Ei se ainakaan metrovaihtoa nopeampi olisi, mutta vaihtovastuksen kanssa houkuttelisi varmaan joitakin jatkamaan bussilla Kamppiin. En usko, että matkustajia löytyisi kuitenkaan niin paljoa, että se heilauttaisi metron kuormituksia oikein mitenkään. Metron mittakaavassa joku 10 - 20 matkustajaa 12 min välein ei kuitenkaan tunnu oikein missään.
Eilen tulin illalla Töölöstä kasilla Ruoholahteen, tarkoituksenani jatkaa Vattuniemeen. Kasin kääntyessä Itämerenkadulle katsoin reittioppaasta, kannattaako minun vaihtaa siinä 21:een vai mennä metrolla yksi asemanväli Lauttasaareen. Kasin tullessa Itämerenkadulle reittiopas kertoi 21:n olevan juuri lähdössä Ruoholahden pysäkiltä ja kun jäin siinä itse pois, niin näinkin 21:n perävalot Länsisatamankadun risteyksessä. Menin sitten metroasemalle, odottelin metroa hetken ja jäin pois Lauttasaaressa. Siellä pysäkille päästyäni näin taas saman 21:n perävalot, mutta nyt paljon lähempää. Tuolla välillä siis metro on liukuportaineenkin bussia nopeampi, vaikka bussi pääsee menemään ruuhkattomassa ympäristössä eikä metrolla mennä kuin yksi asemanväli.