- Liittynyt
- 12 Tammikuu 2007
- Viestit
- 4
Väkivalta on aina väärin, eikä kuljettaja olisi saanut lyödä matkustajaa. Sen sijaan kuljettaja olisi hyvin voinut nostaa metelöivän ja näin ollen muiden matkaa häiritsevän matkustajan ulos linja-autosta.
Kuljettajat eivät ole koskaan häirinneet matkantekoani. Pikemminkin matka on edistynyt heidän ansiostaan. Kuljettajien työhön kohdistuu kuitenkin kohtuutonta häirintää varsinkin öisin. Esimerkkejä linjalta 550:
1. Vahvasti päihtynyt, vähäpukeinen mies ei suostunut istumaan paikallaan vaan horjahteli pitkin linja-autoa ja häiritsi erityisesti naispuolisia matkustajia kykyjensä mukaan. Kuljettaja pysäytti auton pysäkille, jossa 15 minuutin odottelun jälkeen poliisi otti juopon kyytiinsä.
2. Kaksi teinityttöä kurkisteli HelB 1309:n erilaisten lattialuukkujen alle aiheuttaen meluhaittoja pelkästään tällä toiminnalla. Lopulta he Tuusulanväylän pysäkillä anastivat ristinivelen päällä olevan luukun ja juoksivat vauhdilla karkuun saaliin kanssa. Kuljettaja yritti etsiä luukkua linja-auton ympäristöstä, mutta tuloksetta. Matka jatkui ilman luukkua, jolloin myös sisämelu oli huomattavasti tavanomaista voimakkaampaa.
3. Kaksi päihtynyttä miestä melusi bussin takaosassa. He piirtelivät punaisella tussilla epämääräisiä kuvioita ikkunan yläpuolella oleviin muovipaneeleihin ja olivat joutua käsirysyyn kahden muun päihtyneen matkustajan kanssa.
Kuljettajilla pitäisi olla yksiselitteiset valtuudet puuttua harkintansa mukaan ja sopivalla tavalla matkustajien huonoon käytökseen. Huonosti käyttäytyvät matkustajat eivät ole arvokkaita asiakkaita, joiden jokaista mielipidettä pitäisi kuunnella. He ovat joukkoliikenteen häiritsijöitä, jotka ajavat kunnolliset ihmiset yksityisautojen käyttäjiksi ja kiihdyttävät näin ilmastonmuutosta. Kuljettajilla pitäisi olla oikeus valokuvata häiriköt, kirjata henkilötiedot ylös, ottaa allekirjoitus maksusitoumukseen vahinkojen korvaamiseksi ja pahimmissa tapauksissa kytkeä häiriköt käsiraudoilla istuimeen, jotta matka voi jatkua samalla, kun poliisi kutsutaan päätepysäkille odottamaan.
Kuljettajat eivät ole koskaan häirinneet matkantekoani. Pikemminkin matka on edistynyt heidän ansiostaan. Kuljettajien työhön kohdistuu kuitenkin kohtuutonta häirintää varsinkin öisin. Esimerkkejä linjalta 550:
1. Vahvasti päihtynyt, vähäpukeinen mies ei suostunut istumaan paikallaan vaan horjahteli pitkin linja-autoa ja häiritsi erityisesti naispuolisia matkustajia kykyjensä mukaan. Kuljettaja pysäytti auton pysäkille, jossa 15 minuutin odottelun jälkeen poliisi otti juopon kyytiinsä.
2. Kaksi teinityttöä kurkisteli HelB 1309:n erilaisten lattialuukkujen alle aiheuttaen meluhaittoja pelkästään tällä toiminnalla. Lopulta he Tuusulanväylän pysäkillä anastivat ristinivelen päällä olevan luukun ja juoksivat vauhdilla karkuun saaliin kanssa. Kuljettaja yritti etsiä luukkua linja-auton ympäristöstä, mutta tuloksetta. Matka jatkui ilman luukkua, jolloin myös sisämelu oli huomattavasti tavanomaista voimakkaampaa.
3. Kaksi päihtynyttä miestä melusi bussin takaosassa. He piirtelivät punaisella tussilla epämääräisiä kuvioita ikkunan yläpuolella oleviin muovipaneeleihin ja olivat joutua käsirysyyn kahden muun päihtyneen matkustajan kanssa.
Kuljettajilla pitäisi olla yksiselitteiset valtuudet puuttua harkintansa mukaan ja sopivalla tavalla matkustajien huonoon käytökseen. Huonosti käyttäytyvät matkustajat eivät ole arvokkaita asiakkaita, joiden jokaista mielipidettä pitäisi kuunnella. He ovat joukkoliikenteen häiritsijöitä, jotka ajavat kunnolliset ihmiset yksityisautojen käyttäjiksi ja kiihdyttävät näin ilmastonmuutosta. Kuljettajilla pitäisi olla oikeus valokuvata häiriköt, kirjata henkilötiedot ylös, ottaa allekirjoitus maksusitoumukseen vahinkojen korvaamiseksi ja pahimmissa tapauksissa kytkeä häiriköt käsiraudoilla istuimeen, jotta matka voi jatkua samalla, kun poliisi kutsutaan päätepysäkille odottamaan.