339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,371
HS valottaa hiukan länsimetron rakentamisen syitä, tonttimyyntituloja ja rakennusliikkeiden roolia: http://www.hs.fi/kaupunki/a1461036584283
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Radiouutisista juuri kuulin, että lyhytmetrojen aiheuttamiin metroruuhkiin reagoidaan siten, että kahdesta viimeisestä vaunusta ei pääse ulos eikä niihin sisään Länsimetron alueella. Uutislinkkiä en tähän hätään löytänyt. Aikamoista...:lol:
Mikähän mahtoi olla toimittajan lähde tuolle... Ajatustahan on esitetty ja vatvottu mm. täällä ja Lisää kaupunkia Helsinkiin -ryhmässä, mutta olisin ällistynyt, jos HKL tekisi asiasta päätöksen ennen kuin lyhyillä junilla liikennöimistä on edes kokeiltu. Tässä on jo kasvojen menetyksen riskikin semmoinen, ja toisekseen lyhyillä junilla varmaan voidaan pärjätä jonkun aikaa jos vuoroväliä oikeasti pystytään tiivistämään. Eri asia sitten, kun kaikki tällä hetkellä erilaisissa kaavailuissa olevat Itä-Helsingin rakennushankkeet ovat toteutuneet.
Tai sitten se klassisin: toimittaja on viettänyt mukavan viikonlopun Lontoossa ja huomannut Camdenin bilereissulla, että metrossa kaikuu outo kuulutus. The last set of doors will not open. Mitä ihmettä?
Periaatteessa onnistuisi jos M300 ja M200 sarjan junarungot tai 3 kpl M200 sarjan junarunkoa olisi yhteenkytkettyjä, jolloin viimeinen ja ensimmäinen vaunu voidaan jättää laiturin ulkopuolelle ja matkustajat pääsevät silti siirtymään vaunusta toiseen että pääsevät ulos. M100 sarjan junilla ei onnistuisi.
Tässä on paljon vaihtoehtoja.
Miten M100 eroaa M200:sta siten, ettei satasella onnistuisi mutta kakssatasella onnistuu?
Kaikki muut konstit käy mutta junien paikkamäärien lisääminen ei, Kulosaaren sillan painorajan takia.4) Junien kalustuksen muutokset, jossa osa junasta sivuttaispenkeille ja osa 2/3 istuimille. Seisomakapasiteettia voidaan nostaa selvästi istumapaikkamäärän pysyessä ennallaan.
Kaikki muut konstit käy mutta junien paikkamäärien lisääminen ei, Kulosaaren sillan painorajan takia.
2) Junien pidentäminen 90 metristä 100-105 metriin
Satasessa ei vaunujen välillä pysty liikkumaan. Päätyseinät ovat umpinaiset.Kaks ja kolmesatasessa on "haitarit" vaunujen välillä kuten raitiovaunuissa ja junissa.
t. Rainer