Friisilänaukiolla on normaalia että auto tulee laituriin sillion kun Buscom piippaa.Oli sitten talvi tai kesä.Auto vaan seisoo kaarteessa tai taukopaikalla.Veolialla on yksi kuski joka tulee aina ajoissa,mutta poikkeus vaan vahvistaa säännön.Olisi se niin mukava istua lämpimässä autossa ja lukea metroa,en usko että se paljon häiritsisi kuljettajaa,saisi vaan hyvän mielen
Friisilänaukiolla (ja muilla vastaavilla päätepysäkeillä) yksi ongelma on se, että siitä lähtee useampi linja. Koska siellä ei ole mitään näyttötaulua, niin kuljettajan on vaikea tietää onko oma lähtö seuraava vai tuleeko joku vielä minuutti ennen lähtöä ottamaan matkustajat kyytiin, jolloin on siinä tien tukkona. Toisaalta jos ajaa itse laituriin 3 minuutin ohjeajan puitteissa, niin ongelman voi jättää myös myöhässä tulevan kuljettajan harteille.
Osa kuljettajista toki seuraa aikataulukirjoista, mutta syksystä alkaen nekin muuttuvat maksulliseksi ja pian varmaan lopetetaan kokonaan. Sitten sekin tiedonhankinta menee entistä vaikeammaksi.
Aikataulusuunnittelun perusteena on, että vuositasolla 95% lähdöistä ehtii perille ennen seuraavaa lähtöä. Kun otetaan huomioon, että tuossa on mm. lumimyrskyt ym muut liikenneongelmat mukana, niin teoriassa lähes jokainen normaalin liikenteen lähtö pitäisi ehtiä ajoissa. Jos jokin lähtö on lähes aina myöhässä, niin sehän on suunnitteluvirhe, joka on korjattavissa. Esim. linjalla 530 kuljettajat pitivät kirjaa viikonlopun tiukoista ajoajoista ja myöhästyneistä lähdöistä. Kun otos oli tarpeeksi suuri toimitettiin yhteenveto HSL:lle ja aikataulut muutettiin toimiviksi.