Rahalla ei ole mitään väliä, kun on OIKEA IDEOLOGIA.
Keskustatunneli, jolla on henkilöautoilua ja keskustan saavutettavuutta helpottava ja Rambollin selvityksen mukaan jopa ajoneuvoliikennettä koko seudulla vähentävä piirre, on halpa tuohon siltaan, vihervasemmiston voimannäytteeseen verrattuna. Mutta sitähän ei voida rakentaa, koska... no, ei vaan voida. Koska mitään muuta kuin voimannäytehän tuo ei ole. Laajasalontieltä ei ole loppumassa tila. Pikaraitiotie voitaisiin vetää Herttoniemen metroasemalle.
Mutta ai niin, "lähiöpormestari" Arhinmäkihän asuu Kruunuvuorenrannassa. Ja useat vihreät vaikuttajat ovat ostaneet merkittäviä määriä sijoitusasuntoja Kruunuvuorenrannasta ja vanhasta Laajasalosta odottaen kieli pitkällä, että hinnat nousevat sillan myötä.
Joten ei sitä tietenkään peruta. Kyseessä ei ole duunarin matkan helpottaminen (koska duunareilla ei ole varaa asua Kruunuvuorenrannassa), vaan vihervasemmistolaisen sijoittajaluokan sijoitusten arvon nostaminen yhä harvenevan veronmaksajaluokan kustannuksella. Juuri sen luokan, joka hyötyy Helsingin asuntokuplasta, ja joka omilla poliittisilla päätöksillään vaikeuttaa sitä kuplaa entisestään.
Kaiken tästä siltaprojektista kertoo se, että valmistuessaan tämä silta on maailman seitsemänneksi kallein silta. :lol: Pääsee tämäkin kyläpahanen siihen metropoliluokkaan! :lol:
Siis hyvänen aika. Hintaeroa tällä on enää n. 200 miljoonaa koko Länsimetron 1. vaiheeseen verrattuna! Ja koko raide-Jokeri maksaa puolet vähemmän kuin tämä siltaprojekti! Ei ole rahaa korjata edes Herttoniemen metroasemaa, ja samaan aikaan koulut homehtuvat pystyyn. Prioriteetit ovat kohdallaan.
Keskustatunneli, jolla on henkilöautoilua ja keskustan saavutettavuutta helpottava ja Rambollin selvityksen mukaan jopa ajoneuvoliikennettä koko seudulla vähentävä piirre, on halpa tuohon siltaan, vihervasemmiston voimannäytteeseen verrattuna. Mutta sitähän ei voida rakentaa, koska... no, ei vaan voida. Koska mitään muuta kuin voimannäytehän tuo ei ole. Laajasalontieltä ei ole loppumassa tila. Pikaraitiotie voitaisiin vetää Herttoniemen metroasemalle.
Mutta ai niin, "lähiöpormestari" Arhinmäkihän asuu Kruunuvuorenrannassa. Ja useat vihreät vaikuttajat ovat ostaneet merkittäviä määriä sijoitusasuntoja Kruunuvuorenrannasta ja vanhasta Laajasalosta odottaen kieli pitkällä, että hinnat nousevat sillan myötä.
Joten ei sitä tietenkään peruta. Kyseessä ei ole duunarin matkan helpottaminen (koska duunareilla ei ole varaa asua Kruunuvuorenrannassa), vaan vihervasemmistolaisen sijoittajaluokan sijoitusten arvon nostaminen yhä harvenevan veronmaksajaluokan kustannuksella. Juuri sen luokan, joka hyötyy Helsingin asuntokuplasta, ja joka omilla poliittisilla päätöksillään vaikeuttaa sitä kuplaa entisestään.
Kaiken tästä siltaprojektista kertoo se, että valmistuessaan tämä silta on maailman seitsemänneksi kallein silta. :lol: Pääsee tämäkin kyläpahanen siihen metropoliluokkaan! :lol:
Siis hyvänen aika. Hintaeroa tällä on enää n. 200 miljoonaa koko Länsimetron 1. vaiheeseen verrattuna! Ja koko raide-Jokeri maksaa puolet vähemmän kuin tämä siltaprojekti! Ei ole rahaa korjata edes Herttoniemen metroasemaa, ja samaan aikaan koulut homehtuvat pystyyn. Prioriteetit ovat kohdallaan.
Viimeksi muokattu: