Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Esitin vain, kuinka kaikki matkaketjuvaihtoehdot sisältävät 2-3 vaihtoa. Esim. h18+552+M+Tapiolan/Matinkylän liityntälinja on esimerkki kolmen vaihdon reitistä. Keskustan kautta mennessä vaihtoja on korkeintaan 2.Länsi-Helsingistähän pääsee Otaniemen ja Tapiolan asemille suunnitellulla linjalla 551, jonka tarjonta tulee olemaan hyvin vahvaa. Otaniemessä voi vaihtaa metroon ja Tapiolassa puolestaan on hurja määrä vaihtomahdollisuuksia eri bussireiteille. En oikein ymmärrä, miksi matkaketju pitäisi kierrättää Helsingin keskustan kautta?
Näiden ja muidenkin suunnitelmien arviointi olisi joukkoliikenteen käyttäjille helpompaa, jos olisi tarjolla esim. reittioppaan versio jossa nämä linjat olisi mukana jollain alustavalla aikataululla.
Näiden ja muidenkin suunnitelmien arviointi olisi joukkoliikenteen käyttäjille helpompaa, jos olisi tarjolla esim. reittioppaan versio jossa nämä linjat olisi mukana jollain alustavalla aikataululla.
Esitin vain, kuinka kaikki matkaketjuvaihtoehdot sisältävät 2-3 vaihtoa. Esim. h18+552+M+Tapiolan/Matinkylän liityntälinja on esimerkki kolmen vaihdon reitistä. Keskustan kautta mennessä vaihtoja on korkeintaan 2.
En myöskään ymmärrä miten 205 liittyy länsimetroon, kun se näyttää olevan lakkautuslistalla. Ollut hyvä yhteys Leppävaaran suunnasta.
Siis yhteys Leppävaarasta Meilahden sairaalaan ja Taka-Töölöön säilyy, uutena myös vaihdoton yhteys Linjoille ja Hakaniemeen, junalla pääsee keskustaan. Minusta tuo on ihan hyvä uudistus.
Kumma juttu, että sattuikin niin että Vattuniemestä on suoralinja Keskustaan mutta esimerkiksi Katajaharjun suunnasta ei ollenkaan.
Toki, mutta Perkkaan suunnalta suora yhteys (pois lukien 206) keskustaan loppuu.
No, lie ainakin helppoa yrittää vaatia 206:lle kunnolliset vuorovälit. Sillähän tuo tulisi kuntoon.
Minusta erilaisten liikkumistarpeiden jakaumat kannattaa myös muistaa kun tehdään näitä esimerkkejä. Suurin osa matkoista työpaikan ja kodin, työpaikan ja asiointipaikan tai asiointipaikan ja kodin välisiä matkoja. Kodin ja kodin väliset matkat ovat harvinaisempia.
Kannattaa huomioida työpaikat ja asiointipaikat ovat yleensä joukkoliikenteen kannalta parempien tai ainakin voimakkaampien yhteyksien päässä kuin kodit.
Esimerkiksi liikkumitarpeita vaikka välillä Talinranta - Koukkuniemi (Länsimetron valmistuttua esim. h18+552+M+Matinkylän liityntälinja) on toki olemassa, mutta kummassakaan päässä ei ole käytännössä kuin koteja, joiden väliset matkat eivät muodosta kovin isoa määrää joukkoliikenteestä.
Toki, mutta Perkkaan suunnalta suora yhteys (pois lukien 206) keskustaan loppuu. Enkä ole 23 vuoden asumisvuoden aikana nähnyt viihtyisiä odotustiloja Leppävaarassa, pois lukien vanha puinen rautatieasema. Perkkaan suunnalla on kuitenkin paljon jotka tuota linjaa käyttävät, joten soisi heille myös vaihdottoman yhteyden muualle kuin Leppävaaraan. Se ihmismäärä joka Merihaasta Leppävaaraan kulkee ruuhkien ulkopuolella on kuitenkin pieni.
Mä vaan ihmettelen, miten ne vattuniemeläiset mahtuu sinne jäljelle jäävään bussiin.