Kuljettajien toiminta

Niin tai näin, tilanteesta on saatu kuvia kun auto seisoo ilman kuljettajaa lähimaillakaan. Tälläistä mahdollisuutta ei mielestäni pitäisi päästä syntymään lainkaan ja kuten liikennepäällikkökin totesi jotakuinkin näin "Vuoron jättävän kuljettajan pitää odottaa bussissa niin kauan, että jatkaja tulee. Se on ehdoton ohje ja kaikilla tiedossa."
Mielestäni se ei riitä, että tiedetään jatkajan olevan tulossa jostain vaan sen pitää tulla siihen etuovelle asti.
Niin tai näin, noista kuvistahan ei selviä onko kuljettaja lähimaillakaan autoa... :lol: voi esim. seisoa tuossa auton vieressä... :cool:
 
Kummatkin osapuolet tekivät virheen, asia kuitenkin selvitettiin puhumalla eikä sitä poliisia nyt todellakaan aina tarvitse olla kutsumassa paikalle, case closed, imo.
 
Tuollaisen höyrypään raivoamisen jälkeen kuljettaja saa kaikki sympatiani, vaikka olisikin ajanut pysäkin ohi turhan vauhdikkaasti. Todennäköisesti tuo räyhääjä on näyttänyt pysäytysmerkkiä siten, ettei kuljettajan ole ollut mahdollista nähdä sitä.

Samaa mieltä :) ja räyhääjä ei olisi muuten astunut seuraavaltakaan pysäkiltä minun kyytiin, tuollaisen riehumisen jälkeen.(bussin lasien ja kylkien hakkaaminen ja liikenneturvallisuuden vaarantaminen ajoradalla hyppien)
 
Olikohan kyseessä sama kaveri kuin taannoin Hervannassa. Tällä kertaa vain vaatteet päällä.
 
Ei ole kerta eikä kaksi kun olen sydän kurkussa seissyt Munkkiniemen aukion bussipysäkillä odottamassa bussia, joka kulkee noin kerran tunnissa. (Ei toki tasan kerran tunnissa, sellainen aikataulu olisi aivan liian helppo muistaa.) Siinä sitten seistään valkoisen Expressbus-muurin takana miettimässä, josko se 213 viitsii pysähtyä vai ei. Aikamoinen akrobaatti saa olla, että sieltä bussimuurin takaa onnistuu näyttämään pysähtymismerkkiä. Jotkut kuljettajat jäävät sinne jonon perään kuikuilemaan, jotkut vaan posottavat ohi. Matkustajan etu ei ole se, että bussin pysähtyminen on kiinni kuljettajan viitseliäisyydestä tai siitä, sattuuko pysäkillä olemaan muita busseja samaan aikaan.

Propsit tuolle 22:n kuskille siitä, että selvitti asian puhumalla kuntoon. Vaikka pysäkille jätetyn matkustajan käytös oli asiatonta, luulen, että ko. kuski taitaa seuraavalla kerralla katsoa hiukan huolellisemmin sinne pysäkille ennen kuin ajaa ohi. Loppu hyvin, kaikki hyvin?
 
Vaikka pysäkille jätetyn matkustajan käytös oli asiatonta, luulen, että ko. kuski taitaa seuraavalla kerralla katsoa hiukan huolellisemmin sinne pysäkille ennen kuin ajaa ohi. Loppu hyvin, kaikki hyvin?

Niin, tarinahan ei kerro että kuinka ajoissa ja selkeästi matkustaja käsimerkkiä näytti. Itse hengailen usein tuttujen kuskien kyydissä ja aina näkee matkustajia jotka näyttää liian myöhään, tai juuri ja juuri nostaa kättänsä vartalostaan irti jne. ja sitten huidotaan kunnolla kun bussi meinaa ajaa ohi.
 
Niin, tarinahan ei kerro että kuinka ajoissa ja selkeästi matkustaja käsimerkkiä näytti. Itse hengailen usein tuttujen kuskien kyydissä ja aina näkee matkustajia jotka näyttää liian myöhään, tai juuri ja juuri nostaa kättänsä vartalostaan irti jne. ja sitten huidotaan kunnolla kun bussi meinaa ajaa ohi.

Komppaan, ja jatkan asiaa vielä sillä sanomalla, että osa matkustajista ei jaksa liikkua pysäkillä sen vertaa jos pysäkillä on bussi, niin sen taakse viittomaan bussille johon haluavat mennä, sittenkun odoitamme poistuvaa bussia pysäkillä ohimenevällä kaistalla, kun bussi on lähtenyt, niin sitten huidotaan kuin viimeistä päivää että bussi olisi ohi ajamassa, matkustajat, ottakaa järki käteen ja näyttäkää käsimerkkiä mielellään aikaisin.
 
Eikö bussin ja sen kuljettajan olekkaan tarkoitus palvella matkustajaa? Bussimuurin takaa on ihan oikeutettua odottaa, että kaikki sillä pysäkillä pysähtyvät bussit oikeasti myös käyvät siellä pysäkillä edes katsomassa onko siellä kyytiin nousijoita.
 
En nyt jaksa kaivaa HSL:n myynti- ja palveluopasta käteeni ja antaa teille suoraa lainausta mutta pointti on se että jos pysäkillä on jo maksimimäärä linja-autoja tai muutoin näkyvyys estynyt pysäkille, ei pysäkkiä saa ohittaa ennen kun on nähnyt onko asiakkaita kyytiin tulossa. Melko selkeää omasta mielestäni.
 
En nyt jaksa kaivaa HSL:n myynti- ja palveluopasta käteeni ja antaa teille suoraa lainausta mutta pointti on se että jos pysäkillä on jo maksimimäärä linja-autoja tai muutoin näkyvyys estynyt pysäkille, ei pysäkkiä saa ohittaa ennen kun on nähnyt onko asiakkaita kyytiin tulossa. Melko selkeää omasta mielestäni.

Voi kun maailma olisi sellainen, että kaikki bussinkuljettajat lukisivat tuon ohjeen, ymmärtäisivät sen ja toimisivat sen mukaan.
 
Eikö bussin ja sen kuljettajan olekkaan tarkoitus palvella matkustajaa? Bussimuurin takaa on ihan oikeutettua odottaa, että kaikki sillä pysäkillä pysähtyvät bussit oikeasti myös käyvät siellä pysäkillä edes katsomassa onko siellä kyytiin nousijoita.

Näin minä kuulin kuljettajalta että: bussin ei tarvitse pysähtyä pysäkillä jos siinä ei ole ketään viittomassa tai kukaan pois jäämässä, jos siinä on 1 bussi pysäkillä, niin silloin voi ajaa ohi jos ketään ei viito tai jää pois, jos 2 tai enemmän niin odotettava pysäkin tyhjenemistä ja katsottava tilanne uudelleen. Kyllähän nyt matkustajallakin pitää jotain järkeä päässä olla.
 
Eilen tulin kyllä erittäin hyvälle mielelle kun illalla Tampereella käväisin Viinikassa. Kun kävelin aikatauluista tietämättä kohti lähintä kotilinjani pysäkkiä niin näin takanani jonkin matkan päässä kyseisen auton liikennevaloissa. Juoksuksi pistin ja pysäkki oli vielä kaukana. Viittomaan en ruvennut kun en pysäkin kohdalla ollut ja kyseinen linja pysähtyy siinä poikkeuksetta. Bussi porhaltaa ohi, pysäkille on vielä matkaa ja pistän vielä vähän vauhtia. Bussista jää muutama matkustaja ja kyytiin nousee pari. Bussikuski jää odottamaan vielä minua. :smile:
 
Takaisin
Ylös