339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
Tämähän oli mielenkiintoinen tieto.
Päätepysäkkinä rautatieasema on looginen, kun Kolmikulma varataan nyt Vihdintien ratikalle. Osuus rautatieasemalta Kolmikulmaan on myös todella hidas eli kallis. Mutta riittääkö Kaivokadun raiteiston kapasiteetti kahden linjan tarpeisiin, jos Yliskylästä tullaan keskustaan 5 min vuorovälillä? Vai onko tässä nyt ajatuksena se, että Kruunuvuoren ja Yliskylän linjat tulevat molemmat 10 min välein, ja Yliskylästä liikennöidään toista 10 min vv linjaa Pasilaan?
Silmukassa pitäytyminen Kruunuvuoressa on järkevää. Se on sinne ihan nätisti piirretty, eikä linja enää tule jatkumaan meren yli minnekään. Silmukassa vaunu kääntyy nopeammin paluusuuntaan kuin kääntöraiteistolla, joten silmukkaa kannattaa suosia, jos sille on tilaa eikä linja tulevaisuudessa jatku.
Päätepysäkkinä rautatieasema on looginen, kun Kolmikulma varataan nyt Vihdintien ratikalle. Osuus rautatieasemalta Kolmikulmaan on myös todella hidas eli kallis. Mutta riittääkö Kaivokadun raiteiston kapasiteetti kahden linjan tarpeisiin, jos Yliskylästä tullaan keskustaan 5 min vuorovälillä? Vai onko tässä nyt ajatuksena se, että Kruunuvuoren ja Yliskylän linjat tulevat molemmat 10 min välein, ja Yliskylästä liikennöidään toista 10 min vv linjaa Pasilaan?
Silmukassa pitäytyminen Kruunuvuoressa on järkevää. Se on sinne ihan nätisti piirretty, eikä linja enää tule jatkumaan meren yli minnekään. Silmukassa vaunu kääntyy nopeammin paluusuuntaan kuin kääntöraiteistolla, joten silmukkaa kannattaa suosia, jos sille on tilaa eikä linja tulevaisuudessa jatku.