Vs: Länsi-Helsingin raitioteiden yleissuunnitelma
Jos Manskua ajaisivat pikalinjat 4 ja 5 ja Topeliuksenkatua 2 ja 10, olisivat ainakin linjojen numeraaliset osuudet vakiot. Tosin olennaisinta olisi, ettei Manskun vuoroja ajeta vaunuilla, joihin ei mahdu kadun vilkkaus huomioiden riittävää määrää matkustajia -pikalinjojen vaunut olisivat siis tarpeellisia tähän jo siksi, että niissä lienee kuitenkin molemminpuolisten oviaukkojensa ansiosta edes hiukan enemmän tilaa kuin ahtaissa nyky-Articeissa.
Ja eikös seiska ollut tarkoitus muuttaa Hagis-Pasila-osuudella kulkemaan Kalasataman kautta? Kaipa tuon vastapainoksi linja pitäisi oikaista keskustassa. Snellun osuuden olinkin unhoittaa, mutta eiköhän tuosta sotkusta joku linja sinnekin jouda, esim.6, joka siirtyessään Snellu-Aleksi-Mansku-Bulevardi-reitille ei olisi ollenkaan Kaisaniemen-steissin vaiheilla nopeammiksi tarkoitettujen linjojen tiellä; siihenhän on tyrkyllä myös 11, tai mikä siitä Laajasalon Kruunusiltavaunusta sitten ikinä tuleekaan.
Jos Manskua ajaisivat pikalinjat 4 ja 5 ja Topeliuksenkatua 2 ja 10, olisivat ainakin linjojen numeraaliset osuudet vakiot. Tosin olennaisinta olisi, ettei Manskun vuoroja ajeta vaunuilla, joihin ei mahdu kadun vilkkaus huomioiden riittävää määrää matkustajia -pikalinjojen vaunut olisivat siis tarpeellisia tähän jo siksi, että niissä lienee kuitenkin molemminpuolisten oviaukkojensa ansiosta edes hiukan enemmän tilaa kuin ahtaissa nyky-Articeissa.
Ja eikös seiska ollut tarkoitus muuttaa Hagis-Pasila-osuudella kulkemaan Kalasataman kautta? Kaipa tuon vastapainoksi linja pitäisi oikaista keskustassa. Snellun osuuden olinkin unhoittaa, mutta eiköhän tuosta sotkusta joku linja sinnekin jouda, esim.6, joka siirtyessään Snellu-Aleksi-Mansku-Bulevardi-reitille ei olisi ollenkaan Kaisaniemen-steissin vaiheilla nopeammiksi tarkoitettujen linjojen tiellä; siihenhän on tyrkyllä myös 11, tai mikä siitä Laajasalon Kruunusiltavaunusta sitten ikinä tuleekaan.