Kuljettajien toiminta

Nobinalla usein näitä nopeus ongelmia ei välttämättä kuljettajassa vika vaan koko yhtiössä!

Näin se juuri on, ja Vristokin sen tietää. Se on vain kertonut täällä, että on itse siirtynyt sinne töihin, ja oli syy siirrolle mikä hyvänsä, niin Vristo laulaa nyt sen lauluja, jonka leipää syö. Se on tavallaan ihan arvostettavaakin, että on lojaali työnantajalleen, vaikka se tekeekin noista viesteistä välillä aika hassuja sisällöltään.
 
Jotain positiivista oli kun HelB #1913 tuli yöllä 431N niin kuljettaja lastasi matkustajat joka ovesta sisään, huomasin kuitenkin että kortinlukijoita ei oltu asennettu vielä keskioville mutta eipä se minun ongelma ole.
 
Näin se juuri on, ja Vristokin sen tietää. Se on vain kertonut täällä, että on itse siirtynyt sinne töihin, ja oli syy siirrolle mikä hyvänsä, niin Vristo laulaa nyt sen lauluja, jonka leipää syö. Se on tavallaan ihan arvostettavaakin, että on lojaali työnantajalleen, vaikka se tekeekin noista viesteistä välillä aika hassuja sisällöltään.
Niin, mä olen saanut koko aikuisikäni leipäni joukkoliikenteen ammattilaisena.
 
NF805/8X 14.7.

Kuljettaja avasi ainoastaan keski- ja takaovet sisään pyrkiville matkustajille eikä avannut etuovea vaikka siitä moni meinasikin sisään astua :D
 
Näin se juuri on, ja Vristokin sen tietää. Se on vain kertonut täällä, että on itse siirtynyt sinne töihin, ja oli syy siirrolle mikä hyvänsä, niin Vristo laulaa nyt sen lauluja, jonka leipää syö. Se on tavallaan ihan arvostettavaakin, että on lojaali työnantajalleen, vaikka se tekeekin noista viesteistä välillä aika hassuja sisällöltään.
Kun nyt menet sen verran henkilökohtaisuuksiin, niin vastaan tähän:
Vaihdoin työnantajaa viime vuoden syyskuussa omasta tahdostani. En ole ensimmäistä kertaa töissä tällä työnantajalla, vaan olin täällä myös 14 vuotta sitten. Olen ollut täysin tyytyväinen nykyiseen työnantajaani. Tällä alalla on niin hyvät kuin huonot puolensa. Huonoja puolia olen oppinut sietämään, hyviä on niin paljon, etten muuta haluaisi ammatikseni tehdä.

Viimeisen kerran: Nobina ei määrää kuljettajiaan hidastelemaan vaan ennakoimaan. Ihan samaa tekevät kaikki muutin operaattorit, jotka tällä alueella menestyvät. Meillä indikaattorina on tuo ns. Vihreä matka. Hitaasti ajamalla ei tuossa menesty. Itsekin olen kaukana kärjestä, mulle riittää ns. normaali suoritus.
 
Viimeisen kerran: Nobina ei määrää kuljettajiaan hidastelemaan vaan ennakoimaan. Ihan samaa tekevät kaikki muutin operaattorit, jotka tällä alueella menestyvät. Meillä indikaattorina on tuo ns. Vihreä matka. Hitaasti ajamalla ei tuossa menesty. Itsekin olen kaukana kärjestä, mulle riittää ns. normaali suoritus.

Jos Nobinan tapa toimia on samanlainen kuin muiden liikennöitsijöiden, miksi lopputulos on erilainen? Miksi ne kunhnustelijat on Nobinan kuskeja? Miksei PL aja 60-tiellä 43 km/h? Miksi käy niin, että kun joudun bussin perään ja kiinnitän huomiota sen kuhnusteluun, sieltä löytyy Nobinan liikemerkki, mutta kun joudun bussin perään enkä asiaa sen enempää ennätä miettiä, se on Åbergin tai Pohjolan auto, kun sitten huomaan tsekata?

Mä kokeilin tuossa huvikseni ajella nobinaa tänään iltapäivällä. Vältin kiihdytyksiä ja jarrutuksia viimeiseen asti ja kun oli pakko, niin mahdollisimman hitaasti. Tiellä, jolla rajoitus on 50, ajoin autoni mittarin mukaan tasaista 46 vauhtia, en hitaampaa kehdannut. Silläkin pätkällä keräsin perääni aikamoisen jonon, josta yksi yritti kovasti ohi ja yksi kevari menikin ohi. Polkimien välttely oli tavallaan hauskaa, mutta kävi kyllä sääliksi muita tienkäyttäjiä. Moottoritielle liittyessäni kiihdytin niin hitaasti kuin kehtasin. Olin ajatellut huristella 80-vauhtia satasen alueella, mutta en sitten kuitenkaan pystynyt siihen. Mittari näytti korkeimmillaan 98.

