Länsimetro

Tiedä sitten mistä viivästyneestä aikataulusta katsoen tämä on laskettu, mutta viivästymisiä viivästymisten päälle on yllättäen luvassa.

HBL 22.3.2013 sanoi:
Av lägesrapporten framgår att både Helsingforsmetrons automatiserig och västmetrons start försenas med 122 veckor det vill säga drygt två år.

Eli HKL:n johtokunnalle on eilen paljastettu, että länsimetron aloitus tulee viivästymään kaksi vuotta. Jos tämä lasketaan Loukon optimistisimmasta arviosta eli vuodesta 2011, niin metro saadaan käyttöön tänä vuonna. :lol: Jos taas siitä viimeisimmästä virallisesta arvauksesta, joka oli 1.1.2016, niin metro on käytössä 2018.

Kielisuihkua kaipaaville: http://hbl.fi/nyheter/2013-03-21/430891/kritisk-lagesrapport-bekraftar-metroproblem.
 
Eli HKL:n johtokunnalle on eilen paljastettu, että länsimetron aloitus tulee viivästymään kaksi vuotta. Jos tämä lasketaan Loukon optimistisimmasta arviosta eli vuodesta 2011, niin metro saadaan käyttöön tänä vuonna. :lol: Jos taas siitä viimeisimmästä virallisesta arvauksesta, joka oli 1.1.2016, niin metro on käytössä 2018.

Minä sanoisin, että se on siitä länsimetron rakennusta aloitettaessa tehdystä arviosta, joka on ollut 1.1.2015. Hankkeen kulkua arvioitaessa se on se relevantein "myöhästymisbudjetti".
 
Minä sanoisin, että se on siitä länsimetron rakennusta aloitettaessa tehdystä arviosta, joka on ollut 1.1.2015. Hankkeen kulkua arvioitaessa se on se relevantein "myöhästymisbudjetti".

Suattaap tuo olla noinki.

1.1.2015 + 122 viikkoa olisi suunnilleen huhtikuu 2017. Hyvin tuo vielä ehtii myöhästyä lisää sen verran että siirrytään 2018 puolelle.
 
Kuulkaahan nyt. Niillä resursseilla, jotka Helsinki on kohdistanut Raide-Jokerin suunnitteluun, valmista tulee ehkä 2071. Ja tuossa ei sitten ole numerot väärin päin.
 
Kyllähän Länsimetro tulee, ilmeisesti kuljettajilla. Mielenkiintoista, että CAF ei sivuillaan vieläkään noteeraa Helsingin projektia.
Olisiko odotettavissa isoja muutoksia (kunnon ohjaamot esimerkiksi)?

Raideprojekteista ajattelen, että tuo Pisara voisi toteutua lähivuosikymmeninä. Koska se on näyttävä, kallis ja tarpeeton.
Raidejokerista ei kannata kuin haaveilla. Bussijokerin tilannetta kuitenkin parannellaan. Viikintien ja Tilanhoitajankaaren risteyksestä länteen on saatu bussikaista, ja liityntä kaistalta muun liikenteen sekaan on toteutettu "jokerivaloilla". Mainitun risteyksen itäpuolella on aloitettu keskellä talvea rakentaa "bussikaistaa" Viikintiellä idästä ko risteykseen (yksi kauha ja kaksi miestä periaatteella). Mutta kuitenkin. On varsinkin iltaruuhkassa tosi ruuhkainen paikka.
 
Kyllähän Länsimetro tulee, ilmeisesti kuljettajilla. Mielenkiintoista, että CAF ei sivuillaan vieläkään noteeraa Helsingin projektia.
Olisiko odotettavissa isoja muutoksia (kunnon ohjaamot esimerkiksi)?

Väittäisin, että todennäköisempi syy on oikeudenkäynti. Yritykset eivät yleensä halua huomiota oikeudenkäynnille, ei vaikka CAF on tässä tapauksessa täysin syytön osapuoli.
 
Eli HKL:n johtokunnalle on eilen paljastettu, että länsimetron aloitus tulee viivästymään kaksi vuotta.

Pohjola veti tuossa hiukan mutkia suoraksi ja sinä oikaisit vielä lisää.

Johtokunnassa puhuttiin vain automaatista, joka on nykyisen aikataulun mukaan luokkaa kaksi vuotta myöhässä alkuperäisestä aikataulusta. Se ei vielä tässä vaiheessa uhkaa länsimetron virallista alkamispäivää 1.1.2016, mutta turvamarginaali on jo melko ohut.
 
Johtokunnassa puhuttiin vain automaatista, joka on nykyisen aikataulun mukaan luokkaa kaksi vuotta myöhässä alkuperäisestä aikataulusta. Se ei vielä tässä vaiheessa uhkaa länsimetron virallista alkamispäivää 1.1.2016, mutta turvamarginaali on jo melko ohut.
Mutta mikä olikaan länsimetron valmistumispäivä vuonna 2006, kun valtuustot siitä päättivät? Itse en muista enkä välitä nyt kaivaa. Mutta ei aikataulu ollut 10 vuotta.

Antero
 
Pohjola veti tuossa hiukan mutkia suoraksi ja sinä oikaisit vielä lisää.

Johtokunnassa puhuttiin vain automaatista, joka on nykyisen aikataulun mukaan luokkaa kaksi vuotta myöhässä alkuperäisestä aikataulusta. Se ei vielä tässä vaiheessa uhkaa länsimetron virallista alkamispäivää 1.1.2016, mutta turvamarginaali on jo melko ohut.

Länsimetrolle on ilmoitettu vuosien saatossa niin monta hintaa ja niin monta aloituspäivää, että on hyvin vaikea tulkita dokumentteja oikein, kun niissä ei ole viittauksia siihen, mistä tuo viive kulloinkin lasketaan. Ei ole kauan siitä, kuin mutkat menivät HKL:ssä niin suoriksi, että samassa esityslistassa esitettiin Länsimetrolle kaksi eri aloituspäiväarvausta :)

Jos tuo kuitenkin tosiasiallisesti merkitsee sitä, että viivästyksineenkin 1.1.2016 on edelleen tavoitteena, niin hyvä näin.
 
Hallituksen kehysriihestä: Länsimetro-hankkeen suunnitelmia hitaampi eteneminen ja maksatus: 2013 -15,5milj, 2015 +15,5milj.


Lisäksi Helsingin ratapihan toiminnallisuuden parantamisen hanke siirretään käynnistettäväksi myöhemmin Pisararadan rakentamisen yhteyteen.
 
Takaisin
Ylös