Compact
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 2,293
HS:n artikkelissa taidettiin sanoa, että köysiradan vaunuja olisi 48 kappaletta. Sitä ei sanottu, että jokaiseen vaunuun tarvitaan yksi "vahti", eli se olisi aika kova työllistäjä. Hyvä niin!
Ja miksi tuollaista "vahtia" tarvittaisiin? Missään maailmassa ei ole tavallista perushintaista joukkoliikennettä hoidettu köysiradalla, kaikki olemassaolevat ovat matkailullisia reittejä. Kertalipun hinta on niissä korkea, ainakin yli 10 euroa suunta tuollaisella reittipituudella. Hinta karsii hörhöt pois näistä vaunuista. Vain tosimatkaajat käyttävät niitä "kerran-elämässään-matkoilla". Jos tuollainen vajaan 50 vaunun köysirata olisi avoimessa HSL-liikenteessä, niin siellä viettäisivät aikaansa kaikki pummitkin, sillä sehän olisi hauska ajantappoväline. Sellaiseen kondooliin eivät enää lähtisi/uskaltaisi reissaamaan ns. kunnon kansalaiset, ellei vaunussa ole "vahtia" mukana. Näin ainakin Suomessa.
Toinen vakavampi asia on se, että ihmisistä erittäin suuri joukko ei laittaisi itseään noin kiikkerään menopeliin edes rahasta. On olemassa ns. lentopelkoisia vaikka kuinka paljon ja on hissejä ja muita ahtaita koppeja vältteleviä toinen mokoma, jotka mieluummiin kulkevat portaita pitkin. Miksi siis tehdä "joukkoliikennettä", joka ei ole tarkoitettu kaikille? Vastaava maanpäällinen tai -alainen joukkoliikennelinjasto pitää kuitenkin olla samaanaikaan toiminnassa, eli mitään ei ainakaan säästettäisi.
Täysin käsittämätöntä on HSL:n suunnittelujohtaminen. Valitettavasti verorahojani näytetään käytettävän aivan potaskan suoltamiseen. Mihin voisi valittaa ja miten nuo henkilöt voi vaihtaa liikennealan asiantuntijoihin?
Ja miksi tuollaista "vahtia" tarvittaisiin? Missään maailmassa ei ole tavallista perushintaista joukkoliikennettä hoidettu köysiradalla, kaikki olemassaolevat ovat matkailullisia reittejä. Kertalipun hinta on niissä korkea, ainakin yli 10 euroa suunta tuollaisella reittipituudella. Hinta karsii hörhöt pois näistä vaunuista. Vain tosimatkaajat käyttävät niitä "kerran-elämässään-matkoilla". Jos tuollainen vajaan 50 vaunun köysirata olisi avoimessa HSL-liikenteessä, niin siellä viettäisivät aikaansa kaikki pummitkin, sillä sehän olisi hauska ajantappoväline. Sellaiseen kondooliin eivät enää lähtisi/uskaltaisi reissaamaan ns. kunnon kansalaiset, ellei vaunussa ole "vahtia" mukana. Näin ainakin Suomessa.
Toinen vakavampi asia on se, että ihmisistä erittäin suuri joukko ei laittaisi itseään noin kiikkerään menopeliin edes rahasta. On olemassa ns. lentopelkoisia vaikka kuinka paljon ja on hissejä ja muita ahtaita koppeja vältteleviä toinen mokoma, jotka mieluummiin kulkevat portaita pitkin. Miksi siis tehdä "joukkoliikennettä", joka ei ole tarkoitettu kaikille? Vastaava maanpäällinen tai -alainen joukkoliikennelinjasto pitää kuitenkin olla samaanaikaan toiminnassa, eli mitään ei ainakaan säästettäisi.
Täysin käsittämätöntä on HSL:n suunnittelujohtaminen. Valitettavasti verorahojani näytetään käytettävän aivan potaskan suoltamiseen. Mihin voisi valittaa ja miten nuo henkilöt voi vaihtaa liikennealan asiantuntijoihin?