Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Metro [...] on nyt siis puoli vuotta myöhässä.
Tämän hetken arvio on, että matkustajille tarkoitettu koeliikenne voi alkaa viimeistään tammikuussa 2017.
Vielä kummallisempaan valoon tämän asettaa tämä lauantaina julkaistu uutinen: http://m.kauppalehti.fi/uutiset/koh...ium=email&utm_campaign=Kauppalehti_Uutiskirje (arkistoitu versio)
Jos rakentamaan olisi päästy jo 2006-2007 vaihteessa ja Koivusaaren ja Niittykummun asemat olisi jätetty pois, ja mitään valituksia ei olisi tarvinnnut odottaa, olisi voinut ehkä valmistua 2011.Puoli vuotta verrattuna mihin? Louko kertoi meille syksyllä 2006, että metro olisi valmis jo 2011. Siitä on ensi vuonna tullut kuluneeksi kuusi vuotta.
Tämä väite on esitetty tällä foorumilla ainakin kolmeen kertaan, joten pakko kai korjata vaikka onkin ihan off-topicia. Kun kadunrakennus aloitettiin, toi rakennusfirma talomme ilmoitustaululle paperin, jossa työstä kerrottiin. Paperi on päivätty heinäkuussa 2015 ja sen mukaan valmista tulisi joulukuussa 2016. Toisin sanoen tienrakennus itsessään ei ole vielä myöhässä eikä viivästyttänyt valmistumista. Eri asia sitten on, viivästyikö rakentamisen aloittaminen vuodella jostakin syystä.TMetro on sentään muutama kertaluokka vaativampi hanke ja on nyt siis puoli vuotta myöhässä. Leppävaaran ja Vermon välillä on rakennennettu uutta vesijohtoa, viemäreitä ja 4-kaistaista autobaanaa jo yli 2 vuotta. Alunperin piti olla valmis jo vuosi sitten v 2015 syksyllä. Voi olla että vuoden rakentaminen kestää 3 vuotta yhteensä kun on valmis. Eniten kärsivät alueen asukkaat melusta ja pölystä ja katua käyttävät jalankulkijat ja pyörilijät, koska kevyen liikenteen väylät on työmaan ajaksi hävitetty kokonaan. Lisäksi vaikuttaa siltä että kaivinkonefirmat tekevät hyvää tiliä koska kaivinkoneita ajelee työmaalls koko ajan edestaksisin ilman mitään varsinaista tehtävää, koneita on kymmeniä ja joskus on pieni maakasa kauhassa mutta useimmiten ei mitään.
Anteeksi nyt vaan mutta Perkkaantie suljettiin kaikelta läpikulkevalta liikenteeltä Vermontien ja Majurinkadun välilltä jo marraskuussa 2014, kesällä 2015 suljettiin myös Majurinkadun ja Kehäykkösen välinen pätkä. Ennen sitä, koko vuoden 2014 aikana Ravitie oli työn alla, ja polkupyörällä ajo oli kielletty sillä.Tämä väite on esitetty tällä foorumilla ainakin kolmeen kertaan, joten pakko kai korjata vaikka onkin ihan off-topicia. Kun kadunrakennus aloitettiin, toi rakennusfirma talomme ilmoitustaululle paperin, jossa työstä kerrottiin. Paperi on päivätty heinäkuussa 2015 ja sen mukaan valmista tulisi joulukuussa 2016. Toisin sanoen tienrakennus itsessään ei ole vielä myöhässä eikä viivästyttänyt valmistumista. Eri asia sitten on, viivästyikö rakentamisen aloittaminen vuodella jostakin syystä.
Jos rakentamaan olisi päästy jo 2006-2007 vaihteessa ja Koivusaaren ja Niittykummun asemat olisi jätetty pois, ja mitään valituksia ei olisi tarvinnnut odottaa, olisi voinut ehkä valmistua 2011.
t. Rainer
Anteeksi nyt vaan mutta Perkkaantie suljettiin kaikelta läpikulkevalta liikenteeltä Vermontien ja Majurinkadun välilltä jo marraskuussa 2014, kesällä 2015 suljettiin myös Majurinkadun ja Kehäykkösen välinen pätkä. Kyltillä jossa kerrottiin töistä luvattiin valmistumisajankohdaksi ensin lokakuu 2015, sitten vuoden loppu 2015, nyt vuoden loppu 2016.
Jotenkin luulen, että olet valinnut turhan kiertäviä reittejä. Suosittelen katsomaan kartasta suorempia reittejä. Tai jos tulet käymään, niin näytän kyllä mitä reittiä olen kulkenut nopeasti ja turvallisesti.Perkkaan kerrostalojen takana pääsee vissiin mutkitelevia polkuja pitkin Leppävaaran keskustaan, mutta ei ole vaihtoehto vieraspaikkakuntalaiselle jolla on pidempi matka kuljettavana. Koko vuoden 2015 aikana ainoa vaihtoehto itä-länsisuuntaiselle työmatkapyöräilylle oli polkea Talin golfkentän ja Vermon raviradan eteläpuolitse ja Säterin kautta, tänä vuonna olen kulkenut Perkaantietä pitkin autoja ja kaivinkoneita väistellen.
Tähän varmaan jotenkin voitaisiin liittää lehmän lentäminen?
Kunnallisvaalit ovat keväällä, joten nyt on jokaisen ehdolla olevan esitettävä tomeraa selvityksenvaatijaa. Näin siitä huolimatta, että Länsimetrostahan ovat poliittisessa vastuussa nimenomaan poliitikot itse, ja heidän valitsemansa virkamiehet. Suurin osa näistä tomerista sankareista ei ole tehnyt mitään sen eteen, että Länsimetro olisi syntynyt sillä hinnalla ja siinä aikataulussa, josta aikanaan päätettiin. Päinvastoin, he ovat suojelleet toinen toistaan ja antaneet tukensa seudun päätöksentekokulttuurille. Esimerkiksi kenenkään eroa ei ole kertaakaan vakavasti vaadittu. Päitä putoaisi välittömästi, jos guzeninat ja muut kaltaisensa niin päättäisivät. Kun erotettavat kuitenkin olisivat omia kavereita, näin ei tapahdu.
Asioita vähänkään seuraaville ei mikään länsi/automaattimetrosotkussa ole tullut yllätyksenä. On epäuskottavaa ja läpinäkyvää pelaamista, että politiikan kärkinimet teeskentelevät nyt yllättynyttä.
Suomalaisessa kunnallispolitiikassa jossa luottamushenkilöt tekevät enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti ja pientä korvausta vastaan töitä, on ollut tapana että ei kyseenalaisteta virkamiehiä tai kunnallisten yhtiöiden johtoa, ellei sitten kuulu ns protestipuolueisiin.
t. Rainer