Joo ei iloisissa tervehdyksissä ongelmaa olekaan vaan itse en työvaatteissa alkaisi keskisormea näytellä, missään tilanteessa, edes bemarikuskille
Jossain kulttuureissa keskisormen näyttö tarkoittaa jotain muuta.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Joo ei iloisissa tervehdyksissä ongelmaa olekaan vaan itse en työvaatteissa alkaisi keskisormea näytellä, missään tilanteessa, edes bemarikuskille
Juuri äsken katselin kun HelB 921:n seisoi Malmin terminaalim valoissa, lähdössä siis terminaalista sairaalan suuntaan. Kuljettaja oli jäänyt liian kauas valoista seisomaan ja odottamaan vihreitä, n. 3-4 metrin päähän maassa olevista sensoreista. Siinä vaiheessa jäin seuraamaan että kauan kestää enenn kuin tajuaa sen. n. 3 minuuttia se siinä seiso jonka jälkeen ajoi vähän eteenpäin. 10 sekunnin päästä lähti ajaa punasia päin ja n. 10 sekunttia sen jälkeen sille vaihtui vihreät, tosin oli ajanut jo punaisia päin.
Talvisin siinä ei meinaa joskus saada vihreitä valoja millään. Kaikkein varmimmin saa vihreän valon, kun ajaa ihan oikeassa reunassa seisovia takseja nuollen. Vähänkin liikaa vasemmalle, niin punaisissa saa seistä vaikka koko viikon.
Tuossa näkee usein että kuljettajat jäävät turhan taakse, etenkin HelBin autot. Kohta joku kysyy että miksi juuri HelB eikä vaikka Nobina? No siksi koska HelBin linjoilla jotka Malmilla liikennöi on HELMI ja kyseiset valot vaihtuu vihreille myös HELMIn avulla esim. heti kun pysäkiltä lähtee. Useimmat kuljettajat tottuneet siihen, ja kun se HELMI-laite ei toimikkaan niin ovat ymmällään päästä.
Pitää viedä keula tarpeeksi oikealle siinä taksien jälkeen, että on tunnistimen päällä. Liian leveästi ajamalla myöskään 76B, 77A, 577 eivät pääse ajamaan toisen suunnan laituriinsa toisten odottaessa valoissa. Hyvin tuosta pääsee, talvellakin, no oli ongelmia joskus viisi vuotta sitten, muttei viime aikoina.
Terminaalin uudelleen suunnittelun kannalla olen minäkin. En ole koskaan käsittänyt, miksi pysäkin reuna on pitänyt tehdä kaarevaksi, vaikka bussin kylki on suora!
Kyllä se HelB osaa, osa 3643
Helsingin Bussiliikenteen rasistikuskit ovat taas päässeet esille. Itsellä sattui henk.kohtaisesti kohtaaminen rasistisen kuljettajan kanssa joku pari vuotta sitten, sen jälkeen olen nähnyt mm. juurikin Varhan varikon linjoilla enemmänkin näitä pellejä, eräs suhtkoht tuore tapaus kun suomalainen (ehkä virolainen?) kuljettaja ei suostunut myymään lippua somalialaiselle matkustajalle, koska, no tämä oli somalialainen ihan kuljettajan sanoja lainaten.
Hauskintahan oli nyt, että yksikään mainitsemasi "rasistinen kuljettaja" ei ollut suomalainen.
Johan oli luettavaa. Tiedetään kuitenkin aiemman viestihistoriasi perusteella, ettet erityisemmin sympatiseeraa HELB:iä, joten onko sinulla jotain tilastoitua tietoa, että rasismia ilmenee Helsingin Bussiliikenne Oy:n kuljettajien keskuudessa enemmän kuin muiden liikennöitsijöiden kuljettajien keskuudessa? Hauskintahan oli nyt, että yksikään mainitsemasi "rasistinen kuljettaja" ei ollut suomalainen.
Juuri näin, ei minullakaan. Joillekin huonoja kokemuksia osuu näköjään tuon tuosta.Minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa matkustaa bussilla, ei edes Helbillä eikä millään muullakaan. :lol: