Asukkaita on tarpeeksi, varsinkin, kun ottaa huomioon tulevat asukkaat. Nyt kuitenkin tarjotaan suoria bussilinjoja 181MV, 165 ja 167 Luoman ja Mankin seisakkeiden ympäristöistä Helsingin keskustaan. Mikä tulee olemaan näiden asukkaiden yhteys esim. Helsingin keskustaan ja muualle rautatieverkoston alueelle, jos poistetaan sekä suorat bussit Helsinkiin että suorat junat Helsinkiin? Nythän Hösselillä on kiire lakkauttaa seisakkeet, ennen kuin kävijämäärät nousevat seisakkeilla suorien bussien poistuttua. Kävelymatkat bussi- ja junapysäkeille ovat Mustalahdesta, Åminnestä, Råbäkistä, Finnsistä, Majvikistä ja muualtakin seisakkeiden ympäriltä niin pitkiä, että asukkaat suostuvat pysäkeille ja seisakkeille kävelemään vain suorien Helsingin, Leppävaaran, Pasilan-yhteyksien takia, eivätkä todennäköisesti suostu kävelemään sitä samaa 1-2 kilometriä harvoin kulkevaan pakkoliityntäbussiin tai 2-4 kilometriä Kauklahden asemalle. Kyllä se auto taitaa olla ainoa järkevä ratkaisu, jos joukkoliikenneyhteydet näin totaalisesti alueelta pilataan.
Muuten vaan Saunaniemen ja Kallvikin ainoa joukkoliikenneväline (linja 164) menee sattumoisin Matinkylään (10km)? Vaikka junalle matkaa olisi vain 3 km? Esimerkiksi mustalahtelaisten (linnuntietä reilu 1km junalle) odotetaan kävelevän jopa 1,5 km liityntäbussiin, joka kärrää heitä 10km Matinkylään, josta pitäisi vielä laskeuta alas körötelläkseen metrolla Helsingin keskustaan. Myös ne, jotka eivät edes halunneet sinne vaan esim. Leppävaaraan, Pitäjänmäelle, Huopalahteen tai Pasilaan.