös kesälläkin.
Pysäkkimuutosten kohdalla järjen käyttö on kuitenkin paikallaan.
Muistaakseni siinä ei ole merkitty tietyille linjoille pysäkkiä.
Niinpä, mutta kun nämä väistämisvelvollisuusasiat eivät aina ole niin yksinkertaisia. Tänään viimeksi olisin päässyt hengestäni kun ajaessani valo-ohjatun suojatien yli vihreän palaessa takaani tuleva, kääntyvä auto ei lain mukaisesti väistänytkään suoraan ajavaa pyöräilijää vaan meinasi ajaa yli. Ei se paljoa lohduta jos hautakiveen kaiverretaan teksti "hänellä oli oikeus mennä ensin lain mukaan".Nyt siirrät vastuuta sinne, minne se ei kuulu. Pyöräilijällä on tuossa tilanteessa yksiselitteisesti väistämisvelvollisuus. Mistähän vielä sen bussinkuljettajan pitäisi pystyä huolehtimaan kaiken muun työhönsä liittyvän ohella?