339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,483
Mä olen osaltani tyytyväinen tuohon Höselin vastaukseen. Toisinkin voisi perustella, kuten LateZ on tehnyt ja ihan perustellusti. Mutta tuossa on monta keskenään ristiriitaista aspektia, sekin, miten juhlapuheissa koitetaan luoda mielikuvaa autottomasta elämäntavasta – eihän se onnistu, jos harrastuksiin ei voi kulkea julkisilla.
Niin tai näin, tärkeintä olisi, että säännöt on selvät kaikille osapuolille, tai ainakin kuljettajalle, joka sitten kertoo ne säännöt matkustajille (vaikkapa mikrofonia käyttäen, kun sieltä ohjaamosta ei saa poistua).
Tuo epämääräisyys ja epätietoisuus, ristiriitaiset ohjeet ja tee miten parhaaksi näet -mentaliteetti sen sijaan ei ole ollenkaan hyvästä. Tietysti kaikkiin maailmassa sattuviin erikoistilanteisiin ei voi olla ennakkoon luotuja sääntöjä, mutta kyllä tavallisimmat hommat pitäisi yksiselitteisesti kouluttaa kuljettajille. Se on Höselin asia luoda suuntaviivat ja sitten kouluttaa taikka käskyttää liikennöitsijät kouluttamaan. Ei voi olla niin, että jokainen kuljettaja joutuu itse säveltämään, ja matkustaja on aivan epätietoinen siitä, mitä voi tehdä ja mitä ei.
Niin tai näin, tärkeintä olisi, että säännöt on selvät kaikille osapuolille, tai ainakin kuljettajalle, joka sitten kertoo ne säännöt matkustajille (vaikkapa mikrofonia käyttäen, kun sieltä ohjaamosta ei saa poistua).
Tuo epämääräisyys ja epätietoisuus, ristiriitaiset ohjeet ja tee miten parhaaksi näet -mentaliteetti sen sijaan ei ole ollenkaan hyvästä. Tietysti kaikkiin maailmassa sattuviin erikoistilanteisiin ei voi olla ennakkoon luotuja sääntöjä, mutta kyllä tavallisimmat hommat pitäisi yksiselitteisesti kouluttaa kuljettajille. Se on Höselin asia luoda suuntaviivat ja sitten kouluttaa taikka käskyttää liikennöitsijät kouluttamaan. Ei voi olla niin, että jokainen kuljettaja joutuu itse säveltämään, ja matkustaja on aivan epätietoinen siitä, mitä voi tehdä ja mitä ei.