Kuljettajien toiminta

Onko kevättä ilmassa vai mitä, mutta mun kyyteihin on osunut viikon sisällä kolme raittiraivoavaa kuskia. Siis ihan ääneen ohjaamossa kiroavat muita autoilijoita ja bussejakin. Yksi syljeskelikin manaustensa välissä.

Rattiraivo tuntuu heti myös kyydissä, nämä kuskit ovat kiihdytelleet ja jarrutelleet yhtä aggressiivisesti kuin ovat äännähdelleetkin. Mulla on edelleen tapana istua näköalojen takia mahdollisimman edessä bussia, joten olen kuullut kaiken melkoisen selvästi. :lol:
 
Onko kevättä ilmassa vai mitä, mutta mun kyyteihin on osunut viikon sisällä kolme raittiraivoavaa kuskia. Siis ihan ääneen ohjaamossa kiroavat muita autoilijoita ja bussejakin.

Itsekin olen päässyt yhden raivoavan kuskin kyytiin. Tuli vähän epävarma olo, että minkälaisen hullun kuskattavana sitä on, kun kirjaimellisesti joka liikennevaloille äijä kirosi ääneen.
 
Pyörälähetti on kuulemma saanut potkut, oli firmalle huonoa mainosta. Firma Norjan postin omistama, ei aio enää käyttää fillarilähettejä ainakaan Suomessa.

Tuosta voisi lukea rivien välistä, että pyörälähetti ei ollutkaan ihan niin syytön kuin alkuperäinen uutinen antoi ymmärtää.
 
Helb 609 oli tullut startti ongelma. Korjaus saatiin tehtyä juuri ennen seuraavan vuoron lähtöä. Kuljettaja kuitenkin pahoitteli matkustajille myöhästymistä ja kertoi syyn miksi oli myöhässä. Hyvä mieli tuli asiasta 👍
 
Tein tässä aamuruuhkan tylsyydessä tieteellistä tutkimusta; Pysäkiltä lähdettäessä vilkku vasemmalle samalla hetkellä kun ovi on sulkeutunut ja ovijarru irroittaa, vilkku vilahtaa pysäkin leveydestä riippuen 5-8 kertaa ennenkuin auton vasen etukulma ylittää kaistan reunaviivan. Ja aivan joka kerta takaa tulevat ehtivät reagoida halutessaan, kuka milläkin tavalla. Tahtoo sanoa että älkää nyt hirveän paljon aikaisemmin sitä vilkkua laittako, harmittaa nimittäin odottaa siellä takana että milloin se lähtee jos vilkku vilkkuu toistakymmentä kertaa ennenkuin auto liikkuu milliäkään. Henkilöautoilijat eivät sen takia aina väistä pysäkiltä lähtevää kun ajattelevat että kuitenkin sillä kestää... Olisiko mahdollista että edes kaikki tämän lukevat kokeilisivat tuota edes yhden päivän? Takana pysäkillä oleva kollegakin tietäisi milloin se toisen etuovikin on kiinni ja kohta mennään... Ei olis vaikee juttu, eihän?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tahtoo sanoa että älkää nyt hirveän paljon aikaisemmin sitä vilkkua laittako, harmittaa nimittäin odottaa siellä takana että milloin se lähtee jos vilkku vilkkuu toistakymmentä kertaa ennenkuin auto liikkuu milliäkään.
Eniten olen kiinnittänyt huomiota siihen, että osa kuskeista lähtee liikkeelle erittäin laiskasti kiihdyttäen (lounaskupongin toivossa?). Kyllä sitä kaasua saa polkea aika kovaa, että G-voimat olisivat samaa luokkaa kuin jarrutuksissakin. Voi ripeäkin kiihdytys olla silti pehmeä, kun ei heti linttaa sitä kaasupoljinta pohjaan. Jos joku vanhus vielä on menossa paikalleen tai seisovat matkutajat eivät ole vielä löytäneet jotain mistä pitää kiinni, ei kannata lähteä liikkelle vielä ollenkaan.
 
Eniten olen kiinnittänyt huomiota siihen, että osa kuskeista lähtee liikkeelle erittäin laiskasti kiihdyttäen (lounaskupongin toivossa?).

Kyllä tämä johtuu ihan auton valmistajan asettamasta kiihtyvyysrajoittimesta jonka ansiosta ainoa kiihtyvä asia on kuski.
 
Takaisin
Ylös