Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Itä-metron, Keravan kaupunkiradan ja Leppävaaran kaupunkiradan kokemusten perusteella liityntään siirtyminen näyttää minusta lisäävän joukkoliikenteen käyttöä suoriin bussilinjoihin verrattuna.
Länsimetro mahdollistaisi autoilun rajoittamisen, jos se olisi houkutteleva tapa matkustaa. Tämän selvityksen toimenpiteisiin ei tarvitsisi turvautua ilman metroa.Länsimetro nimenomaan mahdollistaa autoilun rajoittamisen. Tämän selvityksen toimenpiteisiin ei voitaisi turvautua ilman metroa.
Mutta juuri jyriseviä linja-autoja itähelsinkiläiset räntäsateessa odottelevat, jotta pääsisivät sinne metroasemalle. Itse kyllästyin jo pikkupoikana odottelemaan liityntäliikennettä Vartioharjusta Itäkeskukseen, ja lähemmän Puotilan aseman rakentaminen vain pahensi asiaa. Mutta kai jotkut pitävät sitä luksuksena.Metrolla on myös laaja tuki kansan keskuudessa, koska sen luotettavuus, nopeus ja matkustusmukavuus ovat aivan eri luokkaa kuin jyrisevän linja-auton, joka soveltuu Wienin mallin mukaisesti tukemaan kaupungissa ratikoita ja metroja.
Heilurilinjojen periaattella kyllä, mutta vielä parempaakin löytyy:Ei kait tämä http://jlf.fi/galleria/showphoto.php?photo=951 voi olla hyvä juttu?
Pahoitteluni, jos vertaukseni loukkasi.Olen lukenut foorumia ja siellä olen törmännyt ko. nimimerkin kirjoituksiin. Minua on turha sotkea häneen, en pidä sitä mielekkäänä.
Kannatan toki, paitsi että sitä satelliittipohjaista järjestelmää saadaan odottaa, voisi sitä katsella muitakin tekniikoita. Mutta pikkaisen olen skeptinen sen suhteen kuinka paljon ruuhkamaksut loppujen lopuksi vähentävät autoilua.Tietulli siihen on lätkäistävä. Länsiväylä voisi olla mahdollisen tietulliverkoston ensimmäisiä avattavia rahastuspisteitä. Tai siis kuukausikorteilla ja satelliittipaikannuksilla toimivia tietullijärjestelmästä on tulossa.
Kokemuksen perusteella on nimenomaan nähty, ettei liityntäliikenne lisää joukkoliikenteen käyttöä, joskaan ei myöskään onneksi vähennä. RaideYVA:n liikenne-ennuste antaa saman tuloksen kuin kokemus.Itä-metron, Keravan kaupunkiradan ja Leppävaaran kaupunkiradan kokemusten perusteella liityntään siirtyminen näyttää minusta lisäävän joukkoliikenteen käyttöä suoriin bussilinjoihin verrattuna.
Metron lähimmät liityntäpysäköintipaikat (Itäkeskus, Siilitie, Herttoniemi ja Kulosaari) ovat käytännössä 100 %:n käytössä, Siilitie jopa yli 100 %. Mutta vaikka kaikki olisivat 100 % käytössä, liityntäpysäköinti edustaa vain alle 2 % metron käytöstä.Tietääkö joku kuinka paljon itämetron tai ratojen liityntäpysäköintiä käytetään?
Etpä ole ainoa. Olen epäillyt tätä jo muutama päivä sitten. Argumenteissa ja retoriikassa on joka tapauksessa jotain pelottavan samaa, vaikka kirjoitustyylit hieman eriävätkin.Jo toinen kerta tänään, kun epäilen keskustelijan olevan sama kuin -Epex82-. :lol:
Kun olin viime kunnallisvaaleissa ehdokkaana ja olen ollut tämän kauden kaupunkisuunnittelulautakunnassa, arvaan viestin tarkoittavan mm. itseäni.Kovin ovat hiljaa nyt tälle foorumille usein kantaaottavia ja ohjaavia viestejä kirjoittaneet keskustelijat. Syytä ei tarvitse kaukaa hakea. Kunnallisvaalit on tulossa.
Etpä ole ainoa. Olen epäillyt tätä jo muutama päivä sitten. Argumenteissa ja retoriikassa on joka tapauksessa jotain pelottavan samaa, vaikka kirjoitustyylit hieman eriävätkin.