Kuljettajien toiminta

Olisi tullut kenkää jo moneen kertaan jos olisi Tammelundilla töissä

"Väliä liikennöivä Tammelundin liikenne oy ei ollut tapauksesta tietoinen. Liikennöitsijä kertoo, ettei bussikuskeilla ole lupaa nukkua bussissa. Tammelundin tietojen mukaan vastaavaa ei ole tapahtunut aikaisemmin."

Iltalehti: kuljettaja nukkui bussin takapenkillä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jaaha, en tiennytkään että tuo on kiellettyä. Olen itsekin vetänyt pitkäkseni takapenkille jos kääntöaikaa yli 10 minuuttia. Miksi ei saisi? :D
 
Jaaha, en tiennytkään että tuo on kiellettyä. Olen itsekin vetänyt pitkäkseni takapenkille jos kääntöaikaa yli 10 minuuttia. Miksi ei saisi? :D
Mäkin olen tehnyt tätä kiellettyä homma monesti. Kaikkein parhaiten sai tirsat pehmeäpenkkisissä Carrus Cityissä.
 
Tarina ei kerro miten matkustaja pääsi kyytiin , osasiko avata oven auton ulkopuolelta vai oliko auki? jos tirsojen ottaminen on kiellettyä kuten tammelundilta sanottiin niin oisko kannattanut varmistua ettei ulkopuolinen pääse unia häiritsemään, tai sit jättää tirsat ottamatta?
 
Mikäs tossa nyt on kiellettyä? Jos kuljettajalla on vaikkapa 10 min tauko, niin pikatorkut saattavat piristää kummasti, ja taukohan on tarkoitettu nimenomaan elpymiseen. Jollekin se merkitsee savuketta, toiselle rukoushetkeä ja kolmannelle torkkuja, mutta kaipa nyt jokainen kuljettaja saa sen tauon käyttää haluamallaan tavalla.
 
Jaaha, en tiennytkään että tuo on kiellettyä. Olen itsekin vetänyt pitkäkseni takapenkille jos kääntöaikaa yli 10 minuuttia. Miksi ei saisi? :D

Vanhaan aikaan linjan 18 lähti Tapiolaan 22.52, auto saapui paikalle yli 40 minuuttia aijemmin, kuljettaja otti usein tirsat takana City L takapenkillä.,
 
Lähinnä tuossa ihmetyttää, miksi lepäämään on pitänyt mennä vasta lähtöpysäkillä. 21:llä on Lauttasaaren päätepysäkillä (niin kuin myös toisella päätepysäkillä Kampissa) taukoparkki, jossa nokoset olisi voinut ottaa ihan rauhassa.
 
Mikäs tossa nyt on kiellettyä?

Ei varmasti mikään. Nykyään on vaan tapana tanssia mielensäpahoittajien pillin mukaan, joten jos joku järkyttyy kuljettajan nukkumisesta bussissa, toimitusjohtaja sanoo, että niin ei olisi saanut tehdä. Samoin HSL:ssä naurettiin varmasti loppupäivän ajan sille, että tuotantoon pääsi viesti, jossa joukkoliikenteen häiriön syynä oli ydinsota, mutta ulospäin piti sanoa, että testiviestiin ei tietenkään saa kirjoittaa syyksi ydinsotaa, jotta kukaan ei pahoittaisi mieltään.
 
Mua kyllä huvitti äsken, kun sain Nobinan bussin kiihdyttämään oikein kunnolla, eikä se ollut edes tarkoitukseni.

Ylitin kadun paikasta, jossa ei ole suojatietä. Toki näin kaukaa tulevan bussin, mutta aattelin, että kun se tuota vauhtia tulee, ehdin tassutella kaikessa rauhassa kadun yli. Mutta vielä mitä, kuskihan lähti painamaan kaasua oikein urakalla, vaikka edessä oli punaiset valotkin. Kolme hölkkäaskelta piti ottaa, etten jäänyt alle, ja sitten vain jäin katselemaan, miten kuski jarrutti valoihin voimakkaasti. Toivottavasti hölkkäaskeleeni toivat kuskille enemmän mielihyvää kuin esimiehen puhuttelu ja bonusten katoaminen tuovat mielipahaa. On noi aika veijareita.
 
Mua kyllä huvitti äsken, kun sain Nobinan bussin kiihdyttämään oikein kunnolla, eikä se ollut edes tarkoitukseni.

Ylitin kadun paikasta, jossa ei ole suojatietä. Toki näin kaukaa tulevan bussin, mutta aattelin, että kun se tuota vauhtia tulee, ehdin tassutella kaikessa rauhassa kadun yli. Mutta vielä mitä, kuskihan lähti painamaan kaasua oikein urakalla, vaikka edessä oli punaiset valotkin. Kolme hölkkäaskelta piti ottaa, etten jäänyt alle, ja sitten vain jäin katselemaan, miten kuski jarrutti valoihin voimakkaasti. Toivottavasti hölkkäaskeleeni toivat kuskille enemmän mielihyvää kuin esimiehen puhuttelu ja bonusten katoaminen tuovat mielipahaa. On noi aika veijareita.

Itse taas viikko sitten ohitin myöhään illalla henkilöautollani erään Nobinan ajaman runkolinjabussin, joka ajoi 50 km/h alueella vaihtelevasti 25-30 km/h. Jätetään linja, päivä ja kellonaika mainitsematta, ettei kukaan tunnista itseään tai kaveriaan. Ohitus tapahtui aivan hyvällä näkyväisyydellä ja jatkoin vakionopeudensäätimellä 50 km/h. No eikö hetken kuluttua runkolinja ole aivan puskurissani kiinni, töötti soi ja valot vilkkuvat. Taisi "vihreä linja" unohtua sillä hetkellä, kun törkeää alinopeutta tyhjällä tiellä ajavan bussin kehtasi joku ohittaa.

Ai niin, eiväthän Nobinan bussit koskaan hidastele... :biggrin:
 
On tosiaan tämä mielenkiintoinen joukkoliikennefoorumi. Enemmän ongelmia on joukkoliikennevälineen ulkopuolella kuin sen sisäpuolella.
 
Takaisin
Ylös