Kuljettajien toiminta

Kiihtyvyydenrajoittimesta vielä sen verran, että en ole ennen törmännyt autoon(Nf 910) jonka pitää Ruoholahdesta Länsiväylälle noustaessa vaihtaa kaksi kertaa pienempää vaihdetta, että auto jaksaa kiivetä pienen mäen päälle :lol:
 
Eikö vieläkään muka noista vehkeistä löydy kickdownia?

Ennemmin niin päin että se on jäänyt pois.

Kiihtyvyydenrajoittimesta vielä sen verran, että en ole ennen törmännyt autoon(Nf 910) jonka pitää Ruoholahdesta Länsiväylälle noustaessa vaihtaa kaksi kertaa pienempää vaihdetta, että auto jaksaa kiivetä pienen mäen päälle :lol:
Juu, kyllä se kickdown on kaikissa vanhemmissa(toisissa toimii,toisissa ei) mutta uusissa sitä ei ole, eikä mielestäni tarvitsekaan. Eikä siellä mitään kiihtyvyydenrajoitinta ole vaan auton tilaaja(liikennöitsijä) tilannut auton haluamallaan vaihteisto-ohjelmalla, yleensä SuperHyperEco, jossa ei kierrokset nouse missään vaiheessa suurinpiirtein vihreän alueen ensimmäisen neljänneksen yli :lol: Onneksi meillä runkolinja Scaloihin saatiin puhutuksi eri ohjelma kuin esim.11xx-12xx-sarjan Scaloissa oli, osassa niistäkin sentään muutettu jälkikäteen. Kertaakaan ei ole tarvinnut kaasua(toivomuspoljinta) pohjaan painaa tämän reilun puolen vuoden runkolinjakokemuksen aikana, ja silti Pohjolan Volvoja tekisi mieli tuupata vauhtiin Kehä ykkösen pysäkeiltä lähdettäessä kun jaloissa pyörivät :lol:
 
Kehuja kyseiselle kuljettajalle ainakin meikäläiseltä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288685754160.html
Viime viikolla tuli todistettua, kun käyttämäni linjan v53 kuljettaja ei päästänyt matkustajaa sisään kahvimuki kädessään. Noh, kahvimuki lensi sitten kaaressa pysäkin vieressä olevalle nurmikolle. Sinnehän ne roskat kuuluvatkin...
 
Kehuja kyseiselle kuljettajalle ainakin meikäläiseltä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288685754160.html
Viime viikolla tuli todistettua, kun käyttämäni linjan v53 kuljettaja ei päästänyt matkustajaa sisään kahvimuki kädessään. Noh, kahvimuki lensi sitten kaaressa pysäkin vieressä olevalle nurmikolle. Sinnehän ne roskat kuuluvatkin...

Samaa mieltä, kehuja "karkkikuljettajalle", todellinen ilopilleri.
Tapaus kahvimuki: Kuljettajan toiminta aivan oikein ja ohjeiden mukaan, bussiyhtiöillä tosihyvät perustelut. Sen sijaan k.o. naisella valitettavasti asennevika.
 
Miksi kuljettajat saavat viedä kannettoman kahvimukin ohjaamoon? :eek: siellä jos läikkyy niin varmasti pahempi.
 
Miksi kuljettajat saavat viedä kannettoman kahvimukin ohjaamoon? :eek:

No kyllähän linja-autonkuljettajalla pitää olla oikeus juoda kahvia, hän sentään istuu autossa parhaillaan 10 tuntia, kun taas kitisevä nainen Rautatientorilta maksimissaan Sörnäiseen.
 
No kyllähän linja-autonkuljettajalla pitää olla oikeus juoda kahvia, hän sentään istuu autossa parhaillaan 10 tuntia, kun taas kitisevä nainen Rautatientorilta maksimissaan Sörnäiseen.

Sitä varten kuljettajilla onki tauot millon se kahvi juodaan ja palataan takasin töihin. Näin toimii muutkin työntekijät eihän sitä kahvi voi juoda kesken töiden.

Minulle on kuljettaja sanonnut yöllä että en saisi ottaa ruokiani ja limua mukaan bussiin, jolloin vastasin että niitä en täällä syö ja juo niin päästi.
Toinen ei meinannut päästää limun kanssa sisään niin sanoin vaan että heitän sen roskiin mutta en ole tyhmä että ostan limua ja heittäisin sen heti roskiin koska bussissa ei saa juoda! Minä ja varmaan moni muukin fiksu osaa laittaa roskan roskiin tai juoda varovasti.
 
