Kuljettajien toiminta

Ilmeisesti tällä foorumilla on tiettyjä juttuja mistä ei saa sanoa mitään pahaa, tai alkaa kauhee meteli asiasta. Miten asiat pitäisi sitten sanoa? Vai eikö saa näistä tietystä asioista sanoa mitään tällä foorumilla? Ihmeellinen asenne kyllä jollain.

Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta kyllähän JLF:lla keskustelu on jopa harvinaisen moniäänistä. Toki monen kirjoittajan teksteistä paistaa työnantaja tai muu henkilökohtainen intressi kuin aurinko Saharassa, mutta suotakoon se heille anteeksi. Ei aina tarvitse ajatella yleistä hyvää, löytää totuutta tai olla muunkaan jalon perässä, vaan henkilökohtaiset syyt ovat ihan päteviä olla jotain mieltä. Itsekin ajattelen pk-seudun rakentamisesta ja asuntopolitiikasta henkilökohtaisella tasolla ihan jotain muuta kuin mitä aiheista julkisesti kirjoitan. Pätee varmaan moneen muuhunkin asunnon (pankin kautta tai jopa ihan itse) omistavaan ;)

Loppujen lopuksi on luotettava siihen, että täysjärkiset lukijat tunnistavat hyvät argumentit ja näkevät huonojen läpi, on sitten kyse VR:n monopolista, metrosta, halpabussiyhtiöstä tai mistä hyvänsä JLF:llä paljon tunteita ja ristiriitoja herättävästä aiheesta. Aristoteles taannoin kirjoitti, että väittelyssä etu on sillä, joka puolustaa totuutta, koska totuus on luontaisesti valhetta vahvempi. Tai jotain sinne päin. Kuitenkin tarkoitti, että metrohuijauksen pitäisi olla selvää kaikille samoin kuin kaikkien ei-neuvostohenkisten kannattaa vapaata kilpailua teillä ja raiteilla.

Tyydyn pelkkään vaunut.orgiin ja muihin foorumeihin, niissä sentään saa olla asioista mitä mieltä ikinä haluakaan.

Huumorimiehiä. Suomi on tunnetusti moniäänisten joukkoliikennekeskustelupalstojen kehto.

Eniveis, kaipaamaan jäävät:
 
---------- Viestit yhdistetty klo 14:36 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:35 ----------

Onko tälläsiä "sopimuksia" siis? Meinaat varmaan sellaista että ajaa tyyliin joka pv mahdollisesti samaa/muutamaa samaa linjaa?
Ainakin Helbillä on paljon kuljettajia jotka ajavat samaa sarjaa/sarjoja vakituisesti

.

Varmasti jos moittisin Nobinan tai Veolian toimintaa (jos moittimista olisi), niin ei tulisi vastaavanlaista hulabaloota, mutta heti kun on HelBistä kyse niin kauhee haloo... ;) On se jännä...
--------------------------------------------------------------

Ilmeisesti tällä foorumilla on tiettyjä juttuja mistä ei saa sanoa mitään pahaa, tai alkaa kauhee meteli asiasta. Miten asiat pitäisi sitten sanoa? Vai eikö saa näistä tietystä asioista sanoa mitään tällä foorumilla? Ihmeellinen asenne kyllä jollain.

Alan niin kypsymään tähän foorumiin ja etenkin joihinkin käyttäjiin. Pistänkin ylläpidolle pyynnön sulkea käyttäjätunnukseni. Tyydyn pelkkään vaunut.orgiin ja muihin foorumeihin, niissä sentään saa olla asioista mitä mieltä ikinä haluakaan.
. Ja zige, niinkuin huomaat, kun yhtä ja samaa kohdetta arvostellaan toistuvasti, menee kuppi nurin, oli se sitten firma tai yksityishenkilö. :lol: Miksi sinä saat haukkua yhtä firmaa jatkuvasti, mutta kun sinua siitä arvostellaan niin heti haluat poistattaa tilisi(tämän voinee tehdä itsekin?). :tongue:
 
Ja zige, niinkuin huomaat, kun yhtä ja samaa kohdetta arvostellaan toistuvasti, menee kuppi nurin, oli se sitten firma tai yksityishenkilö. :lol: Miksi sinä saat haukkua yhtä firmaa jatkuvasti, mutta kun sinua siitä arvostellaan niin heti haluat poistattaa tilisi(tämän voinee tehdä itsekin?). :tongue:

Melkonen sankari tää zige olikin,aina riitaa haastamassa. Mitenköhän mahtaa pärjätä siellä junamyyjän tehtävissä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Melkonen sankari tää zige olikin,aina riitaa haastamassa. Mitenköhän mahtaa pärjätä siellä junamyyjän tehtävissä?

