Vristo kysyi edellä, että seurattiinko kulutusta ja ajotapaa aikanaan, kun ajoin. Sellainenkin ajanjakso kyllä oli. Seuraaminen ei omaan ajotapaani vaikuttanut millään tavalla, koska bussia ajaessa toimin aina ripeästi mutta ennakoivasti: kiihdytetään sutjakkaasti, annetaan rullata, hidastetaan mahdollisuuksien mukaan hidastimella ja nostetaan jarrupoljinta hieman ylös ennen pysähtymistä, niin ei tule ikävää nykäystä. Ei ajettu tarkoituksellisesti sellaisella kierrosalueella, jossa (etenkin vanhat automaattivaihteistot) vaihtoivat jatkuvasti pienemmältä isommalle ja takaisin. Ei se sen vaikeampaa ollut. Omat tulokseni seurannasta olivat täysin keskivertoja, kulutus hieman keskivertoa alhaisempaa.
Sekin on aivan totta, kuten kirjoittaja zige94 totesi, että jos infra ei ole kunnossa tai siinä on erityisiä vaaranpaikkoja, kuten tasa-arvoisia risteyksiä, niin ei ajeta maksiminopeutta. Mutta jos infra on kunnossa, niin sitten ei myöskään hidastella aiheettomasti. Ja ennen kaikkea, ei provosoiduta muiden tienkäyttäjien tekemisistä. Raskaalla kalustolla voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi. Ylinopeutta ei tietenkään pidäkään ajaa.