Sitä varten kuljettajilla onki tauot millon se kahvi juodaan ja palataan takasin töihin. Näin toimii muutkin työntekijät eihän sitä kahvi voi juoda kesken töiden.

Ehkä paperille on merkitty taukoja, todellisuus on hyvin usein ihan muuta.
Harva ammattikunta toimii yhtä tiukasti aikataulutettuna ja jos jäät juomaan kahvit taukotilaan niin seuraavaksi saat valitusta myöhässä ajamisesta.

Yleensä kuljettaja(ei tosiaankaan aina) siivoaa omat jälkensä ohjaamosta.
Mutta jos matkustajana siivoat jälkesi bussissa, kuulut selkeään vähemmistöön. Lattialle tippuu suurimmalta osalta metrolehden ja kaljatölkin välistä kaikki. Mikään ei ole ärsyttävämmän kuuloista kun lattialla pyörivä tyhjä tölkki. Jota muuten kukaan ei voi poimia ylös.

Eilen siivoilin takapenkiltä nuudelipaketin ja niitä nuudelimuruja. Syökö joku oikeasti sitä kuivaa nuudelia suoraan paketista?! :shock:
 
Ehkä paperille on merkitty taukoja, todellisuus on hyvin usein ihan muuta.
Harva ammattikunta toimii yhtä tiukasti aikataulutettuna ja jos jäät juomaan kahvit taukotilaan niin seuraavaksi saat valitusta myöhässä ajamisesta.

Yleensä kuljettaja(ei tosiaankaan aina) siivoaa omat jälkensä ohjaamosta.
Mutta jos matkustajana siivoat jälkesi bussissa, kuulut selkeään vähemmistöön. Lattialle tippuu suurimmalta osalta metrolehden ja kaljatölkin välistä kaikki. Mikään ei ole ärsyttävämmän kuuloista kun lattialla pyörivä tyhjä tölkki. Jota muuten kukaan ei voi poimia ylös.

Eilen siivoilin takapenkiltä nuudelipaketin ja niitä nuudelimuruja. Syökö joku oikeasti sitä kuivaa nuudelia suoraan paketista?! :shock:

Kyllä, minä kuulun siihen vähemmistöön joka nostelee niitä metrolehtiä ja tyhjiä tölkkejä lattialta/penkeilta. Kyllä nuoriso syö niitä kuivana :D
 
En sinänsä tunne tapausta, mutta eiköhän tämän kahvikuppiriidan oleellisin virke ole tässä: "Kielto ei tullut edes asialliseen sävyyn, vaan se oli ironinen ja tuntui vallankäytöltä.".

Ammattinsa asiakaspalvelutehtäväksi ymmärtävä kyllä osaa ratkaista tuollaiset tilanteet niin, ettei mennä lapsen tasolle, eivätkä näkemyserot johda puolin eikä toisin mielipahaan saati tuohtuneisiin lehtijuttuihin.

Korostan: puolin eikä toisin. Se tarkoittaa, että työssä vastaan tulevat ongelmatilanteet eivät syö kuljettajan omia henkisiä voimavaroja loppuun, kun tilanteet hoidetaan rauhallisesti ja vajoamatta valtataisteluihin. Tällöin saa työstä voimia ja tuntee itsensä ammattilaiseksi. Osaaminen ja itsetunto kasvavat samaa vauhtia, työssä viihtyy, eikä tunnu siltä, että etuovesta tulee sisään vain potentiaalisia ongelmia, joita ei kykene asiallisesti ratkaisemaan.
 
En sinänsä tunne tapausta, mutta eiköhän tämän kahvikuppiriidan oleellisin virke ole tässä: "Kielto ei tullut edes asialliseen sävyyn, vaan se oli ironinen ja tuntui vallankäytöltä."

Tämä on vain ko. naisen versio tapahtuneesta, ja yleensä "vääryyttä" kärsineillä on tapana kääntää tapahtunutta itselleen edulliseen suuntaan... Harmi vain että harvemmin tälläisissä tapauksissa löytyy esim. toista matkustajaa autosta joka oikeasti kertoisi mitä siellä on tapahtunut.
 
Takaisin
Ylös