Minua nyt vähän ihmetyttää. Koko keissi lähti liikkeelle zigen viestistä "kyllä HELB osaa, osa...", jossa hyvin epäselvän, ilmeisimmin facebook-statuksen, keinoin oli tapahtunut jonkinlainen välikohtaus Siilitien metroasemalla, jossa kaikki osalliset olivat muita kuin suomalaisia. Tämän jälkeen zige totesi, että HELB:n Varhan varikolla on rasistikuljettajia. Hän oli itsekin joutunut tällaisen uhriksi joskus pari vuotta sitten.

Minä en lähde arvioimaan, miksi joku kirjoittaja, kirjoitettuaan itse provosoivan viestin, johon muut vastaavat, poistuu ovet paukkuen foorumilta - se jääköön jokaisen arvioitavaksi. Joka tapauksessa, kuljettajan tai muun asiakaspalvelijan ei tulisi tällaiseen zigemäisyyteen lähteä: hankalakin asiakaspalvelutilanne on setvittävä loppuun puhuen, veri ei saa kuohahtaa.

Ja totta kai jokainen katsoo tilanteita ja punnitsee argumentteja omanväristen lasiensa läpi: olen aikanaan ajanut sekä HELB:llä että Concordialla, nyt en enää ole bussihommissa. Mutta se ei estä itseäni vähimmässäkään määrin arvostelemasta kummankaan toimintaa tarpeen tullen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ja zige, niinkuin huomaat, kun yhtä ja samaa kohdetta arvostellaan toistuvasti, menee kuppi nurin, oli se sitten firma tai yksityishenkilö. :lol: Miksi sinä saat haukkua yhtä firmaa jatkuvasti, mutta kun sinua siitä arvostellaan niin heti haluat poistattaa tilisi.

Minäkin olen yrittänyt tätä selittää vähintään kolme kertaa. Kun jollain on aina vakavia ongelmia matkustaa yhtiöllä H ja yhtiö N tekee kaiken ihan ylihyvin niin... Harkitsin itseasiassa eilen ensimmäisen ihmisen lisäämistä estolistalle, nyt ei tarvitse :)

---------- Viestit yhdistetty klo 19:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:57 ----------

Lisäys: Takerrun vielä tähän. Jos kuljettajat ovat rasisteja, miten se rasismi heistä karisee pois...

tai myisivät nyt sen HelBinkin

...jos yhtiö myydään. Jos leikitään että vaikka se ylihyvä N-yhtiö ostaisi niin millä mekanismilla nämä rasistikuljettajat lakkaisivat olemasta rasisteja? N-yhtiön työtakit ovat antirasistista materiaalia?

Tai sitten kyse on edelleen yksittäisistä rasisteista eikä rasistisesta yhtiöstä... ;)
 
Saas nähdä tuleeko mulle palautetta, kun eilen illalla kampista tuli tyttö kyytiin ja halusi ostaa Helsingin sisäisen lipun. Sanoin tälle suoraan, että tällä lipulla pääset sitten vain kaksi pysäkkiä eteenpäin, johon hän vastasi joo-o. Ruoholahdessa sitten pysäytin auton ja huusin matkustamoon, että pinkkipaitaisen tytön matka sisäisellä lipulla päättyy tähän, ellei tule ostamaan seutulippua. Ensin hän ei ollut kuulevinaan ja sitten huusi, että mulla on voimassa olevaa espoon kautta. Sanoin että se ei haittaa mitään, tarvitset seutulipun tai sitten juokset tästä hanasaareen jossa espoon sisäinen lippu astuu vasta voimaan. Sitten hän tuli eteen ja vaati sisäisen lipun peruuttamista, jota en voinut enää tehdä, olinhan välissä ehtinyt myydä muita lippuja ja jupisten osti seutulipun ja sanoi minun huijaavan, kun ennenkin on päässyt kahdella sisäisellä lipulla.

