- Liittynyt
- 12 Joulukuu 2010
- Viestit
- 610
En ole minäkään koskaan törmännyt kassaan, joka ei tervehtisi. Eikä muuten ole törmännyt Timo Kahilainenkaan: http://www.youtube.com/watch?v=XBDpIHH4glE
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Sorry: oli todella valikoivaa lukeminen ja sana "ei" oli kyllä kohdallani jäänyt kokonaan huomiomatta. Pahoitteluni.Karosa ja vristo, lukekaas tarkkaan, minäkin sanoin juuri noin.
Tänään Elielin Alepassa kassa ei tervehtinyt lainkaan, ei ottanut edes katsekontaktia ennen kuin viuhtoi juomapulloa koodilukijaan. Ehkä syynä oli se, että kassalla oli joku pullokuitinräpläys siinä samalla vähän kesken, mutta otti kuitenkin asiakkaita.
En olisi ehkä muutoin kiinnittänyt huomiota, mutta muistissa oli vielä tämä ketju eiliseltä.
Enpä kuitenkaan muista, milloin viimeksi ruokakaupan kassanhoitaja ei olisi tervehtinyt. Heilläkin on joka päivä satoja asiakkaita.
Voiko joku perustellusti olla erimieltä tuosta Kanin kommentista?Enpähän ymmärrä, mitä työn vastuullisuus liittyy normaalien käytöstapojen noudattamiseen. Ainakin itse ajaessani linja-autoa pystyn huolehtimaan matkustajien turvallisuudesta ja kuljetettavasta ajoneuvosta ilman, että asiakkaiden tervehdykseen vastaaminen vähentää työn vastuullista suorittamista. Varsinkin, kun asiakkaiden kanssa seurustellaan auton ollessa pysähtyneenä pysäkillä. Asiakkaista päinvastoin saa voimia jaksaa pitkiäkin päiviä ruuhkaliikenteessä. Ja esimerkiksi yövuoroilla asiakkaisiin aktiivisesti kontaktia ottava palvelu parantaa turvallisuutta ehkäisemällä ennalta konflikteja.
Ei tässäkään ketjussa kukaan ole vaatinut kuljettajaa tervehtimään jokaista asiakasta sanallisesti, vaan pelkkä läsnäolo ja katsekontakti riittää. Toisen ihmisen tervehdykseen vastaamatta jättäminen on huonoa käytöstä, ollaan sitten mitä tahansa ammattia suorittamassa tai vapaa-ajalla.
Ei kyllä mitenkään, niin tyhjentävästi hän kertoi bussinkuljettajan perimmäisestä olemuksesta, kuten myös muun kohteliaan ja huomaavaisen kanssakäymisen pelisäännöistä.Voiko joku perustellusti olla erimieltä tuosta Kanin kommentista?
Voiko joku perustellusti olla erimieltä tuosta Kanin kommentista?
Tässä linkin tapahtumassa oli kuitenkin unohtunut mainita että kuljettaja oli ensin soittanut työnjohtoon, työnjohto oli heti soittanut jatkavalle kuljettajalle, tämä oli väärällä puolella tietä eli tässä tapauksessa n.150 metrin päässä. Kun tämä asia oli selvinnyt ja kuljettaja oli saanut näköyhteyden jatkavaan kuljettajaan, tämä oli poistunut toisen kuljettajan tulosuuntaan. Buscomin tiedoissa näkyi kuljettajien myyntierien lopetuksen ja aloituksen ero,joka oli alle 5 minuuttia. Todennäköisesti lopettava kuljettaja oli tehnyt lopetuksen jo heti pysäkille tultuaan ja jatkava varmaan jonkin aikaa autoon astumisen jälkeen. Tuskin tuo auto siis ilman valvontaa(kuljettajaa) oli 1-2 minuuttia kauempaa, molempien kuljettajien kuitenkin ollessa 50-100 metrin päässä korkeintaan.. :lol:http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/mina_lahden_nyt_kotiin_kuski_jatti_matkustajat_bussiin_ja/
Itsekin olen joskus todistanut tälläistä toimintaa, tosin siinä roolissa, että olin itse menossa vaihtoon ja vaihtoon tullut kuljettaja hiihti minua vastaan puolessa välissä klovin varikkoa ja klovinristin pysäkkiä :/ Eipä muu auttanut kun pahoitella tapahtunutta
Ja toinen kerta oli leppävaarassa ilman matkustajia taukoparkissa, mutta niin, että auto oli vaihtunut minun tietämättä. Kuski tuli parkkiin ja häipyi siitä ja minä ihmettelin kymmenen minuuttia vaihtoajan yli, miksi autoa ei näy. Varikolta selvisi sitten oikea auto ja lähtö tapahtui sen takia n. 10min myöhässä
Tässä linkin tapahtumassa oli kuitenkin unohtunut mainita että
Tyypillistä metroa, aina vähän liioitellaan ja heitetään yläkanttiin asioita.
Tota noin... Matkustajanhan kertomus se tilanteen kesto oli, Metron toimitus lisänny sen suoraan sellaisenaan :lol: