On aivan selvää, että kokoomusta tai varsinkaan keskustaa ei todellisuudessa kiinnosta minkäänlainen julkinen liikenne tai sen kehittäminen.
Niin, arvoisa -epex82-/sebastin, kokoomushan näyttää olevan mielestäsi syyllinen joka tapauksessa.
Oheinen vanhan MOT-ohjelman kysymys on edelleen voimassa: kenelle metroa oikein rakennetaan. Kokoomuksen kai pitäisi olla syyllinen, jos pahojen yritysten tahtoa on kuunneltu. Se on kuitenkin puolustanut Espoon veronmaksajia tältä mammuttihankkeelta ja suhtautunut siihen nihkeästi.
MOT sanoi:
"Merita investoi Matinkylään puoli miljardia markkaa ja Sampo on hakenut suurta rakennusoikeuden lisäystä Niittymaalle, ja näyttää siltä että myöskin Espoon kauppakamari on nyt länsimetron kannattaja. Joutuvatko poliitikot taipumaan tässä nyt sitten liike-elämän painostuksen edessä, että metron on tultava?
http://www.yle.fi/mot/231198/kasis.htm
Oletettavaa on myös, että suhtautuminen muuttuu nyt, kun on todettu, että päättäjille on myyty vahvasti alihintainen metrohanke, joka todellisuudessa maksaisi ainakin kaksi kertaa sen mitä luvattiin, ehkä ylikin. Jos elämme oikeusvaltiossa, ei ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa koko hanke uudelleen tarkasteluun.
Pikkurahoista on kuitenkin kyse, jos ajatellaan erilaisiin kepun turhiin siltarumpuhankkeisiin menneitä miljardeja. Qui vit, verra.
Miten paljon metron kustannusten pitäisikään nousta, että hinta ei olisi "pikkuraha". Hyötyihin nähden jo 452 miljoonaakin oli tosin liikaa.
Koska väität, että "siltarumpuhankkeisiin" on laitettu "miljardeja", pyydän, että luettelet väitteesi tueksi nämä hankkeet. Hankkeiksi hyväksytään vain maaseudulle tehdyt investoinnit ja summan pitää olla vähintään kaksi miljardia, jotta voidaan puhua monikossa, kuten puhut. Odotan vastausta. Helpottaakseni urakkaasi annan kukkaron pohjalle hankkeita: Raippaluodon silta: 25 miljoonaa, Kärkisten silta 18 miljoonaa. Sinulta puuttuu vielä vajaalla 2000 miljoonalla "siltarumpuhankkeita".