Kollegoiden kanssa juteltiin tästä ja tuntuu että tästä harhaluulosta on tullut todella yleistä, siis että kahdella sisäisellä lipulla voisi matkustaa seutumatkoja. Mistähän tälläinen käsitys kumpuaa? Ja voisiko oikeasti olla mahdotonta ajatella vyöhkelisä lipun käyttöönottoa takaisin jo nyt?
Hsl voisi ehkä pistää metrolehteen muistuksen taas siitä, että mitä lippua tarvitaan seutumatkaan.
Metrolehdessä oli nyt uutinen viikonloppuna tapahtuvasta tarkastajien tehoiskusta raideliikenteeseen, joka on hyvä asia, mutta idioottimaista ilmoittaa etukäteen. Vähän sama kuin poliisi ilmoittaisi lehdessä pitävänsä viikonloppuna tutkaa tai puhallusratsiaa Mannerheimintiellä.. Miksei "teho"tarkastuksia ole koskaan bussiliikenteessä? Silloin tarkastajista voisi tulla tehokkaampi pelote bussissa, nykyään kun niitä ei näy oikeastaan koskaan busseissa..
 
Kollegoiden kanssa juteltiin tästä ja tuntuu että tästä harhaluulosta on tullut todella yleistä, siis että kahdella sisäisellä lipulla voisi matkustaa seutumatkoja. Mistähän tälläinen käsitys kumpuaa? Ja voisiko oikeasti olla mahdotonta ajatella vyöhkelisä lipun käyttöönottoa takaisin jo nyt?

On tosiaan turhan yleinen harhaluulo. Kannatan vyöhykelisän palauttamista käyttöön.
 
Voi olla, että harhaluulo kumpuaa ihmisten pyrkimyksestä ajatella loogisesti. Aika harvan mielestä on loogista tai kohtuullista, että jos henkilöllä on oikeus matkustaa sekä Espoossa että Helsingissä, hänen pitää kuitenkin maksaa näiden välisestä matkasta ylimääräistä. Vähän kuin ravintolassa pääruoka maksaisi 10 euroa, jälkiruoka 5 euroa ja molemmat otettaessa 20.

Mutta toki linjalla on mentävä pelisääntöjen mukaan, ja ne ovat nyt nämä.
 
Niinhän ne ilmoittaakin. Pelotevaikutus toimii.

Joo, mutta ei poliisikaan kerro suoraan missä ovat kytiksellä. Tässähän kerrotaan ainakin metron osalta aika tarkoin missä odotetaan :(
Mun mielestä pelote on tehokkaampi, kun se on olemassa muutoinkin kun keinotekoisesti. Tarkastajien pitäisi olla tehokkaammin tarkastamassa ihan jokapäivä kokopäivä, eikä vain silloin tällöin aamuruuhkassa ja sunnuntaisin :lol:
 
Voi olla, että harhaluulo kumpuaa ihmisten pyrkimyksestä ajatella loogisesti. Aika harvan mielestä on loogista tai kohtuullista, että jos henkilöllä on oikeus matkustaa sekä Espoossa että Helsingissä, hänen pitää kuitenkin maksaa näiden välisestä matkasta ylimääräistä. Vähän kuin ravintolassa pääruoka maksaisi 10 euroa, jälkiruoka 5 euroa ja molemmat otettaessa 20.

Hieman OT, mutta kultaisella 80-luvulla kotikaupungissani oli grilli, jossa lihis maksoi 5mk, nakki 2mk ja lihis kahdella nakilla 10mk.
 
Mikähän mahtoi PL740:n kuljettajaa täänään nyppiä linjalla 23? Ajelin itse tuon perässä 53:lla Toisella linjalla Hakaniemen suuntaan. Ne molemmat ratikkapysäkit ennen ympyrätaloa, niin pitää pysähtyä keskelle pysäkkiä. Tilaa olisi ollut ajaa ihan pysäkin etureunaan jotta perässä tuleva linja-autokin mahtuisi samalle pysäkille yhtä aikaa.
 
Mikähän mahtoi PL740:n kuljettajaa täänään nyppiä linjalla 23? Ajelin itse tuon perässä 53:lla Toisella linjalla Hakaniemen suuntaan. Ne molemmat ratikkapysäkit ennen ympyrätaloa, niin pitää pysähtyä keskelle pysäkkiä. Tilaa olisi ollut ajaa ihan pysäkin etureunaan jotta perässä tuleva linja-autokin mahtuisi samalle pysäkille yhtä aikaa.
Mihin sinulla oli niin kiire sitten? Pysähdytään siihen kohtaan, jossa on matkustajia (kuten noilla pysäkeillä monesti on).
Toinen asia on, että Ivecoilla pitää jättää reilu väli korotettuun pysäkkikorokkeeseen, jotta ulospäin aukeavilla ovilla on tarpeeksi tilaa.
 
Takaisin
Ylös