Lopputulos? Muita tienkäyttäjiä sain varmasti suututettua ja yhden ajamaan päin punaisia (se joutui taakseni tuolla 50-tiellä ja risteysalueella, jossa oli useampi ryhmittymiskaista, se kiilasi naapurikaistan kautta eteeni ja kääntyi sitten aikamoisen vanhoilla vihreillä sinne suuntaan, jonne mäkin olin menossa). Mulla oli hauskaa, mutta jos oikeasti ajaisin noin, olisi kyllä hermot riekaleina. Kulutukseen tuo vaikutti ihan oikeasti. Yleensä bensa-autoni kulutus on luokkaa 7–7,5 l/100, nyt 6,0. Vihreä matka – harmaat hiukset.
 
Huomaan, että tästä foorumista on tulossa varsin vastenmielinen paikka, jossa tietyt nimimerkit jankkaavat maailmanloppuun saakka omia agendojaan, joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ne vain kuvastavat nimimerkkiensä takana olevien todellisten henkilöiden ideologioita, joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä joukkoliikenteen harrastamisen tai sen tuottamisen kanssa.

Näin ollen, on parempi, että lopetan kaikenlaisen kommenttini täällä toistaiseksi. Säästyn paljolta kun täällä on sellaisia jäseniä, joiden agendana on mennä henkilökohtaisiin asioihin kun muut argumentaatio on käytetty loppuun.

---------- Viestit yhdistetty klo 15:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:12 ----------

Jos Nobinan tapa toimia on samanlainen kuin muiden liikennöitsijöiden, miksi...
Mä en halua enää keskustella tästä (tai mistään muustakaan) asiasta sinun kanssasi. Tämä tie on nyt käyty loppuun.
 
Täällä keskustelee kuljettaja, jolla on omakohtainen kokemus Nobinasta. Itse matkustajana olen lähes päivittäin Nobinan kyydissä, enkä näe ongemia. Kuljettaja perustelee ajotapansa hyvin ja minä matkustajana olen tyytyväinen siihen.

Sitten täällä elää myytti, että Nobina sitä ja tätä, ja nobina hidastelee jne. Eli tämän foorumin Nobina-kertomus elää omaa elämäänsä, vaikka sen taustalla ei ole tutkimustietoa. mihin se perustuisi.

Nämä Nobina-selittäjät suhtautuvat myös joukkoliikenteeseen yleensäkin kielteisesti. Mikä ihmettä hyödyttää fanaattista yksityisautoilijaa olla täällä foorumilla kirjoittamassa todistamattomia väitteitä joukkoliikenteestä. Eikö teillä ole omia yksityisautofoorumeita, joilla viihtyisitte paremmin.
 
"Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)

Salomaalle myönnetään tänä(kin) vuonna vuoden trollaaja-palkinto. Onnea
 
Täällä keskustelee kuljettaja, jolla on omakohtainen kokemus Nobinasta. Itse matkustajana olen lähes päivittäin Nobinan kyydissä, enkä näe ongemia. Kuljettaja perustelee ajotapansa hyvin ja minä matkustajana olen tyytyväinen siihen.

Sitten täällä elää myytti, että Nobina sitä ja tätä, ja nobina hidastelee jne. Eli tämän foorumin Nobina-kertomus elää omaa elämäänsä, vaikka sen taustalla ei ole tutkimustietoa. mihin se perustuisi.

Nämä Nobina-selittäjät suhtautuvat myös joukkoliikenteeseen yleensäkin kielteisesti. Mikä ihmettä hyödyttää fanaattista yksityisautoilijaa olla täällä foorumilla kirjoittamassa todistamattomia väitteitä joukkoliikenteestä. Eikö teillä ole omia yksityisautofoorumeita, joilla viihtyisitte paremmin.

Missä on muuten se objektiivinen tutkimustieto, joka vahvistaa omat väitteesi? Eivät ne ole yhtään sen enemmän faktaa kuin muutkaan subjektiiviset kertomukset tällä foorumilla, vaan samalla tavalla vain ja ainoastaan sinun omia kokemuksiasi.

No, etpä sinä ole tähän ketjuun tuonut taaskaan muuta kuin trollausta ja omaa yksityisautoiluvastaista fanatismiasi - näin omaa terminologiaasi lainaten.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:22 ----------

Huomaan, että tästä foorumista on tulossa varsin vastenmielinen paikka, jossa tietyt nimimerkit jankkaavat maailmanloppuun saakka omia agendojaan, joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ne vain kuvastavat nimimerkkiensä takana olevien todellisten henkilöiden ideologioita, joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä joukkoliikenteen harrastamisen tai sen tuottamisenkanssa.

