Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Meinaa varmaan että häntä ei potkittu ulos esim. käytöksestä johtuen vaan hänestä riippumattomasta syystä. Ei saanut potkuja vaan irtisanottiin yt:eiden päätteeksi.
Ei saanut potkuja vaan irtisanottiin yt:eiden päätteeksi.
Liittymättä mitenkään juuri tähän toimialaan nopeampiakin "potkuja" voi tulla: työsopimuksen purkaminen työnantajan toimesta."Saada potkut" on fraasi, joka tarkoittaa "tulla irtisanotuksi".
Mä oon aika kylmä ihminen, sitä en kiellä. Mua ei hätkäytä jos joku tekee itsarin, hyppää junan alle jne. Mitäs on niin sika et haluaa aiheuttaa läheisilleen ja muille haittaa ja surua sillä (ja nyt puhutaan siis puhtaasti itsemurhista, ei vahingoista tms.) (ja kyllä, oon 2 allejääntiä nähnyt sekä yhden kännissä olleen joka kaatui rappusissa eikä saatu henkiin elvytysyrityksistä huolimatta). Se että oon kylmä, ei kuitenkaan tarkoita et menisin someen, päin naamaa tms. muutakaan hehkuttamaan "hähää kuolit idiootti" tai muuta vastaavaa vaan pidän ihan omana tietona ajatukseni.
Järkyttävää tekstiä (entiseltä) asiakaspalvelijalta ja junaturvallisuus-tehtävissä toimineeltä.
Junamyyjä ei ole junaturvallisuustehtävä.
Mistä matkustaja erottaa junamyyjän ja konduktöörin? Voisin kuvitella että jonkinnäköisen vaaran uhatessa matkustaja etsii junasta ensimmäisen henkilökuntaan kuuluvan ja olettaa että tämä tekee asialle jotain.
Junaturvallisuus kuitenkin määrittää sellaisia asioita, joista todennäköisesti matkustaja ei tiedä tai edes osaa/tule ilmoittamaan, saati sitten yleensä niille näy. Tärkeimpinä ehkä saatot, jarrujen koettelut ja kytkennät.
Mainitsemistasi tehtävistä vain saatot on junaturvallisuustehtäviä (virallisesti: liikenneturvallisuustehtäviä). Liikenneturvallisuustehtäviä on neljä (joista osassa on eri laajuuksia): kuljettaja, vaihtotyönjohtaja (sis. saatot), liikenteenohjaaja ja ratatyöstä vastaava. Jarrujen koettelut ja kytkennät eivät sisälly näihin (vaikka monesti liikenneturvallisuustehtävässä toimiva henkilö niitä suorittaakin).
Tarkoittanet toivottavasti tälle foorumille ja tähän ketjuun kirjoitettuja palautteita. Toivottavasti suoraan liikennöitsijälle ja HSL:lle voi antaa aiheista palautetta? Toki en laittanut tämän päivän linjan h14 kuljettajan edesottamuksista palautetta.
Anteeksi, tarkennetaan nyt siis oman kokemuksen perusteella Veolian ja Nobinan kuljettajista, jotka ajelevat linjoilla v53, 623 & v72. Noin, onko parempi?
En kyllä edelleenkään ymmärrä miksi tarvitsee kyseenalaistaa ylipäätään? 14 palautetta melkein 5kk:n aikana ei ole paljoakaan.
Aiemmin kirjoitit, että se 14 palautetta oli pelkästään yhden linjan pysäkkikäytännöistä, ja annoit ymmärtää, että tämä olisi vain osa palautteista. Enkä sanonut, että tarvitsee kyseenalaistaa, vaan että saa kyseenalaistaa.
Mä varmaan tuossa Tiksin tapauksessa tekisin niin, että kun kuski jättää pysähtymättä, niin ensin ihmettelisin asiaa suoraan kuskille. Jos vastaus on asiallinen "ai hemmetti, unohdin pysähtyä kun on tämä uusi järjestely" tai jotain vastaavaa, antaisin asian jäädä silleen. Ko. kuski muistaa kyllä ensi kerralla, ja sehän tässä on tärkeintä. Jos taas reaktio on ylimielinen, välinpitämätön tai muuten asiaton, niin laittaisin viestiä HSL:lle. En liikennöitsijälle, vaan nimenomaan HSL:lle. Matkustajana minun sopimuskumppanini on HSL liikenteen tilaajana ja jos liikenteessä on virhe, niin tilaaja vastaa siitä minulle ja hoitaa sitten asian liikennöitsijän suuntaan kuten parhaaksi näkee.
Jos sitten huomaisin käytännössä, että on melkeinpä sääntö, että toimitaan väärin ja kyseessä olisi matka, jonka tekisin päivittäin tai lähes päivittäin, niin jatkuvan palauteviestien kirjoittamisen sijaan pitäisin ehkä kirjaa – kuukauden kuluttua voisi sitten lähettää koontipalautteen ja kertoa, että on nyt tullut matkustettua kuukauden verran joka päivä ja sinä aikana on kaksitoista kertaa sattunut niin, että kuski ei pysähtynyt. Kuvittelisin, että tuollainen koonti on sekä palautteen antajalle mielekkäämpi ja vähätöisempi että palautteen vastaanottajalle merkityksellisempi kuin yksittäiset viestit.
Toinen vaihtoehto olisi, että sähköpostien sijaan tarttuisi ihan puhelimeen ja hommaisi langan päähän sen liikennesuunnittelijan, jonka vastuulle tuo asia kuuluu. Puhelimessa asia tulisi kerralla selväksi ja siinä voisi kertoa, miten jatkuvasta ilmiöstä on kyse.