- Liittynyt
- 24 Lokakuu 2007
- Viestit
- 2,238
Vs: Länsi-Helsingin raitioteiden yleissuunnitelma
Kapulakielellä selitetään hankkeen lykkäystä. Jos sanottaisiin suoraan, niin kyse voi olla siitä että linjan varrelle on suunniteltu lisärakentamista. Se on kuitenkin kohdannut kasvavaa vastustusta oikeutetusti. Kun tähän vielä lisätään korona, joka jossain määrin muutti myös työpaikan ja asuntojen välistä matkustamista.
Tästä päästään aika nopeasti siihen, että ei ole mielekästä tehdä raitiolinjaa, jossa on alhaiset matkustajamäärät. tämä totuus nyt sitten verhoillaan tyypilliseen kapulakieleen. Voisi melkein puhua eräänlaisesta kaupunkisuunnitelu-jargonista, mitä eri tilanteissa on käytetty runsaasti ennenkin.
Kapulakielellä selitetään hankkeen lykkäystä. Jos sanottaisiin suoraan, niin kyse voi olla siitä että linjan varrelle on suunniteltu lisärakentamista. Se on kuitenkin kohdannut kasvavaa vastustusta oikeutetusti. Kun tähän vielä lisätään korona, joka jossain määrin muutti myös työpaikan ja asuntojen välistä matkustamista.
Tästä päästään aika nopeasti siihen, että ei ole mielekästä tehdä raitiolinjaa, jossa on alhaiset matkustajamäärät. tämä totuus nyt sitten verhoillaan tyypilliseen kapulakieleen. Voisi melkein puhua eräänlaisesta kaupunkisuunnitelu-jargonista, mitä eri tilanteissa on käytetty runsaasti ennenkin.