On se harmillista, että liikenneturvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta haittaavaa kuljettajien toimintaa koskevaa keskustelua käydään kuljettajien toimintaa koskevassa ketjussa. Pitäisi vaan kaikkien ymmärtää, että linjuriauto se on maantien ässä ja muut menevät sen ehdoilla.

Jos avoin keskustelu ahdistaa, niin sitten pitää varmaan käydä keskustelua omassa kuplassa.
 
Pakko sanoa, että olen tässä täysin samaa mieltä Salomaan kanssa. En matkusta Nobinalla enää yhtä usein kuin ennen, mutta silloin kun matkustan, en ole huomannut kuskien hidastelevan tai ajavan jollain tavalla huonommin kuin muilla firmoilla. Juuri eilen kertyi lähes 50km Nobinan eri linjojen kyydissä ja nopeus oli kiitettävä Länsiväylälläkin. Bussitutkan myöhästymisstatistiikat kertovat samaa tarinaa. 500 ja 510 ovat keskimäärin yhtä paljon myöhässä (500 hiukan enemmän mutta joka tapauksessa samaa luokkaa).

Edellinen kerta kun muistan matkustaneeni Nobinan kyydissä, ja huomasin vaarallista ajoa oli joskus viime vuonna kun 554/561:n kuljettaja hidasteli Kehä I:llä. Edellisestä samankaltaisesta tapauksesta PL:n kyydissä on suunnilleen yhtä kauan, ja laitoin itse asiassa ensimmäistä kertaa HSL:lle palautetta vaarallisesta ajosta noin viikko sitten matkustettuani 550:llä, jonka kuljettaja ajoi paikoittain alinopeutta, paikoittain yli 10km/h ylinopeutta ja lähes koko matkan erittäin nykivästi. Kaikilla firmoilla tulee siis vastaan huonompia kuskeja silloin tällöin, mutta millään ei ole niin montaa huonoa kuskia, että ajotyylin voisi yleistää koko firman tasolle.
 
On se harmillista, että liikenneturvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta haittaavaa kuljettajien toimintaa koskevaa keskustelua käydään kuljettajien toimintaa koskevassa ketjussa. Pitäisi vaan kaikkien ymmärtää, että linjuriauto se on maantien ässä ja muut menevät sen ehdoilla.

Jos avoin keskustelu ahdistaa, niin sitten pitää varmaan käydä keskustelua omassa kuplassa.
Miksi pitäisi jankata? Mitä sinä odotat minun sanovan? Myöntävän, että olen ollut koko ajan väärässä ja olen töissä väärässä firmassa? Vai mitä?
 
Salomaalle myönnetään tänä(kin) vuonna vuoden trollaaja-palkinto. Onnea

Siitäkö se tulee että totean joukkoliikennettä suorittavan työntekijän ajatukset ja havainnot samaksi kuin omani.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:44 ----------

Missä on muuten se objektiivinen tutkimustieto, joka vahvistaa omat väitteesi? Eivät ne ole yhtään sen enemmän faktaa kuin muutkaan subjektiiviset kertomukset tällä foorumilla, vaan samalla tavalla vain ja ainoastaan sinun omia kokemuksiasi.

No, etpä sinä ole tähän ketjuun tuonut taaskaan muuta kuin trollausta ja omaa yksityisautoiluvastaista fanatismiasi - näin omaa terminologiaasi lainaten.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:22 ----------



.

Samat miehet, jotka täällä kokevat bussin perässä ajamisen haittaavan heidän autoiluansa, kirjoittivat joitakin aikoja sitten toimenpiteistä, jotka olisivat olleet perustuslain vastaisia. Selvitin asiaaa virkmiehiltä ja päättäjiltä. Esitin perusteluja ja faktoja käyttäen, mikä suomessa on mahdollista ja mikä ei. Vaan Citybus totesi että esittämäni aineisto on huono ja sisältää väärää tietoa.

Eriävä mielipide ei aina ole esitetty trollaustarkoituksessa.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:52 ----------

"Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa"

Mitä nimitystä tulisi käyttää kirjoittajasta, joka esittää perättömiä väitteitä työnsä hyvin suorittavasta työntekijästä ?
 
Jorma Jortikan Linjat Oy, Suomussalmen maalaiskunnassa, taisi olla tammikuussa 1948. Voin kyllä muistaa väärinkin, kun luistaa kuin laki.

Löytyy 70-luvulta oikeakin esimerkki. Paikallislinjat Oy:n silloinen omistaja Erkki Immonen käski kuljettajiensa ajaa kovaa ja ohittaa muiden yhtiöiden autot Helsinkiin päin ajettaessa vanhalla Turuntiellä (nykyisellä 110-tiellä), koska halusi saada enemmän maksavia matkustajia. Kuljettajat saivat sitten välillä sakkoja ylinopeudesta.
 
Takaisin
Ylös